| Forfatter |
|
Ryberg Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter et par dali suite 2.8 højtalere. Regner måske med at købe brugt, men er der nogen der gennem tiden har set sådan et par højtalere til salg brugt? Det er jo ret nye højtalere, så måske det bliver svært at finde dem brugt.
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja måske skulle du også finde noget helt andet :-) Dali er måske ikke det helt coole:-)
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoegh skrev:
| ja måske skulle du også finde noget helt andet :-) Dali er måske ikke det helt coole:-) |
|
|
Hvad så med at komme med nogle forslag. Eller du kender måske ikke noget der er bedre?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret men det var nu ikke helt det jeg spurgte om =/
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke set dem brugt og ej heller forgængeren. Det er en rigtig god og vellydende højttaler med delfilter i separat aflukket rum inden i kabinettet, så teknisk fejler den ikke noget, og man så kan lide lyden er en anden ting.
Prismæssigt ligger den tæt på evidence 370, og det er nok den Dali der er min favorit i prisklassen (tror også der er flere brugt).
Har du kigget på www.dba.dk?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft foregængeren (Suite 3,5), som er en virkelig kompentent
rockhøjtaler. Væsentligt bedre end Dali 850 som folk herinde stå på
nakken af hinanden for at anbefale! Jeg solgte mine Suite 3,5 for
4000,- hvilket er en alm. og rigtig go' pris for denne højtaler.
Den nye har jeg ikke set brugt - hvilket jo er rigtig godt tegn! Hvis
den dukker op bør den vil koste et par tusinde mindre end
nyprisen!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.. Regner heller ikke med at finde den. Så jeg regner med at købe den fra ny i Hifiklubben. Vil også gerne "støtte" dem, da de har givet mig en RIGTIG god og lang betjening
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej undskyld mit svar - jeg skal være mere konstruktiv. Prøv System Audio 1750 eller den mere kendte 1280 eller som jeg kan anbefale Audiovector MI3. Den sidste har jeg igen hørt idag i konkurrence med SA og Audiovector er en klar vinder. Både Dali og B&W er langt ringere selv om der findes gode HT der i begge mærker.
Ud og hør det er den eneste vej frem - held og lykke med det:-)
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu det er en smagssag.... Jeg var inde og høre nogle forskellige mærker i TC idag. Og jeg er mere til suite 2.8. Hørte RLS r55, Sa 1530. SA serien mener jég ikke har bund/bas nok. Designet med en smal og lille højtaler er ikke lige min smag, da jeg ikke mener man får nok lyd for sine penge. Men igen det er en smagssag :)
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryberg du siger noget jeg er enig i med SA - der er ikke nok bas og bund og kabinettet er for smalt og der er for mange små HT. Audiovector har 3 HT medens SA har 5 i samme prisklasse og Audiovector vinder klart efter minmning på at kabinettet er større og HT er større og giver mere bas og bund og både fed diskant og mellemtone - og så er de bare mere fede at se på :-)
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige én ting: (Som jeg har sagt til dig over msn Ryberg, men faktisk ikke mest til dig, den her kommentar..) Pas nu på I ikke forveksler blød (slatten) bas, med mere bund.. Men ja, det er udelukkende smag og behag det drejer sig om. Dog synes jeg du skal lytte til både SA1280 Mk II og SA1750 inden du siger SystemAudio ikke spiller bas..
Skoust.
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes Avance spiller klasser bedre end audiovector. Når vi nu
alligevel er deroppe i den pris. Lyt til de gamle signature 8. Det er
en fed højtaler.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sikkert ret skoust. Men nu ligger 1750éren også i en anden prisklasse. Jeg bryder mig bare ikke om at de mindsker højtaleren for designets skyld. Det må jo på en eller anden måde gå ud over lyden. Det kan godt være den spiller lidt bedre eller lige som suite 2.8. Men til den pris 1750ëren koster kan jeg nok finde en højtaler der spiller bedre. Kort sagt vil jeg ikke ofre lyd for at få en smallere højtaler og et pænere design. Nu lyder det måske som om jeg er meget til "store kasser" :) . Jeg går meget op i design og hvor store højtalerene er. 2.8éren er lige min størrelse og kæresten har sagt ok for den, så er der jo ingen grund til at finde en der er smallere :D . Tak for svarene, det er altid godt med noget input
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryberg skrev:
| Jeg bryder mig bare ikke om at de mindsker højtaleren for designets skyld. Det må jo på en eller anden måde gå ud over lyden. |
|
|
Det er ikke kun pga. designet, at SA er så smalle og har små enheder. Det er deres lydfilosofi der er anderledes end mange andre med mange små hurtige enheder istedet for 1 eller 2 store. Om det er bedre eller dårligere er individuel. Selv er jeg vild med SA :)
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik bare at vide i TC at når man formindskede højtaleren formindsker man også bassen/fylden. Jeg kan godt selv lide fylde og en god bas.
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som Ryberg skriver nøjagtig det der gør at f. ex. Audiovector har mere bas og fylde end SA 1280 og 1750.
Jeg tror på Avance har en god lyd - ved hvem der konstrueret dem - og han er rigtig god. Så hos KT Radio i KBH. nogle helt nye Gamut HT som var helt lækkert lavet og lyden som jeg hørte dem i al for kort tid helt i top, men som med Gamut er prisen også derefter. Avance derimod er på linie med Audiovector i pris ca. 16.000 for et sæt som er virklig godt. Prisen for Gamut for et pat reolHT lå på 37.000 og for gulvHT ca. 70.000!
|
| Til top |
|
| |