| Forfatter |
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt disse højttalere...priserne ser jo gode ud, særlig 604 mk.II til 4599 kr!! men man får vel hvad man betaler for eller...?
Er de bare tilnærmelsesvis lige så gode som forgængeren 606, lyder de som et kanonkøb. Men Tape Connection påstår jo de slet ikke er i samme klasse som tidligere, blandt fordi ham der konstruerede dem ikke er i QLN folden længere 
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Er de bare tilnærmelsesvis lige så gode som forgængeren 606, lyder de som et kanonkøb. Men Tape Connection påstår jo de slet ikke er i samme klasse som tidligere, blandt fordi ham der konstruerede dem ikke er i QLN folden længere  |
|
|
Det er helt andre konstruktioner - en anden konstruktør med en anden lydfilosofi, andre kabinetter, andre enheder... Der er mao ikke andet end navnet tilbage. Det giver derfor ikke rigtigt mening at sammenligne dem med de gamle QLN modeller, de har ikke mere tilfælles med dem end de har med enhver anden højttaler. Om dét er godt eller skidt vil jeg lade være op til den enkelte. Det er ikke noget jeg bare siger for at promovere vores egne højttalere - det er bare et godt råd, da det hurtigt kan føre til fejlkøb at købe de nye ud fra om man kunne lide de gamle. Man skal lytte til de nye uden de gamle i tankerne, og kan man lide dét - jamen så er det selvfølgelig bare at købe. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Set ud fra prisen og specifikationerne, så lyder det lovende! Den helt store model med 2 aktive subwoofere til 9K eller deromkring, det er dælme godt nok billigt! Kabinetterne beskrives som meget kraftige (30mm tykkelse i hver side (dobbelt lag MDF)), og det er noget de gamle ikke helt kan følge op på, de er nemlig ikke nær så kraftige. Jeg har selv et sæt 606'ere, og de spiller kanon, men mangler en lille smule mellemtone.
De nye har deres egen mellemtone, så jeg tror der spiller markant lige så godt og forhåbentligvis bedre, men det er jo en lytter der sætter svaret på det...
Otto: I har ikke nogen idéer om at få QLN hjem på lager igen? Jeg gad smaddergodt høre dem og plejer som regel at kigge forbi jer, hvor jeg også har købt mine 606'ere og min DVD-spiller..
__________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBrider skrev:
Otto: I har ikke nogen idéer om at få QLN hjem på lager igen? Jeg gad smaddergodt høre dem og plejer som regel at kigge forbi jer, hvor jeg også har købt mine 606'ere og min DVD-spiller.. |
|
|
Vi blev tilbudt distributionen af de nye QLN serier, men takkede nej efter at have lyttet på dem. Mats Andersen, der designede det gamle QLN (og nu er chefkonstruktør hos DLS) arbejder i dag freelance for QRS (han har åbenbart noget med firmanavne med tre bogstaver... ). QRS lancerer til januar en ny billig-serie, der vil være en mere direkte videreudvikling af de gamle QLN modeller, både konstruktions- og lydmæssigt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBrider skrev:
De nye har deres egen mellemtone, så jeg tror der spiller markant lige så godt og forhåbentligvis bedre, men det er jo en lytter der sætter svaret på det...
|
|
|
Helt generelt: Antallet af enheder er ingen garanti for hvor lidt eller meget, eller for den sags skyld hvor god eller dårlig mellemtone højttaleren spiller. Slet ikke når der er tale om enheder af helt forskellig fabrikat. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfra testen at dømme kunne det lyde som om de nye modeller ikke har helt den samme varme som de gamle modeller, men istedet er lidt kølige og analytiske...hmmm det er da ærgerligt da jeg syntes det var en af styrkerene ved de gamle QLN højttalere, men som sagt må man jo give dem et lyt...til prisen fortjener de ihvertfald en chance
Og flotte er de, de nye modeller, væsentligt flottere end de gamle der efter min mening haltede lidt efter hvad finish og design angik.
Håber der kommer respons tilbage når nogle af brugerne herinde får prøvet dem af 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke andre der har hørt højtalerne? Det kunne være spændende med mere feedback.
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også overvejet samme opsætning som det du kigger på, men valgte at købe den ældre QLN Qubic serie istedet.
Jeg har QLN Qubic 222 og 929 samt DLS RC55 i stuen og det spiller ganske overbevisende. Sindsyg dyb bas de 929ére kan gengive.
__________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ exotic
Har hørt en del på dem,,, Sikkert pga jeg har dem der hjemme.. Lyden er ikke på noen måte "varm", og diskanten er til dels litt dominerende. Men jeg er da fornøyd med dem, har lyst til å teste dem på en stereo forsterker, men det blir først efter at jeg har fået kjøpt en.
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
j6gun Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har nu haft QLN 604 MKII i snart 1½ års tid og har fået lyttet til en del timers musik på dem. Jeg vil skrive mine tanker ned og poste dem...
|
| Til top |
|
| |