| Forfatter |
|
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
Jeg har netop truffet aftale, om at jeg skal have et par Vienna Acoustics Mozart på prøve her efter nytår. Det er et par let brugte, som jeg kan få til en rigtig god pris.
Min smukkere halvdel, har sagt god for det, forudsat lyden tiltaler os. Jeps, en kone der er hifinørd. Stik den drenge! :-)
Jeg har aldrig hørt Vienna før, men alle Jer, der har talt så rosende om netop dette mærke, har gjort mig mægtig nysgerrig.
Så mens jeg venter utålmodigt, må I da gerne fortælle om Jeres erfaringer med Mozart, eller Vienna i almindelighed.
Brian
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke lige netop den model du nævner her, men VA spiller meget musik og er noget af en komet på ht-himlen fordi de spiller alt fra klassisk til heavy metal så overbevisende __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
vienna's fordel er at de formår at kombinerer korrekt gengivelse med musikalitet, til en overkommelig penge.
der er mange højttalere der gør det bedre, bare ikke til prisen. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
der er mange højttalere der gør det bedre, bare ikke til prisen.
|
|
|
Hvilke ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....
men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....
måske sa 3070 med det rette udstyr.
jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....
jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....
men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....
måske sa 3070 med det rette udstyr.
jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....
jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen.
|
|
|
Dvs. en blandet landhandel, men VA leverer top dollar til prisen ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er min mening.... men det behøver man jo ikke tage for gode varer...
lån nogle med hjem og lyt, de danske forhandlere er ikke så nærige med udlån.
men vær omhyggelig med det udstyr du tester på, en forkert kombi, så lyder det rigtigt skidt....
eks. frarøver wadia 302 al form for attack i diskanten på Beethoven Grand, og mac6900 ditto i bassen. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...old chap  ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det kan jeg ikke svarer fyldestgørende på da jeg jo ikke har hørt alt på markedet....
men.... de nye rega højttalere, nogle ML og Noget Piega... men de kombinerer bare ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse på samme måde....
måske sa 3070 med det rette udstyr.
jeg har også hørt lidt studio udstyr, men det var enkelproduktioner, og rasende dyrt....
jeg synes nu at noget af b&w's n8xx serie er godt med, men som sagt, ikke til prisen.
|
|
|
Ergo er dit svar faktisk at der ikke er noget af ovennævnte der gør det bedre end Vienna´erne alligevel?? "Nogle ML og Noget Piega" dækker heller ikke særligt sigende - svaret er mere kryptisk end guidende! (hvis ikke musikalitet og "korrekt" gengivelse følges ad, er det vel ikke bedre?) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
hmm...old chap ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige  |
|
|
Nej, MAC frarøve noget i bunden?? Tror jeg heller ikke...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo.. prøv at lytte....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..
iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)
Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..
iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)
Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?
|
|
|
Nej, det var vidst Marantz PM11S1 med samme drev. (wadia 302)
|
| Til top |
|
| |
Falken Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
hmm...old chap ....wadia 302 lam i toppen og Mac lam i bunden ? Tror jeg ikke lige  |
|
|
Sidder også og undres over hans udmelding  __________________ Falken
|
| Til top |
|
| |
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..
iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)
Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?
|
|
|
Nu bor jeg faktisk ikke længere på djævleøen :-)
Ved godt det står i min profil, men det skyldes kun, at jeg er en doven hund, der ikke har fået det rettet. Næh, jeg og min familie residerer nu i skønne Holstebro.
Rørforstærkere. Ja, det har jeg også tænkt. Jeg spiller på Primare nu og har ikke en sk.. kendskab til rør. Kan du give mig et vink i den rigtige retning mht. mærker?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Live21 skrev:
|
Mozart skulle gøre det fantastisk med rørforstærkere, så det kunne være værd at kigge den vej..
iforhold til en Audia flight 100 eller en zeus (som vel er dem kim har hørt mod MAC ? ) tror jeg nu os en MAC 6900 vil komme til kort især på Beethoven (har ik hørt Grand)
Men der er da vist kommet en forhandler på djævleøen af Vienna, så mon ik en tur derind ku opklare meget ?
|
|
|
Nej, det var vidst Marantz PM11S1 med samme drev. (wadia 302)
|
|
|
det var det også, men lives gæt på audia flight 100 er korrekt, og så en AE Capitole mkII til at runde det hele af med.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |