Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 21:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Magneplanar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg var lige inde hos Ole i Hifi4You i Esbjerg idag og fik hørt et sæt Magneplanar 12 båndhøjttalere. Jeg synes de spillede fantastisk.

Jeg kan fornemme at de ikke er ret udbredte herhjemme, men jeg kunne godt lige tænke mig at høre fra folk om deres erfaringer med dem; hvilken forstærker har I, hvordan er lytterummet osv.

Selvom der nok er lang tid til , så kunne de godt gå hen og blive min næste investering.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 18 December 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hej dls.

jeg har haft en ven som havde et par.og må give dig ret i de har mange gode kvaliteter.

og da det er en 4oms højtaler er det jo ligepludselig en masse efferk du kan få fra forstærkeren .

min ven lånte min elektrokompaniet jeg havde dengang og det klæder den godt med en trans forstærker ikke en med rør så bliver bassen enorm

men vær opmærksom på den skal være i et hjem UDEN KAN FOR DET ER et skønt krasse bræt med alt den frontstof.

og desuden er de sarte mht at vælte for de kan jo vippe fremover.og derved gå i stykker.

den ramme de er lavet på en heller ikke for kraftigt bygget og derfor er en sub meget venkommen til at undgå at hele ramme står og ryster med når du spiller højt.

men lyder er vi meget enige om.

kh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 19 December 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Der er ingen kat i huset, så det er ingen problem.

Idéen med en sub er jeg ikke meget for; det der tiltaler mig ved højttaleren er netop at den ikke er en hybrid og kan klare ned til 40-45 Hz i båndet. Desuden spiller jeg ikke meget bastungt musik, men hvis det skulle blive et problem ville jeg hellere forsøge at afstive rammen noget bedre.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 
PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 22 December 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Enig, de fleste maggies behøver ikke sub, brug hellere pengene på signalkilden samt en kraftig forstærker. Typisk at folk bruger masser af penge på højtalere og forstærkere men tilslutter en koreansk ris CD.

 

En stor rørforstærker er nok den bedste løsning til MG.

Til top Vis PFO55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFO55
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 22 December 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har også været nede hos Ole, og jeg syntes også de lyder rigtig godt.

Men du skal bare lige være opmærksom på at de kræver noget plads, med det mener jeg minimum 1 meter til bagvægen, og minimun ½ meter til siderne.

Ellers vil jeg mene at de spiller rigtig godt, især de nye udgaver som netop kan spille bas.

HIFI IS FUN skrev:

min ven lånte min elektrokompaniet jeg havde dengang og det klæder den godt med en trans forstærker ikke en med rør så bliver bassen enorm.

Jeg svare:

Det vil jeg nu ikke give dig ret i, dem Ole har stående spiller på en rør slæde og det lyder rigtig, rigtig godt, ingen enorm bas, men en hurtig, fast og precis bas der er behagelig at lytte til på ingen måde enorm eller bulderne.

Jeg har selv haft et sæt ældre modeller som ikke kunne spille bas på samme måde, men med den nye udgave vil jeg ikke mene det er nødvendig med en sub, det ville i min verden bare ødelægge denne super lyd disse HT kan frembringe, men det er jo også kun min mening.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

PFO55 skrev:

Enig, de fleste maggies behøver ikke sub, brug hellere pengene på signalkilden samt en kraftig forstærker. Typisk at folk bruger masser af penge på højtalere og forstærkere men tilslutter en koreansk ris CD.

 

En stor rørforstærker er nok den bedste løsning til MG.

Jeg har ikke lige planer om at skifte hverken cd eller forstærker ud, men jeg satser på de godt kan klare højttalerne.

Jeg hørte dem med en Shanling rør-forstærker og der var ikke noget problem, så det går nok...

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes