Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo X 870 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej til alle...

Jeg skal ha købt et par højtallere..

Jeg skal købe et sæt X 870.

Hvinken af disse tre forstærker vil i syntes det vil passe bedst med: Onkyo TX-SR500, eller 600 eller 700...
Er 500 nok, eller skal jeg op af ha en der er større..
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle som kender disse højtallere, og hvad i syntes om det, men jeg vil rigtig gerne ha i skriver selv om i ik har prøvet...
Så har jeg lige et par spørgsmåø til:

Hvilke kabler vil i anbefale fra forstærker til højtallere??? Højtallerene skulle vist være Bi-wire så vidt jeg har forstået???
ER det rigtigt???
Håber i vil hjælpe mig, så vil jeg blive rigtig glad...
Vil også gerne høre fra nogle med erfaring med Onkyo...
Tak...

SES...

Redigeret af mich1352
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa Mich..

Hvis du kan skaffe mig et par X870 til mig, vil jeg med glæde give dig over 3000 for dem. Kan du skaffe mig et par nye, med garanti, giver jeg dig 4000 for dem..

Skriv endelig en mail til mig på jeppesj@ofir.dk

Så finder vi ud af det.. Jeg er MEGET interesseret.

Med venlig hilsen

Jeppe Skov-Jensen

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 25 August 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

hej mich

jeg har et par,som jeg varmt kan anbefale , det er noget der  rykker, skal du bruge dem i noget surround?eller bare musik.

Til top Vis mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike

High-End
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 August 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg har selv et par Jamo X870, og jeg kan ikke sige andet end at de spiller utrolig godt, dem vil du ikke fortryde efter køb! Med hensyn til forstærker ved jeg også at de kræver sindsygt meget af en forstærker! Min kan ikke klare dem hvis jeg skruer for højt op (-25), så melder den overload! så der skal noget af en forstærker til for at trække dem odentligt!! Så husk at det skal være en temmelig stor forstærker! Håber det hjalp lidt på dit valg! Og ja de kan bi-wires!

MNvh. Daniel....

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej

For et par dage siden var jeg inde hos Lydbutikken og hørte på Onkyo TX-SR 600E. Den lyder perfekt! Så nemt kan det siges. Jeg hørte den til sammenligning med en Pioneer 1011 (hedder et eller andet før tallene - ?), og onkyo'en bankede den sønder og sammen.
Den lød bare meget bedre, bassen var der meget mere styr over, lydbilledet var bedre, alt var bare bedre... Efter at have hørt onkyo'en forstår jeg ikke hvorfor folk har andre recievere stående derhjemme.
Lyder måske lidt overdrevet, men i prisniveauet op til 12.000kr har jeg ikke hørt noget bedre. Og det fedeste af det hele, den koster (på udsalg) kun 5.500,-
Det virker måske lidt...hmm... underligt, men prøv at høre den. Lige så snart jeg får fat i pengene, så skal jeg selv have mig sådan en baby!
Forresten så hørte jeg recieverene sammen med Heybrook HB3, nogle små Miller Kreisel, Snell QBX20, og Sequence 300. Og med alle 4 slags højtalere var Onkyo'en helt klart bedst!

Jeg har kun set X870'erne, kender dem ikke, så hvorvidt 600E har nok kraft skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke at 700E har?

Desuden har Lydbutikken nogle helt flade, men fabelagtige højtalerkabler (bi-wire), dem syntes jeg lige at du skal se lidt på!

Det kan godt være at jeg i dette indlæg virker lidt...hmm... entusiastisk? Måske? Men det er simpelthen fordi, jeg ikke kan sige nok godt om den reciever. Nogle tænker sikker "slap af - så god kan den heller ikke være". Men når man tænker på prisen, så er den virkelig så god. Havde den kostet 12.000kr, så ville jeg nok alligevel købe den...

Håber du kan bruge min objektive mening til noget... he he...

MVH
Mads

P.S. jeg har selv en denon surround reciever! Men nok ikke længe!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Raider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hej !!

Har selv tænkt  mig at købe et par x870

I snakker om at de kræver en syret forstærker og at de har bi-wiring.

Er en surround-reciever på 5*100Watt nok?

Og kan en reciever der ikke "understøtter" bi-wiring trække dem?

På forhånd tak 

Til top Vis Raider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raider

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

hej
ja jeg har hørt jamo x870 med en 5*100watt det spillede rimelig godt men jeg har også hørt dem med en efektforst. på ca 200watt.Og jeg må sige først der kunne man virkelig høre hvor god lyd de endilig har.Bassen bliv så meget bedere efter der virkelig var styr over dem.
så hvis i har mulighed så ta og køb en efektforst. det har de fortjent

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2003 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Nu er det nok surround recivere du nævner, men er det også til surround du skal bruge dem, du nævner ikke nogle andre højtalere. Hvis du alligevel kun skal bruge det til stereo vil du nok få bedre lyd for penge med en stereo forstærker. Eller evt. supplere med en effektforstærker til fronten. Kan anbefale www.lcaudio.dk s bygselv forstærker zappulse 2.1 til begge dele, deres foreslag til en komplet forstærker med netdel dimensioneret til 200w/8ohm og 380w/4ohm og volume/potmeter hedder ZapPulse Concept og kan ses her www.lcaudio.dk/concept.htm eftersom dine højtaleres impedance er specificeret til 4 ohm burde det være rigeligt (måske skulle man vælge en dimensionering til lidt færrer W), hvis du kun skal bruge den som effektforstærker er der en lille sjat at sparer

LC Audio sælger også nogle god højtaler kabler som koster 40,- per enkelt leder kaldet teflar 2 og golden gate wire, golden gate wiren er faktisk det samme som teflar 2 blot tykkere og rød farve isolering. Da 2'talet angiver i teflar 2 angiver kvadrat kan Golden gate Wire vel nærmest kaldes teflar 3.  Da kablet var med i en stortest i HiFi og elektronik 1/96 var det mest negative sætning i testen "Bassen er ikke ultradyb og fast, men ellers kontrolleret nok."  Ydelse 10/13 Pris 10/13. Det var 1,5 udgaven de testede dengang siden er de gæet op til 2 som standard og 3 ved Golden Gate Wire og da bassen generelt bliver bedre med tykkere kabler tror jeg roligt dette kabel kan anbefales til X870. I tilfælde af en opstilling med effektblok til surroundforstærker kunne det være interessant at hører om det ville hjælpe på lyden at trække højtalerens high del med surround reciveren og low delen med effektblokken.

I øvrigt kan købes X870 i Merlin denne til 2000,- stk i følge deres tilbudsavis

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Raider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan altså høre på det hele at jeg ska' få købt mig en effektforstærker til eventuelt at styre low-delen.

Men når det nu er 4ohms højttalere ska' recieveren så også stilles på 4 ohm eller 8 ohm?

Og eventuelt kan man få en god effektforstærker for 2k? 

Til top Vis Raider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raider

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 September 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Til: Grandmuul

De har dem i merlin kataliget for den her uge til 1995,- per stk

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes