Hej
For et par dage siden var jeg inde hos Lydbutikken og hørte på Onkyo TX-SR 600E. Den lyder perfekt! Så nemt kan det siges. Jeg hørte den til sammenligning med en Pioneer 1011 (hedder et eller andet før tallene - ?), og onkyo'en bankede den sønder og sammen.
Den lød bare meget bedre, bassen var der meget mere styr over, lydbilledet var bedre, alt var bare bedre... Efter at have hørt onkyo'en forstår jeg ikke hvorfor folk har andre recievere stående derhjemme.
Lyder måske lidt overdrevet, men i prisniveauet op til 12.000kr har jeg ikke hørt noget bedre. Og det fedeste af det hele, den koster (på udsalg) kun 5.500,-
Det virker måske lidt...hmm... underligt, men prøv at høre den. Lige så snart jeg får fat i pengene, så skal jeg selv have mig sådan en baby!
Forresten så hørte jeg recieverene sammen med Heybrook HB3, nogle små Miller Kreisel, Snell QBX20, og Sequence 300. Og med alle 4 slags højtalere var Onkyo'en helt klart bedst!
Jeg har kun set X870'erne, kender dem ikke, så hvorvidt 600E har nok kraft skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke at 700E har?
Desuden har Lydbutikken nogle helt flade, men fabelagtige højtalerkabler (bi-wire), dem syntes jeg lige at du skal se lidt på!
Det kan godt være at jeg i dette indlæg virker lidt...hmm... entusiastisk? Måske? Men det er simpelthen fordi, jeg ikke kan sige nok godt om den reciever. Nogle tænker sikker "slap af - så god kan den heller ikke være". Men når man tænker på prisen, så er den virkelig så god. Havde den kostet 12.000kr, så ville jeg nok alligevel købe den...
Håber du kan bruge min objektive mening til noget... he he...
MVH
Mads
P.S. jeg har selv en denon surround reciever!

Men nok ikke længe!