Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 602 S3 - vinyllyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 19 December 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så er det min tur til at spørge til B&W 602 S3'eren.
Jeg har levet et godt liv med mine Dali 4 siden 1987, men nu kan de
ikke mere...

Var i HK i dag og lyttede til B&W 602 S3 samt Dali 5005 og B&W 601
S3. Dali'erne lød rigtig godt. God bund.
602'erne blev slæbt nye op fra kælderen og de var selvfølgelig lidt
stive i lyden men jeg hørte straks denne musikalske luftighed flere
her på forummet har omtalt. Bassen var mindre fremtrændende.

Jeg er i tvivl...
Er der nogen her på forummet, der bruger 602'erne og lytter til
vinyl? Min Project 4 har en dejlig varm lyd og jeg kunne forestille
mig, at LP ville lyde fedt på 602'erne, da den naturlige varme og
bund fra LP'er kunne gå fint i spænd med de lidt lysere 602'ere.

Bund og bas betyder noget for mig, men jeg kan ikke udstå
højtalere, hvor bunden overtager.

Min forstærker er en AMC 306D/3025A. Spiller dejlig neutralt.

Nogen kommentarer/erfaringer at dele?

Lars
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS
 
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg vil selv prøve besvare mit spørgsmål.
Købte dm602 s3'erne i dag. Lækker lækker højtalere.

Mit kompromis i denne sammenhæng er at give afkald på lidt den
fylde de gamle Dali 4 havde - om den kommer i 602'erne når de er
spillet til må tiden vise.

Når det er sagt, så spiller 602'erne jo med en næsten Studiomonitor-
agtigt opløsning og detalje i diskant og mellemtone. Savner p.t. lidt
bund i nogle af mine cd'er, men disse højtalere lyder fand'me godt
med min Project pladespiller!! Bund og detaljer følges rigtig godt ad
hånd i hånd på LP'er (hvor er det dog i øvrigt fedt at vinyl er på vej
tilbage bigtime :-)).

Standere køber jeg i næste måned. Hvad skal jeg være opmærksom
på? Lige nu står højtalerne på et par spisebordsstole. Hvad kan jeg
forvente lydmæssigt med et par gode højtalerstandere?

Hvad kan jeg forvente lydmæssigt, når enhederne er spillet til?   
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 21 December 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej LarsS

Tillykke med købet!

Min erfaring med 602'erne er ikke på vinyl siden men cd siden. Jeg har oplevet at efter en pæn tilspilning, så er det som om de åbner sig lidt mere. De bliver en smule mere bløde i det  og overgange mellem enhederne er helt i top!!

De spiller meget "ærligt" så det kommer meget an på din amp. om lyden bliver varm eller hård osv. - men sæt dig tilbage og glæd dig

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 21 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Tak BenFi - hørte et par gennemspillede 601'ere i butikken og de lød
meget runde og store i lyden.

Ja, 'ærligt' det må man sige. Er især blevet glædeligt overrasket over
vokaler, klaver-lyd og rene indspillede single-coil guitarer over hele
linien.

På cd-siden lyder Lambchop's seneste Aw/No Come On virkelig cool.
Men den er også velproduceret og med fede musikere.

Har du dine på standere eller i reolen?

Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 21 December 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Mine står på standere fyldt med bly, men de får snart ny plads på en muret hylde. Da jeg så bliver 100% sikker på de ikke "gynger"

jeg er personligt helt vild med 602'erns evne til at gengive både sprøde herre stemmer, samt de mest silke bløde kvinde stemmer.

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 22 December 2004 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

 

Ja tillykke med de nye højtalere...B&W...så bliver det ikke bedre



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
angrii
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 22 December 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

HAr selv haft 602s3 som front for et stykke tid siden, og kan kun anbefale disse. DEJLIGE & DYNAMISKE. Trak dem godt nok med en denon forst. og resultatet blev en måsek lige klar og lys nok lyd, men den fortrak sig propertionelt med tilspilningen. og nu er de altså i den katogori jeg ville kalde for en af de bedste store små højtalere til en rimlig penge.

højtaler stand- synes ikke at bemærke de store ændringer, men den bedste lyd har jeg fået med mine nuværende ældre sandfyldte JBL stand

Bruger nu mine som bag i et 5.1 setup- Kan ikk klage.

Og fronterne er 604s3 denne kombination giver et bio setup der til enhver tid sparker røv.

 

men held og lykke med dem... dem blir du nok ligeså glad for som dali4

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes