Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ace Bass 2, sannheten kom frem! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

http://www.readybb.com/audiopro/viewtopic.php?t=413

Those lying sons of bitches, måtte de brenne i Arallu!!

Hvor mange andre enn meg har blitt lurt?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Ja, og fabrikantens undskyldning er selvfølgeligt, at der er fejl i specifikationerne. Det svarer de altid, når de bliver taget i at snyde. Fejlene er iøvrigt altid til fabrikantens fordel. Man undres. . .

Ja, man kan godt sige du har blitt lurt. Jeg tror dog det bliver svært at finde en sub til den pris Ace Bass 2 koster, som går så dybt.

Det er ikke kun Audio Pro, der er nogle banditter. Det er efterhånden helt normal praksis, at opgive alt for optimistiske specifikationer. Sørgeligt

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Ace Bass 2s -3db punkt ligger høyere enn feks deres egen B2.27 som var bestykket med 2 6.5" og heller ikke kunne beskrives som noe dypbassmonster. Den kostet mindre enn Ace Bass 2. Så det argumentet holder heldigvis ikke.

Subwoofere er det store fristedet for produsentene hvor de kan bløffe om effekt og hvor dypt de spiller. Men når jeg har lest diverse tester har jeg sett at amerikanske produsenter ofte er mere edruelige mht specs på papiret og virkeligheten.

Uansett så er denne for grov. De har solgt subwoofere i 6 måneder vha en løgn. Egentlig to løgner, for de 500w er målt etter en eller annen underlig standard som for meg ser ut til å være dynamisk effekt.

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

ja de har udelt et par løgne her og der, men hvilket firma gør ikke det nu om dage. ligefrem at sige de har solgt subwoofere på løgne de sidste 6 måneder det er en løgn. hvis man læser artiklen om audio pro ace bass 2 i high fidelity så for den meget ros og det kan jeg stå inde for!!!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også stå inne for at den er helt ok. Men hvis man er på utkikk etter dyp bass vil man bli skuffet.

Og at denne "tabben" har hjulpet på salget må vel være hevet over en hver tvil. Hvor mange ville kjøpt Ace Bass 2 hvis spesifikasjonene var 33hz -3db?

Jeg ville ikke gjort det, og jeg tviler på at jeg er alene.

Også de 500 wattene er meget tvilsomme, de måler etter en eller annen standard som for meg ser ut til å omfatte dynamisk effekt.

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville i hvert fald ikke. Jeg købte den fordi den gik meget dybt og samtidig ikke fyldte så meget.

Jeg ved ikke hvor dybt den går, men jeg føler i hvertfald at den går meget dybt. Jeg havde nogle QLN 612 fronthøjttalere der efter sigende skulle gå ned til til 28Hz, og subben går altså noget dybere end dem.

Jeg har også lyttet til en Dali SWA15 og mener at Audioproen går mindst lige så dybt. Dali'en er specificeret til 23Hz.

Så jeg er bestemt ikke utilfreds. Jeg føler jeg har fået en kanon sub, både til film og musik.........

Men det skal da nok passe at den ikke går ned til 18Hz -3db og at forstærkeren ikke er på 500w vedvarende 20-20000Hz, men det er i hvert fald en lækker sub. Jeg tror nu det er de færreste der helt overholder specifikationerne......

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ace Bass 2 er en god woofer, betegnelsen sub fortjener den ikke ;)

Det at den ikke spiller særlig dypt vil du ikke kunne merke før du får høre en sub som spiller dypt. Jeg ble ikke klar over hvor slemt det var før jeg fikk Kappaen

Den sikreste måten å sjekke om en sub spiller dypt er vha testsignaler. I praksis kommer det frem vha av en del filmsekvenser, feks Treebeards fotsteg i LOTR, eller musikk, Enya - Watermarks er et eksempel.

Angående spesifikasjoner så ser jeg en tendens til at amerikanske subprodusenter er mere ærlige enn sine europeiske fetre. En annen ting med US subs er at hvis de er oppgitt til å spille ned til 18hz eller lignende har de enten store kabinetter eller hvis kabinettet er lite er de utstyrt med monster forsterkere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes