| Forfatter |
|
El Diablo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi. Jeg kunne godt tænke mig at få at vide om der er nogen herinde der nogensinde har måttet betale kr.16000 for et sæt Dali 850. Der er en på køb/salg der påstår at det har han givet. Jeg købte selv et par i 1994 til kr.7000. Og jeg kan ikke forestille mig at de skulle være steget over 100 %
Opdatering. Nu har han slettet sin annonce ???
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det sædvanlige pis mange har gang i, når de skal sælge brugt! 
De håber vel nogen hopper på deres løgnhistorie i mangel på viden om lige netop det produkt de har til salg!
Når det så er sagt skal det også lige siges at højttalerne jo kan inkludere kabler der er med til at forhøje nyprisen, eller måske der er tale om 4 stk! Ligemeget hvad burde man selvfølgelig skrive det klart og tydeligt.
Derfor er det altid en god ide at checke tidligere udsalgspriser inden man køber brugt. Enten via gamle Hifi-revyer lånt på biblioteket, venner der har styr på Hifi-priser, eller helt oplagt...at spørge herinde 
Og angående de Dali 850...de har aldrig kostet mere end 3495/stk. Faktisk kostede de 3295/stk da de kom på markedet i efteråret 1993
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 har ALDRIG kostet mere end 3499,00/stk.
Det fabelagtige i det er, at der altid er nogle der tror at de har guld stående. For ikke så længe siden var der en der solgte Nakamichi PA7E II til 15000 kr. under påskud af at den kostede 35 eller 45000 kr fra ny - kan ikke huske det præcise tal, men jeg ved at nyprisen for PA7E II var 15997,00 i Audioscan!
Sådan nogle vil altid dukke op - ingen realitetssans, kalder jeg det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en kommentar...
PA7EII har faktisk på et tidspunkt kostet 19.997 kr i Audioscan, men de 35.000-45.000 kr i nypris der nævnes, er selvfølgelig helt ude i skoven og igen et slående eksempel hvor "glemsomme" nogle mennesker er når de skal sælges brugt.
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille spørgsmål. Hvis I sælger noget der er købt som en del af en større handel og I derfor har fået billigere, hvad skriver I så som nypris. Listeprisen eller sådan en ca. pris?
__________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver "normalpris" eller "vejl. udsalgspris"...det syntes jeg er helt fair.
At jeg har været "dygtig" nok til at opnå rabat, gør jo ikke produktet dårligere eller mindre værd.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
|
Lige en kommentar...
PA7EII har faktisk på et tidspunkt kostet 19.997 kr i Audioscan, men de 35.000-45.000 kr i nypris der nævnes, er selvfølgelig helt ude i skoven og igen et slående eksempel hvor "glemsomme" nogle mennesker er når de skal sælges brugt.
|
|
|
Rigtigt, men det var kun i kort tid. Inden de overtog agenturet var den helt oppe på 25000,00 men det er meget lang tid siden! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det er jeg altsammen klar over
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De værste eksempler jeg har mødt er mange af dem der har Vienna speakers til salg herinde. Underligt nok har ingen betalt de fiktive førpriser de reklamere med, alle har køb på "tilbud", "demo", "specialpris" , her er der virkelig tale om vildledning....
Men som de siger, kan du ikke lide lyden?
Hvis jeg kan lide lyden af eks. Dali 850, skal jeg så købe dem til 7K, hvor sælger siger nypris 15K? Og han har selv købt til "specialpris" 3495,- stk. for 8 år siden....
Føj!
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange mærkelige "tilbud" på brugtmarkedet...
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Vienna har rukket å bli en ½ pris høytaler allerede før den helt riktig har kommet i gang på det danske markedet kan umulig være en god ting. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor importører/forhandlere velger at operere med fiktive vejledende priser. Da foretrekker jeg Hifiklubbens prismodell.
De høje vejledende prisene gjør meg usikker, og fører bare til at jeg ikke gidder at handle. Det må da være i alles interesse at de vejledende priser settes mere realistisk?
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu bliver jeg også usikker, jeg har selv haft kig på Vienna et stykke tid....SteenS, ManicMiner i får lige PB.
El Diablo: beklager det var vist ikke det her din tråd skulle bruges til.
Skal vi ikke få den stoppet/rettet op her og så kan det her med de fiktive førpriser evt. køre i en ny tråd?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
|
De værste eksempler jeg har mødt er mange af dem der har Vienna speakers til salg herinde. Underligt nok har ingen betalt de fiktive førpriser de reklamere med, alle har køb på "tilbud", "demo", "specialpris" , her er der virkelig tale om vildledning....
Men som de siger, kan du ikke lide lyden?
Hvis jeg kan lide lyden af eks. Dali 850, skal jeg så købe dem til 7K, hvor sælger siger nypris 15K? Og han har selv købt til "specialpris" 3495,- stk. for 8 år siden....
Føj!
|
|
|
Nu er der bare den forskel at Dali 850 aldrig har kostet 3495,00/stk som "specialpris" - den pris har den altid kostet (med undtagelse af da den kom hvor prisen var 3295,00/stk.)! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |