| Forfatter |
|
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Efter at have læst tråden ”Elektrostater eller ej”, vil jeg starte med at sige, en højtaler der skaber så meget debat, kan ikke være andet end god (lættere lånt fra Hr. Kubik). Opfordringen til at starte en ML klub, er her med også taget op. Så hvis du er ejer af denne fantastiske højttaler, og har lyst til at dele dine erfaringer med andre ejere af ML, så giv lyd fra dig.
En ML klub kunne være et forslag, men hvis tråden kan holdes fri for ”mudder og skidt vand”, kan den også bare være en slags opslag for erfaringer men hvordan det bedste resultat er opnået feks. Opstilling, grej, afstande osv. osv.
PS. Tråden er ikke startet for at diskutere om ML er en god eller dårlig HT, men for at vi nutidige og fremtidige ML ejere har et sted hvor vi kan snakke om vores erfaringer.
MVH
En lykkelig Logan ejer. __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm er vi kun to?
__________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor på Sjælland, så måske vi kan lokke et par fynboer til at holde et træf, så både jyder og sjællændere kan være med i klubben? 
Alternativt må der nok oprettes 2- 3 afdelinger i landet, hvis man skal arrangere noget fast.
Vi kunne jo også starte med at invitere til en chat på et bestemt klokkeslet, i et af de tilstødende chatrum på chatten? Der er jo ikke just overfyldt i de andre chatrum.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en god ide med at mødes på chatten.
Lige PT er der jo også 2 afdelinger: Sjælland= 270961 og Spencer  Jylland= Mig 
Ikke nogen stor "klub", men så bliver der jo heller ikke den helt store forvirring på chatten __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Elleson Audio]
Jeg synes det er en god ide med at mødes på chatten.
Lige PT er der jo også 2 afdelinger: Sjælland= 270961 og Spencer  Jylland= Mig 
Ikke nogen stor "klub", men så bliver der jo heller ikke den helt store forvirring på chatten
-----------------------------------------
Ja, det er jo lidt sjovt. Spencer og undertegende bor faktisk i samme by og samme del af byen og minsandten om vi ikke også næsten bor dør om dør.
Så er vi 6 i samme del af byen der har Martin Logan højtalere + en jeg kender, som bor lige i nærheden = 7. Man skulle næsten tro Martin Logan har fået en afdeling her i denne ende af lille Danmark.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
venice Branchemedlem

Calamus DK
Bruger siden: 06 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også mig Har lige købt Clarity så jeg melder mig også under fanerne..  __________________ Med hifi go hilsen
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogle af de ærede fuldgyldige medlemmer af Martin Logan Club, chapter Denmark, skulle til hifimesse i København, kunne vi evt. mødes der ? Jeg skal derind om søndagen.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Logan - Klub.
OPLÆG
Jeg talte med importøren om netop det at lave en Martin Logan klub. Det kan der være mange gode fordele ved - erfaringer og alt samlet under et tag, som kan udveksles imellem alle medlemmer. Samlet kan vi gøre en masse for hinanden og nye Martin Logan brugere der kommer til.
Det vil jo blive et stort område som vil omhandle Martin Logan, kabler, CDspillere, forstærkere og alt det vi anvender, så spændende og givende vil det absolut blive.
Der er ingen tvivl om at Martin Logan Sound - Danmark, skal have en struktur. Men det er jo nødvendigt at vi får fordelt en bestyrelse og nogle opgaver så der bliver en ligelig fordeling af ØST - VEST og MIDT, hvor de enkelte regioner har deres samlinger og aktiviteter.
Nu kan vi ikke snakke mere.
Lad os begynde at samle til bunke, og så lad os se hvor mange interesserede der er. Jeg stiller mig til rådighed i første omgang, da vi skal starte et sted og have samlet og noteret de interesserede. Man kan maile til mig med - Navn og adresse samt et telefon nr. toftdahl@webspeed.dk
Så tager vi den derfra og får kaldt ind til en stiftende generalforsamling, såfremt interessen er stor nok.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
venice Branchemedlem

Calamus DK
Bruger siden: 06 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Hvis der er nogle af de ærede fuldgyldige medlemmer af Martin Logan Club, chapter Denmark, skulle til hifimesse i København, kunne vi evt. mødes der ? Jeg skal derind om søndagen.
Mvh |
|
|
Go ide er klart med på den.. __________________ Med hifi go hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner bestemt også med at skulle til messe i år!
Det er ligesom ved at være fast tradition. Det bliver dog lørdag for mit vedkommende, da søndagen er taget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Martin Logan - Klub.
OPLÆG
Jeg talte med importøren om netop det at lave en Martin Logan klub. Det kan der være mange gode fordele ved - erfaringer og alt samlet under et tag, som kan udveksles imellem alle medlemmer. Samlet kan vi gøre en masse for hinanden og nye Martin Logan brugere der kommer til.
Det vil jo blive et stort område som vil omhandle Martin Logan, kabler, CDspillere, forstærkere og alt det vi anvender, så spændende og givende vil det absolut blive.
Der er ingen tvivl om at Martin Logan Sound - Danmark, skal have en struktur. Men det er jo nødvendigt at vi får fordelt en bestyrelse og nogle opgaver så der bliver en ligelig fordeling af ØST - VEST og MIDT, hvor de enkelte regioner har deres samlinger og aktiviteter.
Nu kan vi ikke snakke mere.
Lad os begynde at samle til bunke, og så lad os se hvor mange interesserede der er. Jeg stiller mig til rådighed i første omgang, da vi skal starte et sted og have samlet og noteret de interesserede. Man kan maile til mig med - Navn og adresse samt et telefon nr. toftdahl@webspeed.dk
Så tager vi den derfra og får kaldt ind til en stiftende generalforsamling, såfremt interessen er stor nok.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Lyder seriøst og lovende, så "u got mail".
__________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vedr. netkabler. Er der nogen ML ejere der har prøvet netkabler og hvad kan der anbefales ? Jeg har tænkt mig et sæt Jorma JPC 2.5. Dette bruger jeg til mit effekttrin. Det har givet mig så meget på lyden, at jeg næsten troede jeg har fået ny forstærker. Jeg har mod til at prøve det videre i mit setup og selvfølgelig også på højtalerne.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Hej
Vedr. netkabler. Er der nogen ML ejere der har prøvet netkabler og hvad kan der anbefales ? Jeg har tænkt mig et sæt Jorma JPC 2.5. Dette bruger jeg til mit effekttrin. Det har givet mig så meget på lyden, at jeg næsten troede jeg har fået ny forstærker. Jeg har mod til at prøve det videre i mit setup og selvfølgelig også på højtalerne.
Mvh
|
|
|
Jeg har gået med samme tanker, men da min har ekstern forsyning, giver det lidt flere problemer m.h.t. stik og ombygning af strømforsyningen. Hvis du prøver, må du gerne fortælle lidt om, hvad din oplevelse er/var. __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen.
Jeg har nu fået spændt et par Jorma JPC 2.5 netkabler på mine Martin Logan Ascent. Efter tilspilning af kablerne...de skal have noget tid, må jeg nok sige de klæder højtaleren. Bedre bas...dvs mere tyngde og større kontourskarphed, samt højere transparens og klart bedre punktformighed på panelet. Jeg bemærkede også en bedre udklingning af instrumeter, især bækkener, desuden fornemmer jeg en bedre stereoeffekt (rummelighed). Det hele virker som om grundstøjen sænkes betydeligt. Det lyder rigtig godt. Anbefales.
Nu mangler jeg kun at få JPC 2.5 på min forforstærker, CD og begge subwoofere. Glæder mig vanvittigt.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle heldige ML-ejere,
Som navnet antyder er jeg den meget lykkelige ejer af et sæt Monolith-III med elektronisk delefilter.
Jeg har lige fået nye elementer fra importøren og jeg er næsegrus af beundring!!!
Det er reelt nye højtalere jeg har fået, man har integreret den nye membranopbygning, hvilket gir både bedre lyd og højere følsomhed. Da jeg har udlæsning af forstærkning i dB på min Sphinx Project Eight kunne jeg forundret se at driftseffekten var faldet med noget som ligger omkring 10-12 dB !!!!!
Jeg har dog problemer med afkoblingen til gulvet som er et blødt gammelt trægulv. Jeg har bestilt de lækre spikes ML laver til deres bedste modeller samt 4 granitfliser som skal stå på mine SD-feets.
Når pengene er til det vil jeg have det elektroniske delefilter modificeret af Guru nr-1 her i landet nogen ved sikkert hvem jeg tænker på.
Jeg var faktisk lidt skuffet over surroundlyden på udstillingen, men stereolyden var OK uden dog at være bedre end hos mig :o)
vh Asger
|
| Til top |
|
| |
Vitus Branchemedlem

Vitus Audio
Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus L Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørgen
Du har nok selv tænkt følgende grimme tanker, men jeg føler dog lige jeg vil nævne dem alligevel:
1. Flinke mennesker sender dig deres adresser hvorpå man kan finde Logans.
2. Onde mennesker finder din adresse, "besøger" dig og finder adresserne på flinke mennesker.
3. Flinke mennesker får "besøg" af onde mennesker.
4. Flinke mennesker bliver ulykkelige mennesker.
Når jeg nævner dette triste scenario, skyldes den fæle virkelighed. Det skete for et par år tilbage da en række mennesker gjorde noget tilsvarende i Californien.
Det er altså ikke fordi jeg ønsker at standse et fantastisk initiativ, men ville bare lige nævne det. Måske det kan medvirke til at afværge en katastrofe.
Claus L
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tankegangen har ikke ligget fjern fra mig........
Hej Jørgen. Har ikke hørt fra dig i lang tid...så inspireret af ovenstående.....bedes du venligst snart komme med et oplæg. Hvis ikke.. slet os venligst af din adresseliste.
Mvh
|
| Til top |
|
| |