Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 802F (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp. Har set et par B&W 802F i dba, og går nu og overvejer om det kunne være noget.

Har pt en holfi power nb3, der skal trække dem, men overvejer at skifte den ud, til fordel for en TACT SDA2175.

Er der nogen der har kendskab og erfaring med ovenstående højtaler???

På forhånd tak

Boisen

Til top Vis Boisen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boisen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE_-pr oduct_info_802_FS.pdf    

Lidt læsning der måske har interesse  ??

Jeg kender desværre ikke modellen ud over tørre tal.

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakermodel/DONE_-80 2_manual.pdf

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en, og jeg var ikke synderligt imponeret. Hver opmærksom på at den efterhånden er 20 år gammel, og at det ikke er en Matrix model. Holfien burde godt kunne trække den. Hvad skal du give for et sæt ?

Boisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

de er sat i avisen til 3200.

kendte ikke modellen, og søgte derfor hjælp herinde.

jeg har skrevet til ham, men har ikke fået svar fra ham, tænkte nok det var en noget ældre model.

Nu siger du matrix model??? Hvad er forskellen, kan forstå at matrix modellen er at foretrække!!

mvh

boisen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Matrix er betegnelsen for kabinettes indre afstivning, se evt link til mit Hifi så vil jeg forsøge at uploade billede

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Matrix 802 har t klart bedre afstivet kabinet end 802 F, nye enheder , bi wiring , andet filter andet materiale til " Hovedet" som også er matrixet. afløste 802F i 1987.

Matrix 802 er klart mere åben i klangen , mere dynamisk og mere præcis i basområdet end 802F, men 802 F er til ca. 3000,- stadig en OK HT - lidt for fyldig i basområdet og så kræver den en forstærker med strøm. Du skal dog ikke forvente den totale åbenhed og dynamik, men til gengæld er den meget homogen.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Boisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Ok

Men du er altså ikke imponeret af disse højtaler, hvilke modeller skal jeg evt. ellers kigge efter, hvis jeg vil give maks. 10.000 for brugte højtaler.

Har en kammerat der snakkede positivt om 802, men ved selvfølgelig ikke hvilken version han har hørt ????

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du har 10K kan du evt. kigge efter en Matrix 802S2 eller S3 de burde være til at finde for ca. 10K, men ellers er der jo tonsvis af højttalere i den prisklasse.

Boisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja der er masser af højtaler i den prisklasse. Men da jeg ikke har været med på vognen i så lang tid, kender jeg ikke rigtig til så mange af de ældre modeller, andet end af omtale fra kammerater.

Har overvejet at købe nyt, og gør det stadig, men man kan bare få klar mere for sine 10 kilo, hvis man køber brugt.

Har også set man kan købe et par audiovector 6 for 10 kilo.

Men disse kender jeg heller ikke noget til.

Håber du forstår hvor jeg vil hen af??

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jep, og til 10K ville jeg altid personligt købe brugt, man får så meget mere for pengene. Audiovector 6 har jeg personligt aldrig hørt seriøst, de fik dog ikke den bedste anmeldelelse i HFE i 92 kan jeg huske.

Jeg ville lige komme med nogle umiddelbare bud:

ProAc Response 1,5 og 2,5
B&W Matrix 802S2 og S3
JM Lab 9XX serien
Dali Grand Diva
System Audio 3070
Martin Logan

Boisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Der er flere af de mærker du nævner, som jeg intet kender til. Men det kan jeg selvfølgelig komme til.

Tænkte på, er martin logan ikke elektrostat højtaler?? Hvis de er, så kan jeg huske at jeg engang hørte et par, (altså elektrostat), men mener jeg fik at vide, at de ikke er lige god til alt slags musik, skal gerne bruge nogle højtaler, som kan spille noget rock/ hård rock og til tider noget metal. Har overvejet Dali grand diva, men droppede den, fordi jeg er bange for, at den ikke kan klare at spille hård rock og metal overbevisende, er simpelthen i tvivl om der er bund nok. Men det skal siges, jeg har aldrig hørt diva'en. Tror måske det ville være bedre med en dali evidence 870/ 870se

Jeg har også set en B&WCDM9 NT i DBA i den prisklasse, men ved ikke om den passer til den genre musik jeg høre???

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke du skal droppe din ide om de 802 F. Det er rigtigt at de nyere matrix modeller er bedre, men absolut ikke på alle punkter.

De største forskelle ligger klart i den nyere diskant type som blev benyttet fra series 2 og frem. Det er en metal dome, hvor at disse er født med en soft dome. Du kan dog udskifte dem med de nye modeller for rimelige penge og derved få eksakt den samme diskant enhed. Bas og mellemtonerne er de samme, så der er ingen forskel. Der ud over er 802F en lukket konstruktion, hvor series 2 og 3 er bas reflex. Det gør dem faktiskt nemmere at integrere i et rum, men til gengæld kræver de MEGET mere kraft for at sige det samme. Det er vigtigt at du forstår at jeg med kraft ikke tænker så meget watt, men mere evnen til at afgive strøm i vanskelige impedans.

Så mit råd er, køb dem, byt diskanterne, byt højtaler terminalerne (de er frygtelige på alle 800 modellerne - dvs både F og matrix) og hvis du vil gå helt amok så spender lidt på nye kondensatorer i delefilteret, da de jo har 20 år på bagen.. Tror ikke du vil blive skuffet, tværtimod..

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hmm, mener da ikke mine 802F var lukkede, og det er de heller ikke her:

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE_-pr oduct_info_802_FS.pdf

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Sorry - troede der var tale om series 80 - eller den første 802 model. Den var nemlig lukket..

http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakermodel/DONE_-80 2_manual.pdf

Men det ændrer i virkeligheden ikke så meget på mit synspunkt. Til de penge tror jeg det bliver svært at finde noget bedre - specielt hvis man som sagt laver de få og små opgraderinger..

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Det kan det sagtens være, det er muligt at det er mig der har misforstået noget, var nemlig sikker på at den FS jeg henviste til var den samme som series 80, men det lader ikke til at være tilfældet.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 05:11 | IP-adresse registreret  

802 serie 80 var lukket/trykkammer

det var en model der var lavet på bestilling til EMI studio men aftalen gik vistnok i vasken og derfor kom de på markedet. (ifølge den sælger der solgte mig mine i 86)

jeg mener de ligger tidsmæssigt 802F 802FS 802S80 802S2 802S3 men er ikke 100 på det

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Finn

Mener også der var en 802 matrix, altså en series 1. Anyway, series 80 er meget lig matrix. Internt bruger de meget energi på at afstive dem med diverse plader og udskæringer. Det minder faktiskt lidt om matrix, hvilket også er grunden til at jeg anbefaler dem.

Mht EMI, så tror jeg ikke på den historie. Først og fremmest fordi at jeg har set bildeder af EMI hvor der stod lukkede 801'ere. Dernæst fordi at selv om EMI er en relativt stort studie, så bruger de altså ikke mange højtalere. I hvertefælde ikke nok til at der ville blive solgt i både DK, USA, UK etc.. Så det tror jeg er en and..

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Ja det er vist rigtigt nok at der er en 802matrix imellem ( har dog aldrig set den )

men S80 har intet med matrix at gøre det er et alm. trykkammer kabinet men det er som du siger godt afstivet  indvendig er der limet nogle kraftige lister på siderne men det er jo ikke matrix

syntes foresten at det er en rigtig god højttaler til de 3200 nåede lige at høre dem med en NAD S200 og det er en glimrende kombi , dejlig musikalsk men som sagt stadig lidt slap i bassen

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Finn

Tror den slaphed som du oplevede i bassen, mere skyldes NAD'en end højtaleren. Ikke sådan at forstå at NAD'en er dårlig, men den ville langt fra være mit oplagte valg til at trække de ældre modeller fra B&W. Simpelthen for lidt kraft..

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Nahhh tror det er et konstrukstionsproblem (ingen matrix)

har nemlig også hørt en luxman M-05 på dem POA-S10 samt min CA-300 gemmen de 18 år jeg havde dem og problemet er der ved dem alle.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes