Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: "nye" højttaler lidt vejledning tak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

jeg har et par paradigm 9se mk 3 som jeg gerne vil udskifte(der er for lidt opløsing i diskant og mellemtone), jeg har før haft dali 450 som jeg syndes at de spillede meget godt(dog lidt for mager i bassen), men kom til at sælge dem, jeg har tænkt på følgende.: dali 850, b&w 602 s2-3, system audio 1280 men er meget i trivl.

b&w jeg er bange for der er for lidt gang i dem når nu jeg er vand til paradigm det gælder også system audio (lidt) .med henhold til dali så ????

er der andre forslag lidt hjælp ville være dejligt, ref. de skal kunne spille godt men samtidig kunne give lidt mesage når nu man har løst til det.

p.s undskyld stavefejl.

Dali Grand

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

buget ca 5-6000 kr. max men helst 3-4000

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du er glad for dine Paradigmer, men gerne vil have en bedre mellemtone (generelt et lidt svagt punkt ved Paradigm), så vil jeg nok anbefale B&W'erne!  De har godtnok ikke den superfede bas som Paradigmerne, men den er stadig langt bedre end Dali's (af hvad jeg har hørt ihvertfald), og SA og bas...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par System Audio 1250. Var det noget? et år gamle. flotte og velspillende. 4000,-

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

sa1280 kan findes brugt til 4500 også herinde. Bedre bliver det ikke til den pris. 
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

hvis det skal være b&w gulv model hvadså ??

vedr. sa 1250 jeg bor i n.jylland så der er lidt langt for at høre sorry.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

bred151 skrev:

hvis det skal være b&w gulv model hvadså ??

vedr. sa 1250 jeg bor i n.jylland så der er lidt langt for at høre sorry.

Hvis du vil høre SA, ligger der så ikke en Expert butik i nærheden? (er det ikke bla. expert der føre dem?)

Men du skal nok regne med at det er den totale modsætning til Paradigm... SA går utrolig meget op i at lave en så precist og hurtig bas som muligt, hvilket i mine øre, får dem til at lyde utrolig tamme, men det er jo en smags sag, for der er også dem der ville sælge deres mor for at få SA

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Luksus Bumsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

ville nu sælge min mor for mindre end det(en is måske)... synes dali 850 spiller super godt også i forhold til B&W'erne som jeg til forsvar kun har hørt en enkel gang i hifiklubben. 850 kan også sagtens give lidt massage hvis det var vigtigt 
Til top Vis Luksus Bumsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luksus Bumsen

stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at kigge på audiovector c2 mkII. der er et sæt tilsalg på dba.dk for 4200kr. jeg tror godt at c2'erne kan spille op med både B&W og Dali. jeg syntes det er en utrolig lækker højtaler til prisen, og jeg tror ikke du finder noget der er bedre til prisen. men du kan jo tage enn lytter på dem, hvis du lyster det.

Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Luksus Bumsen skrev:
ville nu sælge min mor for mindre end det(en is måske)... synes dali 850 spiller super godt også i forhold til B&W'erne som jeg til forsvar kun har hørt en enkel gang i hifiklubben. 850 kan også sagtens give lidt massage hvis det var vigtigt 

hvordan er dali 850'erne i forhold til paradigm (samme bas eller ??) de er vel som 450'erne i diskant  eller tager jeg fejl.

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

stefan89 skrev:

har du prøvet at kigge på audiovector c2 mkII. der er et sæt tilsalg på dba.dk for 4200kr. jeg tror godt at c2'erne kan spille op med både B&W og Dali. jeg syntes det er en utrolig lækker højtaler til prisen, og jeg tror ikke du finder noget der er bedre til prisen. men du kan jo tage enn lytter på dem, hvis du lyster det.

men kan de spille op til fest hvis nu man får lyst til det, jeg kan godt li at høre pænt højt musik ind i mellem.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hva' har du af forstærker til at drive sådan nogle svin?

Hvis du ellers har en ok forstærker ville jeg forslå at kigge på noget ældre Infinity, hvor du får en satans god bund, udover det får du en fantatisk diskant fra de gode gamle bånddiskanter ;)

Eks. Infinity Kappa 7, Kappa 8, Renaissance 80 eller lign.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Hva' har du af forstærker til at drive sådan nogle svin?

Hvis du ellers har en ok forstærker ville jeg forslå at kigge på noget ældre Infinity, hvor du får en satans god bund, udover det får du en fantatisk diskant fra de gode gamle bånddiskanter ;)

Eks. Infinity Kappa 7, Kappa 8, Renaissance 80 eller lign.

sony str-db 1080 qs men da det gerne skulle være en højttaler jeg skulle beholde kan en effektforstærker komme på næste indkøbsliste så lige nu gæller det om at finde højttaler'ne, hvis du forstår. jeg vil dog sige at der er ingen problemer med at drive paradigmerne overhovet   

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

jeg tror at det kommer til at stå mellem dali 850 og b&w ??

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

"SA og bas " er jeg DYBT uenig i. Jeg har selv haft adskillige SA'ere, og sætter du ordentligt udstyr bag dem og sørger for at opstille dem rigtigt, så spiller de rigeligt med bas og de rækker også rigtigt dybt. Folk der siger den slags, må absolut ha hørt dem under helt forkerte forhold.

"Dali 850 spiller super godt" er jeg lige så uenig i. Deres bas mudrer utroligt, men det er der så også rigtigt mange der fejlagtigt tolker som mere / dybere bas. Deres mellemtone er meget indelukket og diskanten spiller intet over 18kHz. Derudover bruder den op (forvrænger) meget, hvilket de har forsøgt at afhjælpe ved at sætte det lille "klistermærke" på indersiden af gitteret foran enheden.

Audiovector C2 Mk II er en højttaler rigtigt mange kan li, så lyt til den som du er blevet anbefalet. Personligt synes jeg bassen er for slap og mellemtonen har en underlig "hul" lyd, men som sagt er de populære og falder måske i din smag.

Infinity har som nævnt en rigtigt lækker stram bas og mellemtone er de også gode til, til prisen. Bånddiskanten spiller lidt specielt. Om den er god eller dårlig er igen en smagssag, men de er også et lyt værd. Desuden er de også til at finde til "menneskepenge" idag.

B&W er et godt alternativ. F.eks. spiller de gamle DM640i (sørg for det er i'eren) fantastisk til de priser man kan finde dem til idag. De har en rigtigt lækker mellemtone, bassen rækker dejligt dybt og diskanten er ikke super velopløst, men gør det rigtigt behageligt.

MIT forslag vil være Systemaudio eller B&W, men som sagt - LYT inden du køber noget. Der er (eller var i hvert fald) et sæt DLS R-55 til salg her på siden også. De spiller også fantastisk. De var med i mine overvejelser, da jeg skulle ha nyt sidst.

Til aller sidst: Du skal hverken tro på mig, eller andre der har svaret. Du skal kun stole på dine egne ører og må bare ud i det ganske Danske land og lytte.

God fornøjelse og held og lykke!

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

"SA og bas " er jeg DYBT uenig i. Jeg har selv haft adskillige SA'ere, og sætter du ordentligt udstyr bag dem og sørger for at opstille dem rigtigt, så spiller de rigeligt med bas og de rækker også rigtigt dybt. Folk der siger den slags, må absolut ha hørt dem under helt forkerte forhold. Det er jeg ganske uenig i . Jeg har endnu til gode at høre en SA der kan spille bas....

"Dali 850 spiller super godt" er jeg lige så uenig i. Deres bas mudrer utroligt, men det er der så også rigtigt mange der fejlagtigt tolker som mere / dybere bas. Deres mellemtone er meget indelukket og diskanten spiller intet over 18kHz. Derudover bruder den op (forvrænger) meget, hvilket de har forsøgt at afhjælpe ved at sætte det lille "klistermærke" på indersiden af gitteret foran enheden. Enig, det kræver en seriøs amp at styre de basenheder

Audiovector C2 Mk II er en højttaler rigtigt mange kan li, så lyt til den som du er blevet anbefalet. Personligt synes jeg bassen er for slap og mellemtonen har en underlig "hul" lyd, men som sagt er de populære og falder måske i din smag.

Infinity har som nævnt en rigtigt lækker stram bas og mellemtone er de også gode til, til prisen. Bånddiskanten spiller lidt specielt. Om den er god eller dårlig er igen en smagssag, men de er også et lyt værd. Desuden er de også til at finde til "menneskepenge" idag.

B&W er et godt alternativ. F.eks. spiller de gamle DM640i (sørg for det er i'eren) fantastisk til de priser man kan finde dem til idag. De har en rigtigt lækker mellemtone, bassen rækker dejligt dybt og diskanten er ikke super velopløst, men gør det rigtigt behageligt.

MIT forslag vil være Systemaudio eller B&W, men som sagt - LYT inden du køber noget. Der er (eller var i hvert fald) et sæt DLS R-55 til salg her på siden også. De spiller også fantastisk. De var med i mine overvejelser, da jeg skulle ha nyt sidst.

Til aller sidst: Du skal hverken tro på mig, eller andre der har svaret. Du skal kun stole på dine egne ører og må bare ud i det ganske Danske land og lytte.

Helt enig, ud og lyt....det er dine ører det drejer sig om

God fornøjelse og held og lykke!

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Skoust skrev:
"SA og bas " er jeg DYBT uenig i. Jeg har selv haft adskillige SA'ere, og sætter du ordentligt udstyr bag dem og sørger for at opstille dem rigtigt, så spiller de rigeligt med bas og de rækker også rigtigt dybt. Folk der siger den slags, må absolut ha hørt dem under helt forkerte forhold. Det er jeg ganske uenig i . Jeg har endnu til gode at høre en SA der kan spille bas....

Jamen du hørte dem heller aldrig ved mig.. og jeg er sikker på du er velkommen til at kigge forbi Kim Olsen, hvor jeg også er sikker på de spiller som de skal..

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Acer skrev:
Skoust skrev:

Jamen du hørte dem heller aldrig ved mig.. og jeg er sikker på du er velkommen til at kigge forbi Kim Olsen, hvor jeg også er sikker på de spiller som de skal..

Han har skam osse inviteret mig.......jeg er bare ikke helt tryg ved den loddekolbe han gemmer omme bag sofaen  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes