Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til højttalervalg! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Har nogen her nogle gode forslag til et sæt stereo højttalere til et lille rum (16 m2 med skråvægge) Jeg har endnu ikke lagt mig fast på prisen, men SA 2K master bliver det desværre ikke!!

Jeg skal have købt forstærker, cd og højttalere, så hvis nogen kender en rigtig god kombination af produkter, der spiller godt sammen, er forslag velkomne.

Jeg er ikke basfanatiker og diskanten må ikke være skarp/skinger!

På forhånd tak

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
Obii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Har du lidt mere information, så som budget, musiksmag? Bruger du cd eller vinyl og hvilken forstærker? På plads beskrivelsen lyder det som om du kunne bruge nogle standerhøjtalere, og her er der meget at vælge imellem

Nogle bud kunne være Sonus Faber, Aurum Cantus (laver begge standerhøjtalere i et "rimeligt" prisleje - men man skal nok op omkring 12.000 for et sæt?) Eller som du selv skriver SA 2K

Billigere bud kunne være DLS (hos TC) eller VA Haydn (sammesteds - kan absolut anbefales - kanon højttaler til prisen hvis du spør' mig) eller måske SA 710/720?

 



__________________
The door is open but the ride ain't free....
Til top Vis Obii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Obii
 
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon er en formidabel lille højttaler.

__________________
min hjemmebiograf
Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Tak for indlæg.

Jeg skal beklage tavsheden fra min side. Jeg har haft store problemer med mit netværk og internet, men nu kører tingene igen.

Højttalere har jeg dog fået købt!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hvilke?

__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Efter at have studeret rummet nærmere overbeviste jeg mig selv om at, de godt kan "bære" en gulvhøjttaler, hvis bare denne ikke var for "basstærk/bastung"  Så det endte med SA 1280. Til den pris den sælges til i øjeblikket virker det som en glimrende løsning for mig!
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem. Det skulle også være rigtig vellydende.


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

mange tak!

Ja og så skulle de passe som hånd i handske med Primare som jeg spænder for dem!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
Obii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Glimrende valg  - eneste problem med dem er den lidt lette lyd - men hvis rummet kompenserer for det får du en rigtig go' lyd til ikke alt for mange penge

go' fornøjelse



__________________
The door is open but the ride ain't free....
Til top Vis Obii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Obii
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Obii!

Mit rum viste sig at være meget meget bedre end jeg troede akustisk. Det spiller ganske enkelt forrygende, men de kræver lidt arbejde de kære 1280´ere...Så jeg forstår godt dit indlæg!...ganske få centimeters flytning og lyden er markant anderledes! Som de står nu får jeg bas som jeg kan lide det! Hurtig, tør og egentlig ret dyb! Imponerende af de små enheder, synes jeg!

 

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes