Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: To ens front højttalere??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er nysgerrig.

Jeg sad og kiggede på Witzels fremragende galleri på hans hjemmeside og kom så et billede af hans opstilling. Der var to System Audio 3070 hvor begge to var højre højttalere. Gi'r det ikke en forkert lyd? Jeg mener , kommer der ikke til at mangle noget centrering?

Se her!

Dette er ikke for at genere Witzel på nogen måde, var bare nysgerrig.

Til top Vis Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelm
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Aj, det skulle du ikke have gjort opmærksom på, nu bliver han bare ked af det, han er jo så glad for de HT'er ...

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Det ser skummelt ud...

Mon ikke at han selv har lagt mærke til det før?

Witzel?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hehe, du ser da også alt Hjelm.

Men du har da helt ret. Hvor hørbart det er i praksis ved jeg ikke, men System Audio må da mene at det betyder noget, eftersom de laver højttalerne på den måde.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil jo så bare mene at centreringen af lyden vil være forkert, men det har jeg vist allerede sagt! Men jeg ved da at SA ejere normalt gør meget ud af at de står korrekt, specielt folk jeg kender der har 2K'eren.

__________________
If the world didn't suck, we would all fall off...?
Til top Vis Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelm
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Se, det er da godt nok sjovt, at I nævner dette. Jeg selv og Fullblown var netop på besøg hos Witzel i går og bemærkede også dette lille mysterium.

Nå, men nu til opklarinegn af dette underlige fænomen af det med de to højrer højttalere. Det sæt som Witzel er indehaver af, er ét af de to sidste kabinetpar som det firma, der fremstillede SA3070 kabinetterne, lavede inden de gik på r.... og produktionen af SA3070 blev skrinlagt. De sidste to kabinetpar har denne skavank.

Om det lyder underligt, var ikke til at høre. Witzel har løst problemet hæderligt ved at vinkle højttalerne forskelligt, i forhold til sweetspot.

Håber Witzel kan nikke genkende til min forklaring.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

problemet var kun udtalt på hans gamle kollegieværelse, personlig synes jeg ikke der egentlig er noget hørbart i vejen som det står pt, hvilket flex nok vil kunne genkende.

faktisk er perspektivet faktisk en del bedre end mange konventionelle højttalere i samme prisklasse, og taget i betragtning hvad det vil koste at fp en snedker til at lave ny front tvivler jeg på at det kan betale sig.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Er en sa3070 da ikke en konventionel højttaler???

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

FLEX: det er en meget smuk forklaring.. og rart at jeg ikke er den eneste der ikke kan høre nogen fejl..

til andre nysgerrige, så har hjelm's undren, fået mig til at poste en lille forklaring på min hjemmeside, http://www.witzelhifi.dk/photo.htm ..

HenJ: jeg blev gjort opmærksom på det, 2 dage EFTER jeg havde købt dem.. opdagede det ikke da jeg købte dem..

perejvind: for det meste er SA's højttalere med diskanten i centrum af baflen. eller hvis de er i den ene side, så er det modsat på højttalersættet.

Hjelm: Ja, placeringen kan være vanskelig, jeg har måttet gå meget på kompromis med opsætningen, mine ht står derfor kun 85cm fra bagvæg, og kun 57cm fra sidevæg. måtte gerne være omkring 120-130cm fra bagvæg, men jeg har bare ikke pladsen til det. (hvem sagde SA skulle stå tæt på væggen .. .)

Skulle nogen stadig være i tvivl, så er I velkomne forbi til en lytter.. måske vi kunne finde en aften/weekend hvor folk kunne komme forbi til en lytter.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

HenJ: jeg blev gjort opmærksom på det, 2 dage EFTER jeg havde købt dem.. opdagede det ikke da jeg købte dem..

Og nu var det ikke for at provokere nogen at jeg svarede som jeg gjorde, men at jeg tror på at hvis SA syntes at der er sådan de vil lave disse, jammen, så er der en mening med det, og jeg har da tiltro til at SA ikke bare laver noget for sjov;-)



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan sådan en fejl slippe ud fra SA?

Eller er der tale om "egenfremstillede" kloner i "originale" kabinetter?

Men grunden til at forskyde diskanten fra center er jo at undgå sammenfaldende afstande fra membran til kanter, for dermed at mindske kantreflektioner med ens frekvensmønstre.

Tvivler på at de få cm er hørbare.....?



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Noget andet, jeg lige lagde mærke til da jeg så på witzels hjemmeside, var at han godt kunne trænge til at få ryddet lidt op. Men der var måske rodet da du købte lejligheden - du så det bare ikke lige ? Og det er for dyrt at få en  snedker til at komme og rydde op...  

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

jeg synes ikke der er noet at høre overhovedt,

og hvad angår oprydningen... tjah... det er blevet påtalt 1000 gange.. han rydder næppe mere op end på billederne, så skulle i se når det roder for alvor 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvordan kan sådan en fejl slippe ud fra SA?

Ja det ville jeg egentlig også godt vide..

Groove skrev:

Eller er der tale om "egenfremstillede" kloner i "originale" kabinetter?

NEJ!, eller ikke så vidt jeg ved.. er det tilfældet, så er det en ufattelig flot og vellignende kopi..

 

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
witzel skrev:

HenJ: jeg blev gjort opmærksom på det, 2 dage EFTER jeg havde købt dem.. opdagede det ikke da jeg købte dem..

Og nu var det ikke for at provokere nogen at jeg svarede som jeg gjorde, men at jeg tror på at hvis SA syntes at der er sådan de vil lave disse, jammen, så er der en mening med det, og jeg har da tiltro til at SA ikke bare laver noget for sjov;-)

jeg tror bestemt heller ikke det er helt efter SA's vilje at dette sæt har forladt fabrikken.. men skal da ikke lave for mange spekulationer på det, når jeg ikke kender deres version.. men jeg vil da forsøge at få noget ud af dem, når jeg har tid til at kontakte dem..

(btw tror heller ikke du provokerer nogen med dit indlæg, så er de ihvertfald meget nærtagende..)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Noget andet, jeg lige lagde mærke til da jeg så på witzels hjemmeside, var at han godt kunne trænge til at få ryddet lidt op. Men der var måske rodet da du købte lejligheden - du så det bare ikke lige ? Og det er for dyrt at få en  snedker til at komme og rydde op...  

rodet?? synes jeg bestemt ikke her er.. joo på et par af billederne, kunne der være pænere.. men det eneste rigtige rod der er, er et par uudpakkede flyttekasser, hvor jeg ikke har plads til indholdet endnu, og så et fan...s kabelhelvede, som jeg heller ikke har taget mig sammen til at lave orden i.. det kræver lidt tid at få det sidste på plads, og indenfor de seneste 6 uger har der været noget at lave alle dage.. og her i weekenden er der hifimesse.. så der bliver heller ikke lavet ret meget.. .. men vil da hellere til messe, end at rydde op.

 

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Groove skrev:

Hvordan kan sådan en fejl slippe ud fra SA?

Ja det ville jeg egentlig også godt vide..

Groove skrev:

Eller er der tale om "egenfremstillede" kloner i "originale" kabinetter?

NEJ!, eller ikke så vidt jeg ved.. er det tilfældet, så er det en ufattelig flot og vellignende kopi..

 

 

Jeg mente faktisk også at en fik fingrene i to højre kabinetter der var til overs og så selv producerede dem.....

Hvis du har serienumrene kan du jo checke. Er de produceret officielt af SA bør de give dig en kompensation , en sådan fan kan de da ikke lade i stikken



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
witzel skrev:
Groove skrev:

Hvordan kan sådan en fejl slippe ud fra SA?

Ja det ville jeg egentlig også godt vide..

Groove skrev:

Eller er der tale om "egenfremstillede" kloner i "originale" kabinetter?

NEJ!, eller ikke så vidt jeg ved.. er det tilfældet, så er det en ufattelig flot og vellignende kopi..

 

 

Jeg mente faktisk også at en fik fingrene i to højre kabinetter der var til overs og så selv producerede dem.....

Hvis du har serienumrene kan du jo checke. Er de produceret officielt af SA bør de give dig en kompensation , en sådan fan kan de da ikke lade i stikken

De er produceret af SA - kender du selv andre der producerer SA-højttalere?

Tror næppe at SA tillader kabinetter, delefiltre og enheder at smutte ud af døren til produktion hjemme i cykelkælderen!

Hele debatten om de ens højttalere kørte i hans tråd om grejet i sin tid, så forklaringerne er vist kommet frem. Da de ikke er købt fra SA er de vel egentlig ikke forpligtet til at kompensere for noget, selvom de vel burde.

Men sådan er livet - når der er mennesker indblandet, sker der fejl, og det er der også sket her i tidernes morgen. Ikke den store skandale i det.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har da set en del eksempler på udstyr der er "uautoriseret" på forskellige måder. Enten prototyper eller 0-serier der er produceret fra fabrikken og lige til stjålne dele der er sammensat til noget der ligner den ægte vare. Der er hele spekteret...

I Vestjylland er det meget almindeligt at medarbejderne køber B&O til fabrikspriser, eller rimeligere udgaver af de første serier.....med visse forpligtelser. Det gælder vel også andre fabrikker?

Men det var nu bare af nysgerrighed jeg spurgte, var det mine ville jeg da have historien. Om ikke andet kan det jo påvirke gensalgsværdien, derfor kompensationen

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg har da set en del eksempler på udstyr der er "uautoriseret" på forskellige måder. Enten prototyper eller 0-serier der er produceret fra fabrikken og lige til stjålne dele der er sammensat til noget der ligner den ægte vare. Der er hele spekteret...

I Vestjylland er det meget almindeligt at medarbejderne køber B&O til fabrikspriser, eller rimeligere udgaver af de første serier.....med visse forpligtelser. Det gælder vel også andre fabrikker?

Men det var nu bare af nysgerrighed jeg spurgte, var det mine ville jeg da have historien. Om ikke andet kan det jo påvirke gensalgsværdien, derfor kompensationen

 

historien vil jeg da også gerne have, men det er ikke livsnødvendigt.. Jeg har haft højttalerne i 1½ år nu, og der er ingen udsigter til at de skal udskiftes..

mht kompensation, jeg tvivler stærkt på at nogen forretningsdrivende vil give kompensation for en vare, der er købt brugt, og iøvrigt ikke foreligger kvittering på.  .. men jeg siger da ikke nej tak til en tilbagebetaling..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes