| Forfatter |
|
toriamos Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har mulighet til å kjøpe et par Snell E3 til 3500 nok. Har ikke hørt disse høyttalerne (selger bor langt unna) Noen som har kjennskap til disse?
|
| Til top |
|
| |
Hylle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej toriamos,
Jeg synes Snell type E3 er en fed højttaler, men jeg synes den lyder til at være for dyr, jeg solgte mine der godt nok var grimme for 1800 Kr.
mvh Hylle
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
3000-4000 er en rigtig god pris hvis de er i originale og i topstand, der er ikke meget der slår den som musikformidler.
En del er dog i mindre god stand/moduficerede/hærgede, så skal prisen være væsentligt lavere. Nye enheder/dele kan være ødelæggende, hvis det ikke er gjort rigtigt.
Original emballage, ophæng på basenheder, stand af kabinet, serie numre,,,det er ting jeg ville checke......
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel, takk for svar :) Snell E III er nå plassert i stuen. Har ECI 1 og Marantz fra før, og i tillegg høyttalerkabler fra Monster.... Lyden er kanskje (måske) LITT for fed. Har fått anbefalt høyttalerbabler fra Flatline - Nordost... Men jeg vet ikke riktig - den samme som abefalte de, er den samme som selger dem....
Untatt den litt for fete lyden, synes jeg Snell spiller bra. Men gitaren til Mark Knoffler høres ikke bra ut nå. Merkelig, men mye annet høres bedre ut enn før (Mission M73 - og før det Patos Lyric 301 Mk2)
Noen som har gode forslag til høyttalerkabler som ikke gir for fed bass?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
toriamos skrev:
Vel, takk for svar :) Snell E III er nå plassert i stuen. Har ECI 1 og Marantz fra før, og i tillegg høyttalerkabler fra Monster.... Lyden er kanskje (måske) LITT for fed. Har fått anbefalt høyttalerbabler fra Flatline - Nordost... Men jeg vet ikke riktig - den samme som abefalte de, er den samme som selger dem.... Untatt den litt for fete lyden, synes jeg Snell spiller bra. Men gitaren til Mark Knoffler høres ikke bra ut nå. Merkelig, men mye annet høres bedre ut enn før (Mission M73 - og før det Patos Lyric 301 Mk2) Noen som har gode forslag til høyttalerkabler som ikke gir for fed bass? |
|
|
Snell E er en fed højttaler, har selv haft E2 og var virkelig glade for dem...
Musikken strømmer bare ud - fodtramp i metervis...
Nu skriver du jo ikke, hvor tæt på at dine højttalere står til bag og sidevæg, men jeg ville prøve at få højttalerne længere væk fra bag og side-vægge. I tilgift får du også bedre dybde perspektiv.
Den fede bas kunne også dæmpes ved at sætte en sok i hver basport - i tilgift opnår du en mere stram bas...
Det bedste ved disse tweaks er at de er ganske gratis!
Dine snell fortjener bedre end de Monster kabler, og Nordost ville ganske givet give en noget lysere lyd. Hvad med nogle Van den Hul HT kabler - de er eftersigende ganske gode og billige...
Et kjempestort tillykke herfra og velkommen til iøvrigt!
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk :) - Vel, jeg møblerede om på min stue i dag for å får høyttalerne ca en meter ut fra bakveggen. De står nok noe nærmere sidevegg, men det kan jeg ikke gjøre så mye med. Jeg var måske ikke så precis da jeg kalte lyden "fed" -- keg menede ikke "for mye bass" - men lyden er fed OG mørk. Skal forsøke sokk i bassporten i kveld, og undersøke litt omkring Van den Huul HT kabler også.
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsøkte med sokker i bassportene, men synes at litt av "magien" forsvant... Lyden fikk mindre bass, men var fortsatt mørk - men dog ikke så fed.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis var sokke tweaket gratis og nu er du den erfaring rigere... 
Jeg tror at de monster er de skyldige - se om du kan låne dig frem til nogle andre HT kabler...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes bestemt IKKE at porten skal stoppes til! De ødelægger dynamikken og helt rigtig, noget af de gode ved højttaleren forsvinder!
Men PPP's råd lyder rigtig, evt. kig på forstærkeren...eller er du bare ikke vant til bas? Snell E3 spiller masser af bas, det er jo næsten en full-range ht...hvad havde du før?
Men tillykke med denne rigtige fede klassikker! Den er en af mine absolutte favoritter....holder helt mål selv idag...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Jeg syntes bestemt IKKE at porten skal stoppes til! De ødelægger dynamikken og helt rigtig, noget af de gode ved højttaleren forsvinder!
Men PPP's råd lyder rigtig, evt. kig på forstærkeren...ja også et godt bud...eller er du bare ikke vant til bas? Snell E3 spiller masser af bas, det er jo næsten en full-range ht...hvad havde du før? Ja, det må være dejligt med masser af bas...siger ham som nu har Snell A3i med 12" i lukket konstruktion - en gang imellem savner jeg altså den "fede" bas, som var i E'erne..
Men tillykke med denne rigtige fede klassikker! Den er en af mine absolutte favoritter....holder helt mål selv idag... |
|
|
Det har været mig lidt af en gåde, hvorfor at folk har haft svært ved at sælge dem...
Forresten er dine basser ombyttet eller repareret?
Desværre har skumophæng det med at smuldre med tiden - dette sker vel efter en 10 års tid...
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har du stands til ?
De originale løfter højttaleren ca. 20 cm og det hjælper på ALT - men de bliver lidt mere dominerende i stuen 
Du kan jo prøve med at stille dem op på nogle ølkasser først.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine er originale og i top stand, de er fra 1993....men hvordan de har stået (sollys, temp. etc.) betyder meget, tror 20år nemt nås....også hvis frontstoffet er på....
Ja, forstår ikke hvorfor de ikke går som varmt brød, mine "tisser" på mange nyere og væsentlige dyre ting,, incl. de helt urimeligt overprisede Audio Note kloner , og så slipper man for at ens højttalere skal line et chartol fra Chr, IV tid 
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har de orginale stands - fylt med småstein, de veier mere enn selve høyttalerene. Basselelementene ser gode ut, ikke tegn til oppsmuldring der. Jeg er ikke vant med så bassrike høyttalere fra før - hadde Patos Lyric 301 sist. Lyden er jo god, men høyttalerne utviser meget stor forskjell på de forskjellige innspillinger: Jan Garbareks "I took up the runes" høres ut som en drøm, mens Sultans of swing med Dires Straits høres ikke så veldig god ut - gitaren til Mike Knopfler er liksom litt svak og pistrete. Min ECI 1 er en meget gammel utgave og skal oppgraderes til sommeren, og jeg antar at andre høyttalerkabler enn Moster også vil forbedre lyden. Den god lyden ER der, men det er liksom ikke alltid den vil komme ut til meg.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
toriamos skrev:
| Den god lyden ER der, men det er liksom ikke alltid den vil komme ut til meg. |
|
|
Hej
Ja - det lyder sgu´ mærkeligt 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmm mmm, merkelig ja. To andre ting jeg også lurer på: Toe in eller ei? Akkurat nå står høyttalerne toe in, og rettet direkte mot lytter. JA, jeg vet at det kun er å prøve seg fram, men jeg ønsker likevel å høre andres erfaringer på dette. Og til sist: Snell E III har jo mulighet for biwiring, noen som har synspunkter her? Det blir sagt at det ikke nødvendigvis er en fordel at biwire, selv om høyttalererne har denne mulighet.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
toriamos skrev:
| Toe in eller ei? Akkurat nå står høyttalerne toe in, og rettet direkte mot lytter. JA, jeg vet at det kun er å prøve seg fram, men jeg ønsker likevel å høre andres erfaringer på dette. |
|
|
Jeg har mine E III vinklet næsten lige på sweetspot. Det giver den bedste lyd synes jeg. Men som du selv er inde på skal du selvfølgelig selv teste det.
toriamos skrev:
| Og til sist: Snell E III har jo mulighet for biwiring, noen som har synspunkter her? Det blir sagt at det ikke nødvendigvis er en fordel at biwire, selv om høyttalererne har denne mulighet. |
|
|
Jeg bruger selv biwiring udelukkende for at få mere kabel til højttaleren og ikke så meget for at biwire.
Hvad har du mellem højttalerne og dine standere? Du kan prøve at eksperimentere lidt med underlaget. For om du bruger spikes eller bløde fødder ændrer radikalt lyden og især i bassen er forskellen stor. Så måske kan du på den måde justere bassen lidt. God fornøjelse
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellom høyttaler og standerene er det spikes. Forrige eier har festet et lag med plast mellom spikes og høyttaler for ikke å penetrere. Jeg bruker ikke spikes mellom stander og gulvet, men det er visst mulighet for det på standerne. Standerne er fylt med singel og har en egenvekt som er tyngre enn høyttalerne.
|
| Til top |
|
| |