Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ja så skulle jeg jo selvfølgelig lige en tur på hifi og musik messe på scandic i københavn og selvfølgelig vidste hvad jeg skulle have da jeg gik derind .. måtte jo have mig en PannyAE700 .. ofcorse...

men ..

Jeg blev klogere .. eller det vil sige det blev jeg ikke .. jeg blev nærmere mere forvirret .. for jeg blev faktisk lidt forelsket i Monitor Audio Gold GR10, .. og er det så det jeg skulle bruge pengene på istedet .. det store problem de fleste af os sikkert døjer med herinde "hvad skal man have først"...

Men blev så lidt nysgerrig og ville gerne høre hvad silver serien så kunne prestere, hvad siger i ? og er der andre steder end i århus hos tape connection som man kan høre de små baby'er spille ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på et sæt GR20, som jeg er rigtig tilfreds med. De har en meget åben mellemtone, præcis og ikke-buldrende bas og en behagelig diskant, der ikke er for spids.

Jeg sammenlignede en del med forskellige B&W-højttalere, før jeg købte dem, men selvom de havde mere detaljeret diskant, kunne jeg klart bedre lide Monitor Audio, dels fordi den meget analytiske diskant kan blive øretrættende, og dels fordi B&W (i samme prisklasse) slet ikke kunne være med i mellemtone og bas. Det var min vurdering i hvert fald.

Jeg kan desuden rigtig godt lide, at lyden hverken er helt fremme - in your face - som jeg synes System Audio næsten altid er, og heller ikke enormt tilbagetrukket, som jeg oplevede de mindre modeller i B&Ws Nautilus-serie. Det synes jeg også er meget vigtigt ved filmlyd. Tape Connections opstilling på Lyd & Billed-messen i Århus (med GR10 som fronter) havde netop denne kvalitet ikke at smide det hele lige op i fjæset på lytteren.

Silver-serien har jeg lyttet hos Tape Connection, og den er også god. Jeg har læst, at der skulle være en opdateret Silver-serie på vej ved navn Silver RS. Den ligner Gold Ref-serien. Måske er den værd at overveje.

Link her: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=7576

Så vidt jeg ved er TC importør og eneste forhandler i DK.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

hmmm .. det kunne godt være man lige skulle vente med at køre til århus til de har fået den serie hjem ..

og tak for anmeldelsen :)

Jeg var virkelig vild med GR10 men er måske lige i overkanten af mit budget .. (der skal jo også være lidt tilbage til projektoren )

og evt ny stereo amp og cd afspiller

ih .. ja ja .. man har vel lov at drømme

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Jeg har læst, at der skulle være en opdateret Silver-serie på vej ved navn Silver RS. Den ligner Gold Ref-serien. Måske er den værd at overveje.

Helt korrekt, vi har lige fået en evaluation model af den mindste, RS1 (en dag for sent til messen, desværre...). Første lyt tyder på en let opdatering, lyden er absolut til at genkende. Mest markant er at bassen er en smule mere velkontrolleret, og lyder lidt mindre "af højttaler". Priserne bliver de samme som de nuværende modeller. Den nye serie lander forhåbentligt i løbet af få uger. Jeg må dog sige at Gold Ref serien er de ekstra penge værd, hvis man kan finde dem - specielt 10'er modellen er billig i forhold til ydelsen.

P.t. kan Monitor Audio kun høres hos TC i Århus og Karrebæksminde.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hmm .. karrebæksminde er så også væsentligt tættere på københavn end århus 

så den vil jeg smutte en tur i når i har fået den nye silver serie hjem ..

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

så den vil jeg smutte en tur i når i har fået den nye silver serie hjem ..

De introduceres først i starten af maj, har jeg lige fået at vide.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Jonasl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Kan vi så ikke få S6 på tilbud, nu når den snart skal erstattes?

Hvordan har MA højtalere(Bronze&silver) det i øvrigt med Yamaha receiver rxv-1500?

Til top Vis Jonasl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonasl

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jonasl skrev:
Kan vi så ikke få S6 på tilbud, nu når den snart skal erstattes?

Det står jo frit for at kontakte butikken og spørge...

Jonasl skrev:
Hvordan har MA højtalere(Bronze&silver) det i øvrigt med Yamaha receiver rxv-1500?

Tjo, det skulle der vel ikke være noget i vejen for - hvis de små serier skal kritiseres for noget, så skal det da være at de er lige rigeligt voluminøse i bassen (de gamle altså) - det vil en RXV 1500 kunne stramme ganske fornuftigt op på. Men Bronze serien vil under alle omstændigheder nok være lidt synd at spænde efter en RXV 1500 - i det mindste som front. Men du ville langtfra være den første, hvis du valgte en opstilling med S6 + SLCR foran, og 2 eller 4 BFX'ere bagi.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hørte også GR10 på messen og faldt lidt for den. Den lød dog meget hård i øvre mellemtone eller deromkring. Jeg tilskriver det lidt at der blev spillet meget højt. Lidt bas ville ikke skade den, så en GR20 eller 60 står da på ønskelisten.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ad Otto/TC:

Har Tape Connection egentlig nogensinde prøvet Monitor Audios egne højttalerkabler? (hedder Silverflow eller noget i den stil).

Jeg har set dem på deres hjemmeside og blev blot nysgerrig efter, om de er noget værd. Har heller ingen idé om, hvilken prisklasse de ligger i.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Har Tape Connection egentlig nogensinde prøvet Monitor Audios egne højttalerkabler? (hedder Silverflow eller noget i den stil).

Det har vi faktisk ikke, nej. Det har vist ligget i "ting der skal prøves engang" kassen... Det kunne være vi skulle have en rulle med næste sending.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes