| Forfatter |
|
Henrik Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
jeg har lige invisteret i et sæt cerwin vega clsc 215! har så efterfølgende hørt noget om, at de helst skulle stå på nogen fødder? er det rigtig?
hva forskel skulle det gøre? (med/uden)
Henrik Nielsen
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Ja, generelt vil du opleve en kraftig opstramning af lyden (mindre mudring og bedre nuancering i lyden) ved at sætte dine højtalere på fødder. Hvilke fødder er dog afhængigt af hvilket underlag ht'erne står på. Har du et lydmæssigt meget dødt underlag (eks et betongulv) KAN en TILkobling med spikes gøre underværker. Har du derimod et underlag som kan lide at synge med (eks. flydende parketgulv o.lign.) bør du prøve at AFkoble med nogle bløde gummifødder som eks. jjaz-fødder eller SD-fødder. Afkobling har også ofte vist sig effektivt på eks. gulvtæpper o.lign., men som sagt så er det underlaget der er afgørende.
Prøv evt. at søge lidt her på forumet... -Der er MASSER af inspiration at hente!
Held og lykke! 
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop monteret spikes på mine B&W 801 matrix serie 3. underlaget er parketgulv med krybekælder under . Jeg havde ikke store forventninger efter at have læst mange indlæg i dette forum men har da erfaret at det er en meget individuel ting hvad der skal monteres under ht´erne . Mit største løft er at bassen nu ikke kun er en imponator eller dominerende om du vil, den er strammet op i en sådan grad at det er en fornøjelse at spille over 10 W ( og det er f..... højt) uden at gulvet spiller med , den går stadig meget dybt uden at virke udflydende og upræcis. Det skal lige nævnes jeg i samme ombæring har løftet B&W´en 12 cm, hvorved basenheden kommer længere væk fra trægulvet, så hvad der har givet hvad er svært at svare på . Summa summarum brug lidt tid på forskellige løsninger uden det koster en herregård det er jo det der er det sjove ved vores hobby. Jeg skal da prøve en blød løsning på et tidspunkt men nægter at hoppe på vognen med det er det eneste rigtige  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Jeg skal da prøve en blød løsning på et tidspunkt men nægter at hoppe på vognen med det er det eneste rigtige  |
|
|
Nej, der findes desværre ikke ret mange endegyldige svar i denne verden... Jeg havde selv spikes som via rondeller tilkoblede til mit parketgulv. Dette gav ikke noget heldigt resultat (bulder og rummel). Jeg valgte herefter at sætte et sæt SD-fødder imellem gulvet og rondellerne (ht - spike - rondel - SD-fod - gulv), hvilket gav en kæmpe opstramning. Som du også skriver så er det jo noget der er relativt simpelt at lege med. -Det er faktisk ret spændende arbejde... 
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
[QUOTE=piobyte]Jeg skal da prøve en blød løsning på et tidspunkt men nægter at hoppe på vognen med det er det eneste rigtige  |
|
|
Nej, der findes desværre ikke ret mange endegyldige svar i denne verden... Jeg havde selv spikes som via rondeller tilkoblede til mit parketgulv. Dette gav ikke noget heldigt resultat (bulder og rummel). Jeg valgte herefter at sætte et sæt SD-fødder imellem gulvet og rondellerne (ht - spike - rondel - SD-fod - gulv), hvilket gav en kæmpe opstramning. Som du også skriver så er det jo noget der er relativt simpelt at lege med. -Det er faktisk ret spændende arbejde... 
Du har så evig ret __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Henrik Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for svarene!
Men de HT af mine er jo ike lige satelitter! de vejer 50 kg. stykket og er SÅ bange for at de skal vælte, eller på andre måder få skrammer ved at komme op på sådan noge stilke der og balancere!
jeg har gulvtæppe på, så kan godt være at det ikek har så meget at sige...
hva skal sådan nogen spikes entaget være lavet af? træ, stål, alu?? er LoSt
Henrik Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Prøv at afkoble dine højttalere med Kork, dette materiale er faktisk temmelig godt. Jeg har selv eksperimenteret med Kork som afkobling på både komponenterne og på højttalerne med et godt resultat, jeg har yderlig leget med kork måtter til pladespilleren og her har det også været et ganske godt resultat.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Nielsen skrev:
| OK, tak for svarene!
Men de HT af mine er jo ike lige satelitter! de vejer 50 kg. stykket og er SÅ bange for at de skal vælte, eller på andre måder få skrammer ved at komme op på sådan noge stilke der og balancere!
jeg har gulvtæppe på, så kan godt være at det ikek har så meget at sige...
hva skal sådan nogen spikes entaget være lavet af? træ, stål, alu?? er LoSt
Henrik Nielsen |
|
|
Hej Henrik
Da spikes eller afkoblingsfødder placeres i højtalerens 4 hjørner kommer ht'erne til at stå ganske solidt alligevel. Ved afkoblingsfødder vil ht'erne kunne vippe en smule, men uden at dette skaber problemer (der er masser af andre ht'er i sværvægsklassen som står på spikes eller afkoblingsfødder).
Spikes har jeg kun set udført i metal. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |