Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W ASW650 eller Dali S1.2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu kæmpet mig gennem junglen af subwoofere, og kommet frem til at valget skal stå mellem en af de 2 subwoofere. Men hvilken af dem?

Jeg var inde i hifiklubben tidligere idag for at høre de 2, og det var tydeligt at sælgeren gerne ville af med Dali'en og blev ved med at fastholde at den var bedst til musik pga. det stramme ophæng osv.

Det skal lige siges at den primært skal bruges til musik.

Men jeg fik ik det intryk af Dali'en, som sægleren ville give mig. Og da jeg spurgte til en demonstration af B&W fik en 30 sek demonstration af lydtrykket den kunne præstere. Men alligevel tiltalte B&W'eren alligevel mig mest, i det den viste flere tegn på det jeg søger end Dali'en gjorde.

Det jeg leder efter en subwoofer som for det første kan spille højt, skal kunne spille musik med dyb og præcis bas og være velegnet til film. Det punkt hvor Dali'en "skuffede" mig var det med at spille dybt. Sælgeren forsøgte dog at indstille den til det han mente var dybt, men det blev aldrig rigtig godt.

Så det jeg vil hen med dette laaaaange indlæg er at jeg gerne vil have enten ejere eller kendere af enten den ene eller anden sub til at komme med deres indtryk af overstående subwoofere.

Ellers kortere sagt, hvad skal jeg vælge og hvorfor?

Også til sidst, skulle der være folk derude der mener mener at jeg skal vælge en hel trejde sub, skal de endelig ikke holde sig tilbage

På forhånd tak

Til top Vis Brizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brizzle

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

jeg har haft 1.2 og den var jeg meget glad for.jeg lyttede også til både dali og 650.Og jeg syntes at dali er klart mere dynamisk i forhold 650.har skiftet min dali til b&w asw 700.Hvor stor er din stue?vil mene at dali er nemmere at pladsere i mindre rum.(har du hørt asw675?)
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det var netop det samme ord sælgeren brugte, dynamisk. Men kan du prøve at uddybe hvad du præcis mener ? Og hvordan var dit indtryk af Dali'en omkring de punkter jeg fremstiller? Mht. at spille højt og ikke mindst dybt?

Stuen er vel omkring 15m2 +/-.

Og jeg hørte faktisk lige for en kort stund ASW675, og ja den spiller godt, dog er den en smule udover mit prisleje.

Og var den eneste grund til du valgte Dali'en fremfor B&W'en den dynamiske måde at spille på?

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helt klart mene du skulle prøvelytte en Audiopro ACE-BASS 2. Den er så fast og kontant at de fleste andre subwoffere vil skamme sig. Prøv det.. Prøv det

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Og hvor kan den prøves/høres?

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Tapeconnection har den
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Lyt til ASW675.....så er din søgen overstået...og så er den en lille "designperle" samtidigt

Men skal valget stå imellem de to ovennævnte modeller....ja så ville jeg uden tvivl vælge ASW650....den har både punch, dybde og bredde i forhold til prisen...hvor Dali'en synes at mangle lidt af det hele tilsvarende. 

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jeg syntes at b&w var for bulrende.angående ace bass ,den havde jeg hjemme til prøvelytning.En lydmåling sagde stilhed ved 28hz.asw675 var der stadig output ved 20hz.jeg valgte asw700 pågrund af hurtig og højre output

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

men det virker mange gange som hifi klubben helst vil sælge dali.En anden årsag angående køb af 1.2 ,var at jeg havde dali højtaler

Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Lyt til ASW675.....så er din søgen overstået...og så er den en lille "designperle" samtidigt

Men skal valget stå imellem de to ovennævnte modeller....ja så ville jeg uden tvivl vælge ASW650....den har både punch, dybde og bredde i forhold til prisen...hvor Dali'en synes at mangle lidt af det hele tilsvarende. 

Det er præcis samme indtryk jeg fik af Dali'en .. At den er beregnet til mere fint følende musik, hvor der er kælet for detaljerne, men dette gør den også fantastisk ... Jeg savner bare det der punch i maven og i gulvet når der kommer en dyb tone, men samtidig skal den ikke buldre ukontrolleret, men det fik jeg heller ikke indtrykket af på den korte tid den var sat til. Som tidligere skrevet er ASW675 lige en tand for dyr, men ja, den spiller kanon godt og lækkert.

Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
jeg syntes at b&w var for bulrende.angående ace bass ,den havde jeg hjemme til prøvelytning.En lydmåling sagde stilhed ved 28hz.asw675 var der stadig output ved 20hz.jeg valgte asw700 pågrund af hurtig og højre output

Buldrende? Hmm ... Når du siger det, er det fordi du mener den spiller unkontrolleret, altså for langsom el. lign.? Eller er det fordi du mener den spiller med på for mange frekvenser, og derved igen har svært ved at følge med?

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv prøvet ACE-BASS 2 og var meget imponeret.

jeg mener de selv opgiver den til -3db ved 25Hz, uvildige test har målt den ned til 18 Hz. om det er troværdigt ved jeg ikke. men jeg syntes den gik pænt dybt men stadig ultra fast. Måske kan det snyde lidt, buller føles ofte dybere.

hvordan har du målt på de sub's. det er meget problematisk at måle under 100Hz. rummet har stor stor virkning ved de frekvenser????

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Måske hænger sælgerens ivrighed for at sælge Dali'en istedet for B&W'en sammen med at der er større fortjeneste på Dali'en

Kan selvfølgelig også skyldes sælgerens manglende fornemmelse for lyd

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

målingerne blev lavet med pc program af et familiemedlem.programmet ved jeg ikke hvad hedder.men målingerne er lavet under samme forudsætninger.hifidelity har også testet den.de kom frem med et lignene resultat.Anbefalede den til musik.... Jeg syntes at dali sub var mere kontant.Knap så markant i lydbilledet.Klart bedre til musik.

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en ASW675 - har haft den i en md. tid.

Nu ved jeg ikke om jeg vil sige at jeg mangler dybde i mine front, men nu har jeg  den, så den spiller også med i stereo(teknisk set går den jo dydbere). Den har en naturlig overgang - forstået sådan at jeg kan egentlig ikke hører om det er sub eller fronten der spiller. Bruger (selvfølgelig) delefiltret i receiveren.

Samtidig er der kontant afregning i film - hvilket også var formålet. Vi har en stue på ca. 50m2 og har der er ingen problemer.

Overvej budgettet en gang mere - og ta' et lyt mere til den. Den er for dyr - men god.

-Pejle

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Pejle skrev:

Overvej budgettet en gang mere - og ta' et lyt mere til den. Den er for dyr - men god.

-Pejle

Så sandt som det er sagt

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Du kunne fx også overveje denne hér:

www.audiopro.se/products/testreports/test_focussub.asp

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

jeg mener de selv opgiver den til -3db ved 25Hz, uvildige test har målt den ned til 18 Hz. om det er troværdigt ved jeg ikke. men jeg syntes den gik pænt dybt men stadig ultra fast. Måske kan det snyde lidt, buller føles ofte dybere.

hvordan har du målt på de sub's. det er meget problematisk at måle under 100Hz. rummet har stor stor virkning ved de frekvenser????

Den er nå, etter press oppgitt til 26hz -10db. Dens 3db punkt ligger ved 33hz. I ekkofritt rom (uten romstøtte) slik som subwoofere egentlig skal måles ligger nok -3db punktet en 2-3hz høyere

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Og hvis du vil ha en sub som yter bedre enn ASW675, men koster mindre:

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb10_isd.htm

Ulempen er at du skal importere den selv og den er stor.

Jeg bruker selv min som endebord ved sofaen, og på den måten tar den selvfølgelig plass, men bidrar også med en funksjon i tillegg til at lave lyd :)

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
SNEDKEREN skrev:

Den er nå, etter press oppgitt til 26hz -10db. Dens 3db punkt ligger ved 33hz. I ekkofritt rom (uten romstøtte) slik som subwoofere egentlig skal måles ligger nok -3db punktet en 2-3hz høyere

Kan du ikke uddybe dine påstande med lidt fakta, de hænger jo ikke just sammen med producentens egen data.  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes