Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 1.5 suite sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle er der nogen, der har erfaring med subwoofer 1.5 suite fra dali, den skal spille sammen med et sæt kef 104/2 og en yamaha rxv1400 receiver.

Vil det gi en rigtig god bund ,da kef 'erne er noget svage i kælderen,

jeg har prøvet en system audio se175, den er alt for svag.

Hilsen Kim Rasmussen 

Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras

Brizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten lige stået i samme situation, det var godt nok Dali S1.2 jeg havde kigget på. Men mit indtryk af Dali's subwoofere er at de spiller utrolig godt til mere dynamisk musik, dvs. Det virker som om der er lagt mere vægt på renheden og dynamikken end dybden i deres sub's. Derfor synes jeg du skulle tage et kig på B&W's enten ASW650 (som var den jeg valgte) eller deres ASW675 når du alligevel er oppe i den prisklasse. Tror 675'eren vil lyde bedst til dine Kef'er, den er kompakt med stadig i stand til at flytte noget luft.
Til top Vis Brizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brizzle

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Læs evt. mit indlæg   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21849&P N=1 der er bas nok, har selv testet B&W675 og SA200 før købet af Kappaerne og de faldt begge helt igennem i mit lytterum, var unuanceret, med få justeringsmuligheder og alt for dyre i forhold til ydelse. Ved ikke hvordan de lyder ved surround, har kun testet dem i stereo opsætning.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Har netop den modstatte opfattelse af ASW675...den er superb til stereo...god punch, god dybde og livlig som bare pokker...og så fylder den jo slet ingenting

Og prisen?...ja man får hvad man betaler for....så er det jo individuelt om det er prisen værd eller ej

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

ASW675 er god til musikk, bare ikke like god som Kappa  Det er godt å se at det er flere enn meg som har funnet ut av det. Det er nettopp detaljene i lyden som skiller Kappaen fra de andre subbene i prisklassen <10.000. Eneste grunnen til at jeg solgte min var at den var stor og manglet litt "DÆNG!" i hjemmekino. Den har så blitt erstattet av en

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb10_isd.htm

Som har ennå litt bedre kontroll enn Kappaen på krevende musikk som feks Gladiator Soundtracket, men mangler detaljeringen (hadde ikke forventet noe annet). Og hva hjemmekino angår så spiller den rake veien ned til 20hz. Eneste ulempen er at den er større enn Kappaen, men den gjør også nytten som endebord ved sofaen.

Kappaen og PB10 koster ca det samme, men er forskjellige nok til at det ikke burde være vanskelig å avgjøre hvilken som passer best. Men skulle jeg kjøpt en sub for under 10.000kr i dag hadde valget mitt stått i mellom disse to.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes