Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Note Højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej...

Er der nogen som har lyst til at dele erfaringer med Audio Notes højttalere? De lyder jo fedt i butikken, men det kan være lidt svært at forestille sig hvilket indtryk de giver efter længere tids lytning... Jeg er særligt nysgerrig på AN-K, AN-J og AN-E.  

/Lars

Til top Vis lidsmoes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lidsmoes

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par AN-E'er, som jeg synes er fabelagtige, men mit sammenligningsgrundlag er meget ringe, da hele mit anlæg skiftede fra biampede AV'er til rør og AN i en ruf...
Overordnet er jeg meget mere tilfreds med mit nye anlæg, men højttalernes lyd "i sig selv" er jeg usikker på.
Hvad skal det sættes sammen med?
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Mine nye højttalere skal sættes sammen med en Sugden 21 integreret forstærker og et sæt Audio Note zero drev + konverter. I øjeblikket er højttalerne et sæt Evox, som jeg egentligt er ganske tilfredse med, men jeg kunne godt tænke mig en lidt større lyd, da jeg flytter til et nyt lytterum (læs: en ny lejlighed) hvor rummet bliver næsten 50% større.   

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

ingen tvivl om de "musiske"  egenskaber i AN speakerne. de kan få især akustisk musik til at leve som ikke alle andre højttalere kan.

men de er ikke hvad jeg vil kalde neutrale, hvis det er dit mål.  de farver nok lidt hist og her og kan også udvise lidt kabinet-resonans til tider. hvordan du vægter dette, må afgøre om du finder dem lige i øjet eller lidt for "besværlige"

men parret med det rigtige grej og tildels musikvalg, har du et svært musisk set-up. sagt på en anden måde: de kan være fantastiske, men de besidder meget personlighed!

mvh,

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk er, at Evox'en er en virkelig dejlig højttaler og jeg tror heller ikke, at den er "neutral"... (hvilket jeg iøvrigt synes er en lidt fjollet og besværlig dom - hvornår er noget "neutralt"?) Så hvis du kan lide Evox'en, så tror jeg ikke AN er helt ved siden af.
Mine oplevelser med AN er, at de har lidt den samme umiddelbarhed, som jeg synes Evox'en har - mere musik, mindre teknik og hi-fi. (Undskyld klicheen)
Den er mere integreret i lyden end mange andre højttalere, jeg har hørt. En dejlig mellemtone, der fylder stemmer ud. Jeg har lidt problemer med bassen, der kan buldre, men det er rummet. Du skal være opmærksom på, at AN-E'eren faktisk er en ret stor højttaler, der skal have godt med plads. Jeg har i alle fald problemer på 20 kvadratmeter, hvor en mindre model, nok havde været smartere.
Men du kan da sikkert låne et sæt med hjem fra Audio Consult og høre på det. Umiddelbart lyder det som et dejligt anlæg, du er ved sætte sammen (og allerede har - Evox'en er langt bedre end sin pris.) Der tror jeg, at AN er knapt så meget value for the money. På den anden side, så er der vist tilbud på den mellemste størrelse i Audio Consult, så det kan være, man kan gøre et kup.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Heh !

Jeg kan kun sige at Audi Note AN/E er en rigtig god højttaler efter mine øre, Man skal bruge en del tid på plaseringen i rummet så er der også lyd der vil noget men dissko lyd skal man ikke forvendte det hanler om god lyd og det får man

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Sugden A21a og AN-E højttalere, lyder som en god, varm og musikalsk lydkombi. Jeg har selv haft et Sugden forstærker-sæt, og det er bare noget lækkert grej 
AN-E, har jeg hørt en del gange, og det er også en lækker højttaler. Eneste grund til jeg ikke købte dem dengang var, at de havde en for lille WAF Ellers er de rimelig nemme at have med at gøre, og de kan sagdens spille sprød rock, selvom deres force er akustisk og jazzet musik, hvor de rigtig kan vise hvad de kan i mellemtonen.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Willold
Undskyld min lidt beske, parantetiske kommentar om neutralitet - du forklarer jo faktisk hvad du mener.
Du har sikkert ret med kabinet-resonans. Jeg tror, at Quortrups (er det ikke det han hedder?) tankegang er, at man aldrig kan slippe helt af med egenlyd fra højttaleren og så må man prøve at vende det til en fordel, ved at lade højttalerens egenlyd "udfylde" de huller eller pukler som enhederne har.
På den måde er kabinet-resonansen med vilje og en styrke :)

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg har AN-E, og som andre skriver, så stiller det rimeligt store krav til placering i rummet, hvis man har en mindre stue (min er mindre end 20 kvardratmeter). Hvis indretning i stuen er meget vigtig, så mener jeg det vil være meget klogere at købe J´erne, som jeg selv syntes er et supergodt køb, de vil ikke være så voldsomme så de kan placeres mere forskelligt i rummet. Der er iøvrigt billeder på audioconsult hjemmeside af J´erne på tilbud, jeg syntes også de er flottere end E´erne. http://www.audioconsult.dk/.

Vh Torben

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres jeres input!

Min interesse for AN- Højttalerne handler netop om at få en større lyd med mere bas og fylde samtidig med at jeg bibeholder den musikalitet, det rum og den dynamik som Evox'erne har masser af. At AN er så letdrevne i forhold til så mange andre halvstore højttalere, er også en stor fordel. Derudover oser Audio Note af kvalitet - det, må jeg indrømme, at jeg også er en sucker for... 

Med de kriterier i mente - har I evt andre forslag? 

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid gerne ville høre Hørnings højttalere - de er letdrevne og ser vildt lækre ud f.eks en Zeus:

http://www.horninghybrid.com/zeus.htm

lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Waouw - Modificerede Lowther horn - man mærker historiens vingesus  - ærgerligt at prisen følger med: starter ved £2000 i følge engelske rewiews! Men for f*! hvor er de dog lækre!

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at de starter på 16.000 sættet her i danevang, men det må du ikke hænge mig op på....

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej !

Denne her kunne jeg godt   men jeg har ikke råd  men skit pyt med det jeg har vad jeg skal bruge

http://www.horninghybrid.com/agalme.htm

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes