Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: AE Aelite eller??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 09 April 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Har tidligere indrykket en tråd, hvor jeg søgte inspiration til nye højttalere i 10.000 kroners klassen:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20063&K W=M%2EE%2EK%2E 

Fik rigtig megen positiv feedback, men desværre faldt en del af gulvmodellerne udenfor kærestens krav mht. størrelse og design, mens standermodeller nok ikke lige er min kop te!

Har idag lyttet på et par Acoustic energy Aelite 3. De var dog næsten lige pakket ud af kassen, men til gengæld koblet op på et forholdsvist dyrt Marantz-setup. Var umiddelbart postivt overrasket over lyden prisen taget i betragtning (7000 kr). Synes lyden kom godt ud af højttaleren og var klar og transparent med god sammenhæng mellem mellemtone og diskanten, der dog kunne virke en smule skarp (nok et tilspilningsspørgsmål). Bassen var stram men ikke så fremtrædende som jeg er vant til og så var de var temmeligt retningsbestemte, men med et udemærket perspektiv. Vigtigt er også, at de er blevet godkendt af min bedre halvdel!

Vil nu gerne høre, om der er nogen der har erfaringer med disse højttalere og om der er nogen seriøse konkurrenter i prisklassen, der ikke fylder en halv gang mere. Aeliten måler:  230x920x297 (WxHxD). Har selv DLS R55 (skal dog til Århus for at lytte på disse) eller noget brugt Audiovector i tankerne.

Beklager jeg er så omstændig og spørger så meget. Men er studerende og vil derfor gerne placere min opsparede penge fornuftigt

Mvh. Mads

Til top Vis M.E.K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.E.K.

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

DLS R55 er en fantastisk højtaler. Du fortjener at give dig selv en lytning af disse.

SA 1750 plejer også at kunne godkendes af kæresten. Men de kræver noget mere af pladseringen. Min favorit i prisklassen... Lidt dyre end 10.000 kr. klassen, men det er tilladt at prutte

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

min kammerat "AB" testede sa1750 mod AE Elite på en H/K630. Han valgte AE da der næsten ingen forskel var i lyden men stor forskel i pris.
BEMÆRK: Han fik Sunaudio i aalborg presset ned i ca. 9000 for to fronte+center+2 bag i samme klasse hvilket er meget billigt i forhold til normal pris. Du får virkelig noget for pengene. Et surroundsæt til SA vil koste noget mere
Jeg ville ikke købe sa1750 hvis det skal være SA men 1280 brugt som spiller mindst ligeså godt hvis ikke bedre. Fordelen er at de findes brugt til 3500-4500 og under et år gamle.
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:
min kammerat "AB" testede sa1750 mod AE Elite på en H/K630. Han valgte AE da der næsten ingen forskel var i lyden men stor forskel i pris.
BEMÆRK: Han fik Sunaudio i aalborg presset ned i ca. 9000 for to fronte+center+2 bag i samme klasse hvilket er meget billigt i forhold til normal pris. Du får virkelig noget for pengene.

Er du sikker på at det var et AELite sæt, og ikke AE EVO han fik til den pris?
Eller var det demoer?
Ellers lyder det godt nok billigt.

Jeg har selv kikket på AELite, men venter lige og ser hvordan de nye Monitor Audio Silver RS er, inden jeg køber.

AELite 3 er på tilbud til 3499,- hos Sunaudio lige nu...

<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

ja det var helt sikkert Aelite. Han så først lidt på EVO men de var ikke gode nok.
Han pruttede også længe om prisen og det er jo uden sub

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej Thorsen. Hvordan vil du beskrive DLS R55 - evt sammenlignet med SA 1750?

Til Dalle: Var de 9000 kr. for Aelite 3 som front, Aelite 1 som bag og så center i samme serie? Har selv fået et tilbud på 11.000 kr for dette setup. Men måske din kammerat købte Aelite 2 som front, eller også er vedkommende bare en hård negl at handle med

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ja det var Aelite 3, Aelite 1 og center i samme serie. Jeg er ikke 100% om det var 9000 rent, men det var ikke 9999. Og ja men ven er hård til at forhandle sig frem til en god pris.

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Så må jeg jo bare skrue bissen på, hvis jeg finder ud af at Aelite er sagen, selvom jeg umiddelbart ikke har indtryk af, at det er en pris de laver til alle kunder? Men nu må vi se om der er et godt kræmmergen gemt i mig

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Se på forsiden af det nyeste Hifidelity.

De skulle være RIGTIG gode for både ører og kæreste

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Så har jeg erhvervet mig et 5.0-system bestående af Aelite 3 som front, Aelite 1 som bag og så center i samme serie. Fik højttalere plus standere til 601'erne for 11.500 kr. Det er et stykke fra de 9.000, men de ville ikke længere ned, hvilket jeg vel er rimeligt nok. Synes man får meget for pengene, at de er flotte og velkonstruerede og lyder rigtig godt. Har dog kun fået front i ahorn hjem midlertidigt, indtil hele pakken bliver leveret i sort om nogle uger. Det bliver lækkert! Tak for jees hjælp.

Mvh. Mads.

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:

Jeg ville ikke købe sa1750 hvis det skal være SA men 1280 brugt som spiller mindst ligeså godt hvis ikke bedre.

Har du selv hørt begge modeller?!?!

Ikke for at virke nedladende på nogen måde, men jeg nægter at tro på, at ovenstående udsagn er sandt. Ja - hvis 1750 er placeret elendigt kan den sikkert ikke slå en 1280, men da ikke i en AB test under bare nogenlunde forhold...

Hvad skulle encitamentet ellers være for at have 1750'eren i programmet? Forbrugerne ville jo hurtigt indse fidusen i at købe den mindre 1280'er

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Se på forsiden af det nyeste Hifidelity.

De skulle være RIGTIG gode for både ører og kæreste

Hedder bladet bare Hifidelity? Har de evt. en hjemmeside?

Jeg var lige forbi bladkiosken på KBH H i dag, men kunne ikke finde bladet?
<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Har ikke AB testet dem men der er flere her i forummet der har sagt at sa1280 og 1750 er meget tæt på hinanden. Bla. bassen skulle være bedre i 1280 og i forhold til forskellen i pris synes jeg  ikke det kan forsvares, og da slet ikke når brugt prisen på 1280 er nede i 4000. 1750 er måske marginal bedre, men det er kun marginal efter hvad jeg har hørt herinde. Men det er da muligt at jeg er galt på den.

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:
Har ikke AB testet dem men der er flere her i forummet der har sagt at sa1280 og 1750 er meget tæt på hinanden. Bla. bassen skulle være bedre i 1280 og i forhold til forskellen i pris synes jeg  ikke det kan forsvares, og da slet ikke når brugt prisen på 1280 er nede i 4000. 1750 er måske marginal bedre, men det er kun marginal efter hvad jeg har hørt herinde. Men det er da muligt at jeg er galt på den.

1750 er vel bygget som en erstatning for 1280 serien som efterhånden er gammel (tidligere hed den 1270). 1750 anderledes opbygget og der er andre principper til grund for denne ht.

1280 var som sådan også på vej ud da SA fik en pludselig succes med den gamle 1280, og så skulle man da være et skarn om man ikke fortsatte produktionen. I forhold til prisforskellen er normalprisen på 1280 5000/stk mod 1750's 6000/stk. 1280 har dog være på tilbud forskellige steder det sidste år eller mere til 3000/stk, hvilket forklarer de lave brugtpriser.

Men synes du skulle prøve at høre dem mod hinanden hos en forhandler- det er den sikreste måde at danne en mening om de to ht'ere i forhold til hinanden

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

@ MEK

ps tillykke med nyerhvervelsen, håber de lever op til forventningerne

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes