| Forfatter |
|
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er begyndt at se mig om efter en sub til mit surround setup.
Jeg bor i lejlighed og min stue er en 20-25 m2.
Jeg har b&w 603s2 front og b&w CC6s2 center og micropod SE som baghøjtalere og en denon AVR 2800 til at drive det.
Jeg er ikke interesseret i at sub'en kommer til at se alt for klumpet og stor ud da det jo stadig er min stue det drejer sig om, men den skal selvfølgelig stadig kunne levere et ordentligt output.
Selv 10" subs er jo faktisk ret store.
Jeg har set på forskellige modeller og læst et par ret gode anmeldelser af Velodyne's nyeste CHT-8R sub. Som har en 8 tommer enhed.
Er denne tilstrækkelig i mit setup? Den har en god størrelse på kun lidt over 30 cm bred og det er også en af grundene til at jeg finder den atraktiv.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg ikke en 8" vil vælte huset, men det er vist heller ikke det du er ude på.
Jeg ville da hoppe på den CHT-8R ! 
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. for det hurtige svar...
Men tror du at det vil give en effekt der er til at føle? Jeg har jo et par nogenlunde store front højtalere...
Jeg har læst mig frem til at den kan gå ned til 34 hz. Og så vidt jeg ved er det deromkring at man begynder at tale om "rigtige" subwoofere.
Jeg har dog som sagt læst i dens anmeldelse at den skulle "sparke" over den vægt, og den vejer trods den 8 tommers enhed over 20 kg
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror da nok, at du vil kunne mærke det - "mængden" du vil kunne mærke kan jeg kun gætte mig til. Ellers er 10" versionen jo ikke meget dyrere...
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i men den er faktisk en del større rent fysisk. Og da jeg bor i lejlighed er pladsen lidt knap.
hmmm...Jeg er godt nok i tvivl om hvad jeg skal hoppe på. På den ene side er der jo pladsen og udseendet at tage hensyn til og på den anden side skal der jo også være noget kick i den.
Det er jo også noget med rumstørrelsen. Hvis man køber en for stor sub vil den ikke kunne folde sig ud hvis pladsen er for knap.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
|
Det har du ret i men den er faktisk en del større rent fysisk. Og da jeg bor i lejlighed er pladsen lidt knap. Hvad siger naboerne så? 
hmmm...Jeg er godt nok i tvivl om hvad jeg skal hoppe på. På den ene side er der jo pladsen og udseendet at tage hensyn til og på den anden side skal der jo også være noget kick i den. Du skal måske også tænke på, at du ikke altid skal bo der, så det er bedre at være lidt "fremtidssikret" hvis der er noget der hedder det. 
Det er jo også noget med rumstørrelsen. Hvis man køber en for stor sub vil den ikke kunne folde sig ud hvis pladsen er for knap. Du kan jo bare lade være med at skrue så højt op for den... |
|
|
Ellers kontakt da Vassagohifi, som sælger dem. Jensen (selvom han er sælger) kan sikkert også rådgive dig. I mine øjne plejer han at være yderst fair.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...
Tak for dine svar.
Der er vist ikke andet for end at lægge hovedet lidt i blød..... Der er dog ingen tvivl om hvilken min kæreste er mest interesseret i at tage(Helst ingen, eller den mindste ). Og det må jeg nok også hellere tage med i betragtningen.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er nervøs, så kan du jo altid "opgraderer" til spl serien, der er en ret kraftig forstærker i, og kabinettet er ikke så stort.
jeg har selv en DD-12 (12") stående pt, og den fylder ikke meget mere end min gamle 8" jamo, og den er en hel del kønnere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. Ja det kunne være skønt at kunne "opgradere" til spl serien.
Dette kræver dog en vis kapitalforøgelse og som studerende har jeg ikke lige 10 kilo til en sub, men ellers et rigtig godt forslag.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg frykter litt for at de subwooferene du kikker på ikke vil gi deg mye ekstra pga av du allerede har gulvstående høytalere og en forholdsvis stor stue. Hvis stuen så har åpninger til andre rom vil det kun gjøre det hele verre.
Siden større subs er utelukket ville jeg heller kjøpt en effektforsterker og koblet på fronthøytalerene. Dine 603S2 vil nok under alle omstendigheter kunne ha godt av litt mere effekt enn hva din receiver kan gi. I kombinasjon med en effektforsterker vil dine 603 spille omtrent like dypt og kraftfullt som en liten, billig sub, og det vil garantert lyde bedre til musikk.
|
| Til top |
|
| |