Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Paradigm Reference Studio/20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heindorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ohøj!

Jeg skal se på et ældre sæt Paradigm Reference Studio/20 en af de kommende dage. Dertil har jeg et spørgsmål:

Er der dele på de højtalere som typisk futter af/slides itu med tiden? Jeg har ikke ret meget forstand på det tekniske, deraf spørgsmålet. Jeg har andre steder i forummet læst advarsler omkring andre højtaleres svagheder.

Mvh, Lasse

Til top Vis Heindorff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heindorff

Heindorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Ingen kloge hoveder, som kan give mig et svar på ovenstående?

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 April 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget der kan slides eller på anden måde tage skade af tidens tand på de højttalere du skal ud at se på i større omfang end på alle andre højttalere. Måske endda modsat.

Om Paradigm kan det generelt siges at du får meget for pengene.

Og så skal du bare bede om at høre dem med forskellige former for musik eller  tage noget med du ved de skal spille hjemme hos dig selv. Hvis de er blevet overbelastet eller der ligefrem er brændt noget af kan du som regel høre det med det samme. Paradigm er ikke kendt for at fise af så nemt, og min erfaring viser at det generelt er noget der holder og som folk som regel beholder.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 April 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Kender ikke lige den model men Paradigm plejer at være god kvali..ved ikke hvor meget du ved men HT vil jeg vove at påstå er noget af de nemmeste at købe brugt. Tjek først om selve enhederne ser fine ud dvs. ophæng (den bløde kant på enhederne) og ikke ser møre ud, der må ikke være buler eller misfarvninger og lign.

Derefter er det bare at smide en skive på og høre.. hvis der er en mono knap på forstærkeren prøv om de lyder nøjagtig ens det skulle de gerne . pres dem lidt ved at spille højt(ikke fuld styrke men bare højt) og hør efter mislyde.. tag noget musik med du kender gerne lidt i forskellige genre. læg også mærke til om der kommer mislyde fra diskanten(det kan du ikke undgå at høre.
Tro mig en HT med defekt delefilter eller enheder kan måske lyde rimeligt ved lav lydstyrke men når du først skruer op afsløres fejl ubønhørligt det lyder rigtigt grimt. simpelthen brug hørelsen.

Af hvad jeg har kunne finde på nettet virker den da ikke så gammel ? men det ser ud til at den er et godt køb.
Håber at du kunne bruge min begrænsede hjælp.
held og lykke.
MVH
Dennis :-)

HeHe Sund du kom mig i forkøbet ;-)

Heindorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
Af hvad jeg har kunne finde på nettet virker den da ikke så gammel ? men det ser ud til at den er et godt køb.

De er ikke af nyere dato. Den nyeste model hedder vist v3 og den ser noget anderledes ud på fronten.

Tak for tilbagemeldingerne, Sund og 747DK! Jo, jeg kan bestemt bruge hjælpen til noget.

Jeg skal ud og lytte til dem onsdag og eventuelt handle. Glæder mig til at høre dem spille.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes