Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 April 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et par nye højttallere, som skal passe til Thule (IA100/CD100), hvor jeg lytter til meget blandet musik, så den må meget gerne kunne lidt af det hele og gerne være med lidt "liv" og ikke for neutral.

Mit lytterum er omkring 25-30 m2 og har en tendens til at gøre lyden skinger. Jeg har lyttet noget til Dynaudio, AudioVector og JMLabs, som alle lyder fedt, men de to første har jeg en fornemmelse, at man er begyndt (eller har gjort længe) at betale en del for navnet.

Måske I har andre ideer eller kommentar om et godt bud på noget i 10-15 k klassen for et sæt ? (dem jeg har nu er Audio Pro Ego 515, måske man kunne bytte enheder i dem og få en fed lyd, hvis det kan svare sig)
Til top Vis beeos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeos

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Du kan temmelig sikkert ikke forbedre noget ved at skifte enheder i dine nuværende højtalere. Der er alt for meget der skal laves om, før det bliver ordentligt!

Du bør overveje Avance Sig. 8 MKIII - fås til knap 12.000,- pr. sæt ved KT-Radio, KBH og Expert, Varde. De spiller slet ikke så tosset med Thule. De vil gerne have lidt mere effekt, men så kan du jo altid opgradere med en ekstra effekt!

Det med den skingre lyd bør du gøre noget ved akustisk (tæpper, møbler, gardiner...). Ellers bliver det aldrig godt!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 April 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

uhh ja avance signature 8 MKIII.. lækker højttaler.. Audiovector Mi3, er jeg selv lidt vild med. men af de to, ville jeg nok gå efter avancen, der vidst er sat noget ned, og ikke er så mange tilbage af..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

neja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Sendt: 24 April 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

PMC FB1+ ELLER ENDNU BEDRE OB1

INGEN JEG HAR HØRT TIL DATO OVERGÅR DEM.

BESØG KRISTOPHER KF-SCAN AUDIO FRB OG LÅN DEM EVT MED HJEM....

Til top Vis neja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neja

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svar ... de der avance signature 8 MKIII lyder ret så fede, bare trist de kun er i kirsebær ;)

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 30 April 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

beeos skrev:
Mange tak for svar ... de der avance signature 8 MKIII lyder ret så fede, bare trist de kun er i kirsebær ;)

Ja, det er sgu træls og så især når man har en kone der kun vil have højttalere i lyse træsorter 

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 April 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hvor store skal dine nye HTere være? På markedspladsen er der: ProAc Response 1.5 til 11.000,- Avance 8 Signature MK II til 7300,- Audiovector M3 Sig MK II til 12.000,- Audiovector 5X til 10.000,-

Jeg ved godt at man kan blive ved i det uendelige, men skrap 20.000,- sammen og køb VA Beethoven Crand Concert, så kommer alle de andre højttalere jeg har nævnt (tror jeg) til at fremstå som "begynderhøjttalere"

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Se Kings indlæg, man foretrækker nu Avance frem for Mozart

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy > Det kunne godt være at man skulle gå lidt længere op i prisklassen, men sådanne er det vist tit :) Men du mener der er lidt mere guf at hente der, prisen taget i betragtning. Men mit krav til størrelsen er, at det skal være en gulv højttallere og gerne en der ikke dominere rummet helt.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 30 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

beeos skrev:
Mr. High Fy > Det kunne godt være at man skulle gå lidt længere op i prisklassen, men sådanne er det vist tit :) Men du mener der er lidt mere guf at hente der, prisen taget i betragtning. Men mit krav til størrelsen er, at det skal være en gulv højttallere og gerne en der ikke dominere rummet helt.

Det er jo svært at vide hvad der ville dominere dit rum for meget. Men jeg ved godt hvad du mener. Diva, Avance 8, Beethoven, AV M3, er alle med 6,5" basser og er ikke særlig brede. Beethoven er dog lidt dybere, lidt højere og virker dermed mere dominerende i et rum. Men til gengæld er den smukt udført og har en seriøs lækker finish. Hvis ikke du kræver "brystBAS" så er VAs Mozart model en fiks lille og smuk sag. Jeg har ikke selv hørt den, også lidt alligevel. Mozart modellen er nemlig halvdelen af min gamle Beethoven, hvis du forstår?
Mozart modellen er med en lækker SS diskant og 2 5,5" VA modeficeret Seas bas/mellemtoner enheder.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

VA Beethoven concert grand ? Aldrig, bortset fra SA, har jeg dog nogensinde hørt en mere slank og basfattig højttaler . Man skulle ikke tro at Strauss er storebror til den........ 

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
VA Beethoven concert grand ? Aldrig, bortset fra SA, har jeg dog nogensinde hørt en mere slank og basfattig højttaler . Man skulle ikke tro at Strauss er storebror til den........ 

Ovvv...du er godt nok mavesur hva? Hvorfor så grælt et udbrud? Hvad lytter du selv på, hvad er din reference? Syntes ikke at jeg lige kunne finde dit anlæg herinde?

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

En god højttaler er Audiovector Mi3 Signature, men de koster desværre 24.200,- for et sæt, men måske man kan prutte lidt eller købe et 'demo-sæt'..

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været nede og lytte til den omtalte Avance højttaller. Og jeg må indrømme at den faktisk kan en hel del og spiller kanont godt, den har styr på enhederne (stopper sgu når de skal) :)

Det eneste jeg har at sige til dem er lidt farven (men det kan man vel vende sig til), men jeg følte ikke helt at lyden kom rigtigt ud af kasserne .... noget I kender til ? Og om det er noget man kan møbelere sig ud af ?

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet Dali Helicon 300.

Har selv højt den flere gange både på Thule og holfi og må nok sige at den "lille" spilledåse spiller overraskende godt især taget i betrægning af at det er en standerhøjtalere.

Prisen er 8.000 stykket. Jeg er selv på udkig efter en nyt højtaler sæt i den prisklasse og har indtil videre ikke fundet nogen der slår helicon 300. Ved godt at lyd jo er en smagssag, men kan varmt anbefale et lyt på dem.

Mvh Claus

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Tør man spørge om i hvilket rum - og med hvilket set-up - du har lyttet til VA Beethoven Concert Grand?

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Acer skrev:

Tør man spørge om i hvilket rum - og med hvilket set-up - du har lyttet til VA Beethoven Concert Grand?

????? Jeg vil meget gerne stille lige netop samme spørgsmål til dig, "Acer"....

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Ja det er da helt hen i hampen det postulat. Må være fordi manden ikke ved hvordan en dyb og ekstrem kontrolleret bas skal lyde? . Send ham hjem til mig så skal jeg give ham slag i brystet . Strauss er ikke storebror, Concert Grand er storebror til hele den nye Beethoven serie. Strauss og CG skal ikke sammenlignes sådan.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

beeos skrev:
Jeg har lige været nede og lytte til den omtalte Avance højttaller. Og jeg må indrømme at den faktisk kan en hel del og spiller kanont godt, den har styr på enhederne (stopper sgu når de skal) :)

Det eneste jeg har at sige til dem er lidt farven (men det kan man vel vende sig til), men jeg følte ikke helt at lyden kom rigtigt ud af kasserne .... noget I kender til ? Og om det er noget man kan møbelere sig ud af ?

Er du kommet vidre på din højttaler quest??

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Det går så godt, at jeg har et par JMLabs Chorus 726 S stående på prøve lige nu. De har et kanont lydbillede og fed lyd ... jeg har også kigget lidt på nogen vr1, men taget prisen i betragtning, så er det vist ikke lige mig. Men jo de spiller bedre.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes