Emne: B&W 703 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|

Sammen med min søn var jeg i HiFi Klubben igår, for at lytte til B&W 703. Der blev sat en integreret Thule forstærker og Thule CDafspiller til, og kabler af ukendt fabrikat.
LYTTEINDTRYK: Rigtigt godt perspektiv. Virkelig god mellemtone. Diskant meget anderledes end jeg er vant til. Dvs fremhæver visse overtoner, og dæmper andre, meget anderledes. Bas: problematisk, mildt sagt. Gulvbas på jazz-indspilninger er velkomtrolleret, men mangler det allerdybeste. Bas på rock (f.eks. Drory Hansen Furniture) ukontrolleret og "fed". Man har lyst til at lukke refleksporten. Totalt set et lidt "koldt" lydbillede, der mangler dynamik og slagkraft, uanset hvor meget "power" der postes i.
Alt i alt: lidt skuffende, i forhold til forventningerne, og de gode tests.
Mit spørgsmål: Ligger disse problemer i elektronikken, lytterummet eller højttalerne? Sønnikke har forelsket sig i designet, og overvejer et køb. Det er jo desværre ikke længere "gode gamle dage", hvor man lånte isenkrammet med hjem, og besluttede sig i løbet af en uges tid. Så jeg anbefaler ham at afvente andres erfaringer. HAR I NOGLE ERFARINGER? Jeg har selv en mistanke til Thule elektronikken (mangel på dynamik), og lytterummet, med mange store udæmpede væg-flader.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke højttaleren, men det er afgjort for dårligt at man ikke kan låne
tingene med hjem på prøve... 
Da jeg købte cdafspiller hos dem, betingede jeg mig at jeg kunne levere den
tilbage, hvis det ikke lød godt derhjemme - og fik det noteret på kvitteringen.
De var ikke meget for det, men accepterede det - så måske det er værd at presse
dem lidt...
Men chancen for at få en højttaler tilbage er selvfølgelig noget større, så den går
de måske ikke med til...
Men det er sgu useriøst, at det er på den måde det skal være...
mvh S.R
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:

Sammen med min søn var jeg i HiFi Klubben igår, for at lytte til B&W 703. Der blev sat en integreret Thule forstærker og Thule CDafspiller til, og kabler af ukendt fabrikat.
LYTTEINDTRYK: Rigtigt godt perspektiv. Virkelig god mellemtone. Diskant meget anderledes end jeg er vant til. Dvs fremhæver visse overtoner, og dæmper andre, meget anderledes. Bas: problematisk, mildt sagt. Gulvbas på jazz-indspilninger er velkomtrolleret, men mangler det allerdybeste. Bas på rock (f.eks. Drory Hansen Furniture) ukontrolleret og "fed". Man har lyst til at lukke refleksporten. Totalt set et lidt "koldt" lydbillede, der mangler dynamik og slagkraft, uanset hvor meget "power" der postes i.
Mit spørgsmål: Ligger disse problemer i elektronikken, lytterummet eller højttalerne? Sønnikke har forelsket sig i designet, og overvejer et køb. Det er jo desværre ikke længere "gode gamle dage", hvor man lånte isenkrammet med hjem, og besluttede sig i løbet af en uges tid. Så jeg anbefaler ham at afvente andres erfaringer. HAR I NOGLE ERFARINGER? Jeg har selv en mistanke til Thule elektronikken (mangel på dynamik), og lytterummet, med mange store udæmpede væg-flader.
|
|
|
To ting,
Først og fremmest. Jeg ville aldrig matche B&W og Thule. Det bliver i mine øjne meget skingert og lystklingende. Prøv eventuelt Rotel eller Arcam. Højttalerne spiller efter min erfaring rigtig godt. Men det kommer selvfølgelig an på, om man er til den lidt specielle B&W klang.
Dernæst, kommer det vist an på, hvilken Hifiklub man går til. Jeg har aldrig haft problemer med at låne tingene med hjem. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:

Sammen med min søn var jeg i HiFi Klubben igår, for at lytte til
B&W 703. Der blev sat en integreret Thule forstærker og Thule
CDafspiller til, og kabler af ukendt fabrikat.
LYTTEINDTRYK: Rigtigt godt perspektiv. Virkelig god mellemtone.
Diskant meget anderledes end jeg er vant til. Dvs fremhæver visse
overtoner, og dæmper andre, meget anderledes. Bas: problematisk, mildt
sagt. Gulvbas på jazz-indspilninger er velkomtrolleret, men mangler det
allerdybeste. Bas på rock (f.eks. Drory Hansen Furniture) ukontrolleret
og "fed". Man har lyst til at lukke refleksporten. Totalt set et lidt
"koldt" lydbillede, der mangler dynamik og slagkraft, uanset hvor meget
"power" der postes i.
Mit spørgsmål: Ligger disse problemer i elektronikken, lytterummet
eller højttalerne? Sønnikke har forelsket sig i designet, og overvejer
et køb. Det er jo desværre ikke længere "gode gamle dage", hvor man
lånte isenkrammet med hjem, og besluttede sig i løbet af en uges tid.
Så jeg anbefaler ham at afvente andres erfaringer. HAR I NOGLE
ERFARINGER? Jeg har selv en mistanke til Thule elektronikken (mangel på
dynamik), og lytterummet, med mange store udæmpede væg-flader. |
|
|
Finn, jeg går udfra din søn og dig var på besøg i HiFi Klubben i
Herning? De bruger nemlig et Thule anlæg til at "teste" med, og nu kan
jeg jo se, at du er fra Midtjylland.
De har nemlig fået nye ejere og
medarbejdere i Klubben, da Peter solgte butikken for ca. 1-1½år siden. Siden
overtagelsen er det gået ned af bakke hvad deres renommé angår.
Generelt er deres serviceydelse dalet besynderligt meget, siden Peter
forlod butikken hvilket er en stor skam!
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
finn52 skrev:

|
|
|
Finn, var det HiFi Klubben i Herning? De har nemlig fået nye ejere og medarbejdere, da Peter solgte butikken for ca. 1-1½år siden. Siden overtagelsen er det gået ned af bakke hvad deres renommé angår. Generelt er deres serviceydelse dalet besynderligt meget, siden Peter forlod butikken hvilket er en stor skam!
|
|
|
Du har ganske ret. Det var i Herning, vi lyttede til B&Werne. Jeg er egentligt udemærket tilfreds med betjeningen, blot var der lige den der med "et depositum" for at låne højttalerne med hjem. Det skal lige siges, at min søn bor 500m fra Klubben. Selv bruger jeg Silkeborg afd. af Klubben og er 110% tilfreds! Aldrig problemer med hjemlån.
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par B&W 703 og det var de bedste jeg hørte i den prisklasse, men der er jo mange meninger om B&W's meget analyserende lyd, så det er vist op til den enkelte, at bedømme. Jeg har selv en Denon 3805 som forstærker og en Denon 3910 som Dvd/Cd afspiller, og det synes jeg spiller ganske fortræffeligt, men jeg overvejer meget en Rotel 1095... For at få mere ud af højttalerne, som uden tvivl kan klare meget mere end en Denon 3805. Jeg har også en ASW 700 til de dybeste toner... __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Jeg har selv et par B&W 703 og det var de bedste jeg hørte i den prisklasse, men der er jo mange meninger om B&W's meget analyserende lyd, så det er vist op til den enkelte, at bedømme. Jeg har selv en Denon 3805 som forstærker og en Denon 3910 som Dvd/Cd afspiller, og det synes jeg spiller ganske fortræffeligt, men jeg overvejer meget en Rotel 1095... For at få mere ud af højttalerne, som uden tvivl kan klare meget mere end en Denon 3805. Jeg har også en ASW 700 til de dybeste toner... |
|
|
Normalt er jeg meget begejstret for B&W-lyd (havde 801erne i 6 år), derfor er jeg også lidt skuffet, og vil gerne finde "fejlen" andetsteds i kæden. Hvad synes du om basgengivelsen, hvis du lytter uden sub?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mulighed er vel altid at købe højttalerne igennem Hifiklubbens netbutik. Der er de forpligtet til at give returret.
Det er selvfølgelig ikke helt så nemt som blot at låne det med hjem, men det er dog en mulighed man kan overveje, hvis man usikker på dyre produkter.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay: Jep, men alene i porto vil det nok være en ret bekostelig affære at få sendt 2 styk 703'er og hvis man fortryder købet hænger man på portoen.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FINN..
B&W 703 burde lyde godt, efter hvad anmeldelsen af den siger... Men en lytter med Holfi spændt for og TARA LABS HELIX8 bi-wire højttalerkabel og TARA LABS AXIOM signalkabel, vil jeg mene gir' en god lyd, hvis ellers lytterummet er i orden... desværre har jeg endnu ikke selv fået lyttet til den, men det ville undre mig meget hvis ovennævnte ikke skulle ku' fungere... THULE er heller ikke min kop the... jeg kan måske anbefale THULE hvis man udelukkende ville spille surround, men jeg kan ikke li' dem i stereo-mode...
mvh. Jan
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
niels31 skrev:
Jeg har selv et par B&W 703 og det var de bedste jeg hørte i den prisklasse, men der er jo mange meninger om B&W's meget analyserende lyd, så det er vist op til den enkelte, at bedømme. Jeg har selv en Denon 3805 som forstærker og en Denon 3910 som Dvd/Cd afspiller, og det synes jeg spiller ganske fortræffeligt, men jeg overvejer meget en Rotel 1095... For at få mere ud af højttalerne, som uden tvivl kan klare meget mere end en Denon 3805. Jeg har også en ASW 700 til de dybeste toner... |
|
|
Normalt er jeg meget begejstret for B&W-lyd (havde 801erne i 6 år), derfor er jeg også lidt skuffet, og vil gerne finde "fejlen" andetsteds i kæden. Hvad synes du om basgengivelsen, hvis du lytter uden sub?
|
|
|
Det kommer jo meget an på hvilken musik genre man lytter til. Jeg selv lytter meget til Dream Theater og andet heavy metal, og jeg synes der skal sub på før det virkelig lyder godt. Der kommer ikke samme kraft i musikken, når subben er slået fra. Men det skal så dertil siges at mellemtonen er rigtig god, efter min mening, meget detaljeret, selvom det stadig kun er en Denon 3805 der sluttet til. Jeg vender lige tilbage, når jeg får min Rotel 1095. __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 29 April 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Du har ganske ret. Det var i Herning, vi lyttede til B&Werne. Jeg er egentligt udemærket tilfreds med betjeningen, blot var der lige den der med "et depositum" for at låne højttalerne med hjem. Det skal lige siges, at min søn bor 500m fra Klubben. Selv bruger jeg Silkeborg afd. af Klubben og er 110% tilfreds! Aldrig problemer med hjemlån. |
|
|
Du mener vel ikke at det er urimeligt at de opkræver et depositum for at udlåne et sæt højttalere til 20K, eller hvad?
Det har jeg i hvert fald været ude for de fleste steder man kan få lov at låne udstyr hjem med henblik på køb.
Venligst
Kim
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener vel ikke at det er urimeligt at de opkræver et depositum for at udlåne et sæt højttalere til 20K, eller hvad?
Nej, det er vel helt iorden. Der er jo sket en del siden jeg selv arbejdede indenfor branchen (1987-1992). Dengang lånte vi stort set alt ud til kunderne, ja vi kørte ovenikøbet varerne ud til dem, uden beregning. Vi betragtede tingene sådan, at vi hellere ville give god service, og så sælge til listeprisen, end ingen service, og så stå og forhandle om "den maximale rabatfaktor".
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i Århus igår, og hørte der nogle helt anderledes lydende 703ere:
Bladelius Thor forstærker, Cayin CD (cdt15), MIT Interconnect og MIT Shotgun kabler. I en stue på 25m2 med veldæmpede væg- og gulvflader. Sikke en lyd: Totalt anderledes end i HiFiKlubben. En helt anden højttaler at lytte på. Eneste reelle ankepunkt var, at den allerdybeste bas var fraværende. Til gengæld er den bas der gengives superkontrolleret.
Total anderledes oplevelse. Tak til Morten i Århus.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Jeg var i Århus igår, og hørte der nogle helt anderledes lydende 703ere:
Bladelius Thor forstærker, Cayin CD (cdt15), MIT Interconnect og MIT
Shotgun kabler. I en stue på 25m2 med veldæmpede væg- og gulvflader.
Sikke en lyd: Totalt anderledes end i HiFiKlubben. En helt anden
højttaler at lytte på. Eneste reelle ankepunkt var, at den allerdybeste
bas var fraværende. Til gengæld er den bas der gengives
superkontrolleret.
Total anderledes oplevelse. Tak til Morten i Århus. |
|
|
Den Bladelius kan holde styr på det meste
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Bladelius kan holde styr på det meste 
Ja det må jeg sige, total overraskelse for mig. Dynamit i pæn indpakning!
|
Til top |
|
|
LeoArietis Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har bara lyssnat på 703 på mässan i Malmö för 2 år sedan och den lät mycket bra.
Jag har Nautilus 803 och hade tidigare CDM NT7, og CDM är föregångaren till 700-serien. Min erfarenhet av B&W är att basen är mycket tight och torr och mycket exakt, MEN DU BEHÖVER KRAFTIG FÖRSTÄRKARE! F.eks min CDM ville icke spela bass utan kraftig förstärkare. På hifi-forum.nu har andra berättat att tex N802 blev helt utan bas med otillräcklig integrerad förstärkare.
Det syns mig att problemen du upplever i basen beror på Thule är för svag.
Dålig akustik i lytterummet kan dräpa en god högtalare. Du bör absolut låna hem och prova i DITT rum! Pass opp på att B&W kräver lång inspelningstid (+100 h) hvis du lånar ett nytt par.
Lycka till! 
|
Til top |
|
|
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
Bruger siden: 24 April 2005
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
finn52 skrev:

|
|
|
Finn, jeg går udfra din søn og dig var på besøg i HiFi Klubben i Herning? De bruger nemlig et Thule anlæg til at "teste" med, og nu kan jeg jo se, at du er fra Midtjylland.
De har nemlig fået nye ejere og medarbejdere i Klubben, da Peter solgte butikken for ca. 1-1½år siden. Siden overtagelsen er det gået ned af bakke hvad deres renommé angår. Generelt er deres serviceydelse dalet besynderligt meget, siden Peter forlod butikken hvilket er en stor skam!
Servicen er dalet helt utroligt i alle hifiklubber - det gælder både i forretningerne og pr tlf - KAN jeg, så undgår jeg helst hifi-klubberne helt.
MHT Thule, er det min erfaring, at Thule er for folk til det strammeste lydbillede, en kold fornemmelse og af det Thule jeg selv har hørt, er der tale om noget af det mest Umusikalske - sikkert teknisk iorden osv, men det handler jo om at høre/nyde musik.
SKAL man handle i hifi-klubben og det SKAL være de valgte højttalere så vil jeg men at Holfi´s forstærkere netop har det der skal til, før B&W rigtig synger, der er selvfølgelig mange andre muligheder og kombinationer - men den værst tænkelige er faktisk den du hørte igår 
I hifi-klubben handler det jo heller ikk længere om at sælge det der "passer" sammen eller gi folk det der er det bedste for kunden - nu blir der solgt det der tjenest mest på - og DET VED jeg.
Det er ikke vejledning længere - - - men hvis lysten er der, så gå derned igen, be om at høre de B&W på noget Holfi, eller andet - - og bedst af alt, be om at høre de B&W et andet sted også - placeringen KAN ødelægge ALT
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. i kan jo arrangerer en tur, sønnike kan tage sin egen forstærker, cd+kabler med.... og evt nogle dæmpeplader?
når man nu ikke kan låne skidtet hjem, ja så må man jo møde op med sit eget udstyr... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|