| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi ynder at bruge batterier i deres forstærkere og cd-afspillere. Grunden er, at batterier givere en "renere" dc-spænding, end en nok så ensrettet ac-spænding kan blive. I alle apparaterne er der også indbygget en lader til batteriet, men når batteriet efterhånden slides, skal det udskiftes. Det kan man høre på forskellig vis. Jeg har selv både forstærker og cd-spiller fra Holfi, og på forforstærkeren kom der en lille hyletone da batteriet var slidt. Cd-spilleren begyndte at forvrænge da det var tid. Batterierne holder typisk 4-6 år.
Det er ganske nemt at udskifte batterierne, bare man kan vende en loddekolbe rigtigt, kan det lade sig gøre. Jeg har selv skiftet i forforstærkeren, og på fredag skal jeg købe nye batterier til cd-spilleren. Dem køber jeg hos BatteryStore i Odense (www.batterystore.dk), som jeg tidligere har haft gode erfaringer med. Dem jeg køber til afspilleren koster 129 kroner, og jeg skal bruge to. Så det er ikke nogen herregård.
At der står i annoncerne at batterierne er skiftet, betyder således, at der (formentlig) går en længere årrække, inden det skal gøre igen.
Du er velkommen til at sende en pb, hvis jeg kan hjælpe med noget.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|