Ja, BL8000 kan sagtens bruges med andre anlæg en B&O's egne. Der er auto-power ON, som automatisk tænder forstærkerne i BL8000 når der kommer et linjesignal. Så du skal egentlig bare koble en BL8000 til stikkontakten, og så et phono-kabel fra din forforstærkers udgang. Så kører det.
MEN MEN MEN.... Jeg ville aldrig selv gøre det! BL8000 lyder IKKE særlig godt, og slet ikke prisen på 24.000,-/sæt taget i betragtning.
De fleste der kombinerer B&O og andre mærker, benytter B&O anlæg, og så med et par ordentlige højtalere/forstærker. Ganske enkelt fordi B&O's anlæg rent faktisk spiller ganske udemærket (Ikke High-End, men godt op i mellemklassen). Til gengæld spiller højtalerne ret ringe (bortset fra BL5, men så snakker vi også 130.000/sæt, og så er der ret mange bedre alternativer).
Problemet er jo nok, at man sagtens kan lave et anlæg i en fin lille kasse... de fleste traditionelle anlæg består jo primært af luft indeni. Men med højtalere er der desværre ikke rigtig nogen vej udenom naturlovene, og små alu-rør er altså ikke det optimale sted at lave vellyd.
Hvis du primært vil have BL8000 pga designet, skulle du måske kigge efter denne nye højtaler, hvor man IKKE er i tvivl om inspirationskilden: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/ARGON_6011_hoejttaler.htm?id=6443
Det er HIFI Klubbens nye mærke ARGON. Jeg har været inde og lytte til den et par gange, og må faktisk indrømme at jeg er imponeret. Finishen er ganske glimrende, og lydmæssigt kan den sagtens sammenlignes med BL8000. Og så koster den kun 1699,-/stk. Læg dertil en fornuftig forstærker, eks. Cambridge P500 til 1499,-, så er du meget godt kørende til kun knap 5000,-. I øvrigt fås der også center, baghøjtalere og sub i samme lækre design, og til rene fantasipriser.
Jeg beder i øvrigt lige folk bemærke, at jeg IKKE sviner HFK til... Når de kommer med noget fornuftigt som her, er jeg helt fair.