| Forfatter |
|
Steppeulv Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan virkelig ikke bestemme mig for, om jeg vil købe Dynaudio Audience 42 eller om det skal være Audiovector K 1 super... Hhv. 5300,- og 4200,- for et sæt.
Har I nogle erfaringer med disse ht'ere?
HH __________________ Bosat i Esbjerg og lyttende til Godspeed YBE på:
Forstærker: Marantz PM4400, sort
CD-afspiller: Marantz CD5400, sort
Pladeafspiller: Project debut III, hvid
Signalkabel: dyrt, rødt og godt
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den heldige ejer af K3 super. Det er en dejlig speaker, jeg benytter mine som baghøjttalere i et Arcam/M3 setup. Jeg valgte k3 fremfor m1 grundet deres størrelse, og i en sammenligning med m1 finder jeg K3'eren mere "spille-med-med-fødderne-venlig"... M1'eren er derimod mere detaljerig.
Om du skal vælge k1 fremfor dynaudioen er jeg ikke den rette til at bedømme, men vil blot nævne at du ikke skal lade dig snyde af K1'eren størrelse, for det er en ganske kompetent "baby".
Men lån et par af hver med hjem, det må være vejen frem.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter min smag lyder Dynaudio bedre end Audiovector, men til gengæld synes jeg designet på Audiovector er bedre end Dynaudio.
Lyden på Audiovector kan godt virke lidt kedelig i forhold til Dynaudio. Sådan har det været i alle de opstillinger, hvor jeg har sammenlignet de to mærker.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes Dynaudio Audience 42 er en suveræn højttaler, der har en sammenhæng og dynamik, der yderst imponerende.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Dynaudio Audience 42 i 1½ år, men har i dag købt et sæt Audiovector M1 Super, som passede bedre end i mit setup efter sidste opgradering af forstærker. Af de to du nævner ville jeg klart tage Dynaudio. Jeg hørte K-serien op mod M1-serien, og i denne sammenligning lider K-serien lidt under halvdårlige enheder og forholdsvis små kabinetter. Audience 42 spiller mere dynamisk og har et bedre stereoperspektiv. Bunden er også bedre, uden at have hørt en A/B test. Desuden er toppen en del blødere og rarere at lytte til. Jeg har tit skamrost højttaleren og mener til stadighed det er et godt køb, men synergien skal selvfølgelig være til stede i ethvert setup, og derfor blev de skiftet i mit setup. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Steppeulv Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for tilbagemeldingerne!
Jeg har været nede hos hifi4you (udtales "hi-fi-4-tal-you") og bestille Dynaudio Audience 42 i sort!
Kan en eller anden ikke lige, kort, beskrive, hvad en A/B-test er? (jeg er ret ny i det her)
HH __________________ Bosat i Esbjerg og lyttende til Godspeed YBE på:
Forstærker: Marantz PM4400, sort
CD-afspiller: Marantz CD5400, sort
Pladeafspiller: Project debut III, hvid
Signalkabel: dyrt, rødt og godt
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En A/B-test vil sige at man sammenligner to højttalere med samme forstærker/signalkilde og i samme rum, og helst med ens lydstyrke. Så kan man få et godt billede af de to forskellige højttaleres styrker og svagheder i forhold til hinanden. Det betyder simpelthen bare at man tester to højttalere op mod hinanden på samme vilkår. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |