| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har lyttet på forskellene mellem B&W's diamantserie og de gamle nautilus?
Er der grundlag for at overveje at skifte sine gamle nautilus ud med nogle nye? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse om forskellen i hifidelity.I feb nr er der en test af 805.De konkludere at der er stor forskel(mere neutral).
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en verden til forskel!..
De nye lyder ikke af metal eller generelt af "hårdt" membran materiale!.. som de tidligere gjorde..
De lyder rent, klart og rigtigt!.. uden man kan høre eller fornæmme opbrydninger eller tendenser!.. SÅDAN!!!!..
Helt i klasse med de bedste "soft" domer og med bånds kanon opløsning.. men uden disses mindre skøndheds fejl.. altså en diskant med alle "hård" membranernes fordele, men uden deres ulæmper, kombineret med softdomernes "rigtige" måde at gøre det på!.. og bånds suverene opløsning og dynamik..
Stort bedre gøres det pt. ikke!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er ude efter nyt i den prisklasse, så prøv at lytte til nogle højtalere med bånddiskant. Det er godt. Prøv at se omtale fra en tur til Raidho.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=972&zoneid=2 __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da som om B&W omsider er kommet på rette kurs, hvis Deres nye diskant IKKE lyder hård og metallisk.... Det har ALTID været den store B&W-svaghed!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ovre med Diamond-diskanten - prisen er steget betragteligt, men i mange tilfælde vil de fleste synes at det er alle pengene værd!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Der er en verden til forskel!..
De nye lyder ikke af metal eller generelt af "hårdt" membran materiale!.. som de tidligere gjorde..
De lyder rent, klart og rigtigt!.. uden man kan høre eller fornæmme opbrydninger eller tendenser!.. SÅDAN!!!!..
Helt i klasse med de bedste "soft" domer og med bånds kanon opløsning.. men uden disses mindre skøndheds fejl.. altså en diskant med alle "hård" membranernes fordele, men uden deres ulæmper, kombineret med softdomernes "rigtige" måde at gøre det på!.. og bånds suverene opløsning og dynamik..
Stort bedre gøres det pt. ikke!..
mvh.
|
|
|
Lyder fantastiskt, men sagde man ikke også alt dette, da forrige model så dagens lys? __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tnk at der skulle gå så mange år, før B&W erkendte, at diskanter ikke skal skære i ørerne!! Og tænk at folk i alle disse år har været vildt begejstrede....
Hvad betyder det??? Hvad med alle dem der hårdnakkede har påstået, at B&W's måde var den rigtige, og at den skarpe diskant var helt super... Kan disse folk nu ikke længere lide B&W, eller har de bare adapteret en ny holdning til hvordan hjtalere skal lyde??? I øvrigt den måde de i mange år har talt imod!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det jo med Hifi som med så meget andet, Hurtig - man har et standpunkt til man tager et nyt!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - men nogen tror på deres egne øre - andre hører det de får fortalt
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Ja - men nogen tror på deres egne øre - andre hører det de får fortalt
Hilsen
Nørd
|
|
|
Hørt, hørt!
Jeg er dog overbevist om, at et par stykker derude med ørerne i behold, har svært ved at forstå hvorfor B&W højttalere er noget særligt. __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
underlige indlæg, jeg har stadig ht'ere fra den gamle nautilus serie og der er sgu da ingen der har fortalt mig hvordan de lyder,det kan jeg da høre selv,mon ik' også det nogle derude med lyttesansen i behold der syntes VA,holfi,dali mv er noget l**t?nu har B&W forbedret en fremragende ht'er og så er det også galt
|
| Til top |
|
| |
Blazer Lukket konto

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
underlige indlæg, jeg har stadig ht'ere fra den gamle nautilus serie og der er sgu da ingen der har fortalt mig hvordan de lyder,det kan jeg da høre selv,mon ik' også det nogle derude med lyttesansen i behold der syntes VA,holfi,dali mv er noget l**t?nu har B&W forbedret en fremragende ht'er og så er det også galt |
|
|
Lige mine ord... Jeg har selv et nyt sæt nautilus højttalere (N803s), som er blevet udskiftet til fordel for et gammelt sæt. Ja selvom mine ikke er en diamant model, så er der stor forskel fra de gamle.. Jeg ER og BLIR B&W-mand 
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk er meget hurtige til at dømme, min erfaring med nautilus er at den er uhyre følsom men placering, dæmpning af rum og det udstyr der er koblet til, er disse ting iorden så spiller den kanon UDEN at skære i ørene. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil sige finn især vinklingen af dem er kritisk,mine skal vinkles rimeligt meget.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes ikke vinkling er det værste, selv har jeg ca 15´ så de akurat spiller forbi sweetspot men uanset vinkel så hjælper det ikke på den skarpe lyd. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |