Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Logitech Z-5500 Digital. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Er der nogen der ejer dette system. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor lange kabler der er med. Kan det bruges i en alm. stue, eller er det kun lige til rundt om PC'en. Og kan de evt. forlænges, det ligner jo bare phono stik.

Hilsen Palle.

Til top Vis palle2612's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle2612

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Slet ingen!!!

maliklund87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv meget interesseret i de højtalere og jeg har læst at det, i modsætning til z 680, ikke er muligt selv at skifte ledninger, medmindre man selvfølgelig sprætter dem op. Men jeg går dog ud fra at ledninger er en 4-5 m lange til baghøjtalerne (det er nogenlunde længde på mine creative surroundsound sæt, meget billigt sæt til 550kr). Men jeg ved det ikke...
Til top Vis maliklund87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maliklund87

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 04:53 | IP-adresse registreret  

Har lige selv fundet ud af at de er ca. 25 fod (7.5 m) og ja, ledningerne går ind i kabinettet, men kar også set en model der havde klemme terminaler,

maliklund87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Du ved det sikkert i forvejen, men det sæt skulle være det bedste man overhovedet kan få til PC (dvs. uden at tilslutte forstærker). Kan selvfølgelig ikke hamle op med højtalere der koster det samme pr. styk som for hele det sæt!!

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 04:58 | IP-adresse registreret  

ja, det var derfor jeg er vilde med dem, og de skal nemlig bruges til min htpc, som desperat mangler surroundlyd.

maliklund87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 05:15 | IP-adresse registreret  

Bare man selv havde pengene! Jeg er en fattig studerende, der sparer sammen til en ny pc. Havde tænkt mig at købe det sæt højtalere med den nye computer, men så gik min skærm pludselig i stykker, så der røg den drøm!

reneshansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Har selv købt Logitech's Z-5500 Digital til comp'en for cirka 14 dage siden - Pris: 2.399.- + 155.- i forsendelse.

Et køb jeg under ingen omstændigheder har fortrudt!

Dog - Effektopgivelsen er, som med det meste lydgrej i den "almindelige" ende, en kende overdrevet. En simpel måling med en effektmåler til stikkontakten, afslører et forbrug på ca. 350 watt - Regner man med standarden, tab ved varmeudvikling osv., så betyder det at systemet samlet leverer omkring 180 reelle watt, ved fuld belastning. Men lydtrykket som opgives til 115dB ( -smertegrænsen, som giver hovedpine er ca. 85dB - lydtrykket fordobles for hver 3.e dB... - ) er dog rigtig nok...!

Dog siger det sig selv, at systemet aldrig vil kunne konkurrere med et ægte surroundsystem i den bedre klasse - Har selv investeret over 30.000.- i en Denon/Dali kombi - Bye bye, Logitech...!

Men - Til prisen, er der INTET - heller ikke "biograf-i-en-kasse systemerne" der bare kommer tæt på den lyd - og styrke som systemet præsterer.

Systemets nærmeste konkurrence, lydmæssigt - men langtfra LYDTRYKSMÆSSIGT - ligger omkring de 7-8.000.- når man sammenligner med disse systemer.

Og jo - det kan sagtens bruges som hjemmebio, hvis man vil det. Kvaliteten er som sagt ikke på linje med reelle Hifi-løsninger, men hvis pladsen og pengene, eller bare lysten mangler til en sådan investering, så vil jeg varmt anbefale det.

Til top Vis reneshansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reneshansen

reneshansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

By the way:

Ledningerne til systemet er: 2x 4.6mtr, og 3x 7.6mtr.

Disse fastgøres i både sub'en og sat'erne med alm. klemmeterminaler.

De kan sagtens skiftes ud med længere kabler, blot skal man være opmærksom på, at disse SKAL være ens, af hensyn til modstandsbelastningen.

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

hvis man skal have ordentlig lyd skal man også have et nyt lydkort. man kan jo altid bare købe et creative, men skal man have noget godt bliver man nød til at betale et par tusinde. og så er det jo ikke kun 2399.
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

reneshansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Til miklthom

Normalt ville jeg give dig ret, ja.

Men de nyeste motherboards til såvel Intel som AMD (også 64-bit), har fået en spændende nyhed: En optisk digital TosLink forbindelse, som leverer et såkaldt RAW-siganl (ubehandlet) med en opløsning på 96KHz/24bit, hvilket også svarer til den opløsning Control-pod i Z-5500 systemet kan hardware-dekode...

Denne løsning findes pt. dog kun på det amerikanske marked, men da jeg selv har købt et over nettet, som sidder i min nuværende pc, ved jeg at det også "funker" herhjemme.

Men faktum er, at denne forbindelse fuldkommen eliminerer behovet for et lydkort - den optiske forbindelse er nemlig hurtig og stabil nok til at kunne overføre op til 18 kanaler - og nej! Man får nok aldrig brug for det... Men det er stadig fedt :-)

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Fedt at få bekræftet at det er et ok system.

Jeg får først leveret mit imorgen iflg. tracen på post danmark. Jeg havde ellers bestilt den 16-jun, ved Getmore, fik at vide det kom den 22-jun, fik den 21. at vide det først kunne komme den 28-jun. mailede dem idag for at høre om status og at jeg ikke ville vente mere og at de kunne annullere min ordre hvis jeg ikke kunne få dem imorgen. "SVAR" desværre først i næste uge... Favel og tobak..

Fandt så expressdelivery, bestilte kl. 16:53 idag, 17.23 var den plukket på lager og imorgen får jeg den..bravo.. 13 pil op til dem..

Med hensyn til lydkort, har jeg et 7.1 surround, onboard, er ingen xpert på området, men det er vist af den der ac97 type, med SPDIF ind og ud, optisk og koxialt, eller hvad det hedder og 4 mini jacks. Men jeg er også sikker på det er godt nok til mig, "læs; har datter på 13 måneder + en på vej" så jeg vil uanset hvad, ikke kunne dreje knappen max højre rundt.

Jeg har heller ikke kunne finde noget 7.1 system som tiltalte mig, bevares det findes sikkert men bare ikke til mig, og jeg ved heller ikke hvor meget betydning det ville have, der er vel ikke mange af den slags film på market endnu. For mig er surround også mere indlevelse end at kunne høre de fineste micro detaljer, men det er sikkert også kun til jeg hører noget ordenligt grej.

maliklund87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til debatten om lydkort:

Jeg har selv et Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (phew! noget af et navn!) som jeg købte for ca. et halvt år siden, for 900kr. Der er mange der påstår at det er et virkelig godt lydkort, og jeg er da selv meget enig i det, og til alt held for dem med få penge, kan det nu fås til omkring 6-700kr!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

115 db fra computerhøjttalere! Nu føler jeg mig rigtig dum når jeg har købt rigtige højttalere der kun er opgivet til at kunne levere maks. 113 db!

Her gik man og troede at de er slemme i bilstereo-branchen. Helt ærligt - 115 db fra satellitter med én 3" enhed i hver og en sub med en 10" - hvem tror dog på den slags?

Bortset fra det ser de meget lækre ud, det er ærgeligt de ikke bliver solgt på hvad de rent faktisk kan.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

nu vil jeg ikk komme og sige det er noget l**t... fordi er det sikkert ikk... har ikk hørt det og kommer helelr aldrig til det... jeg har den holdning at logitech kan lave mange ting til en computer men højtalere kan de ikk... jeg har hørt nogen... kan ikk huske hvad de hed... og de spillede ikk kun ringe... men mega ringe... men som sagt jeg har ikk hørt det omtalte sæt så tør ikk sige om det er godt... jeg har altid været tilhænger af creative... havde du kigget på gigaworks s700 (mener jeg de hedder) inden du valgte eller var du bare brændt varm på lige det sæt??

reneshansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Til MichaelWB

Jeg vil nu ikke kalde dig dum...

Men, men, men... - Lydtryk kan, som du måske ved måles på et par måder.

Dali gør det at de måler den vedvarende lydtrykskapacitet for deres højttalere. Det samme gør sig også gældene for de flere producenter af reelle Hifi-højttalere.

Z-5500 er derimod impulsmålt, dvs. at det er den maksimale lydtrykskapcitet omkring peak-punktet.

Så, hvad du end tror, så passer målingen fint.

MVH, René

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes