Bruger siden: 08 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
Hey...
Nu ligger jheg inde med en extra jamo passiv sub...hvor gør jeg af den?
Det har ingen funktion af den sidder på mine fronte....de levere en fin bund i forvejen...kunne jeg evt få noget ud af at smide den på mine bagHT?.....eller på min bagcenter udgang(6.1)
Kunne selvf også smide den på min center som center sub men er der noglt ide i det??
Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
braarup skrev:
Kunne selvf også smide den på min center som center sub men er der noglt ide i det??
Yes det kan være en god idé - se evt. Ingeniørens hjemmebio, han kører med center sub. Men mon ikke du får et problem hvis du ikke har delefilter til subben. I så fald vil der jo blive overlap med din centerhøjttaler.
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
ja højst sandsynligt men hvor ville den bedste placering for en passiv sub være?? som center sub? eller det andet....det var bare det jeg ville vide...
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
braarup skrev:
er det nødvendigt med et delefilter?? vil subben ikke bare ta det område som centeren alligevel ik kan spille (altså den dybe bas)
Yep, det er nødvendigt. Hvis du bare tilslutter den i serie kobling med din normale center får de jo begge det fulde frekvensområde. Hvis der er ikke er noget delefilter i subben får den også det fulde frekvensområde og dermed er der et overlap fordi nogle frekvenser vil blive gengivet af begge (sub+center) og derved "fordoblet" = ujævn frekvensgang...
Alle aktive subs har jo delefilter (crossover) for at kunne justeres og tilpasses resten af setup'et.
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
den blive koblet i serie...kablerne fra anlæg løber ind i subben på en indgang og igennem noget isenkram indeni og fra en udgang vidre til HT så det vel kun det høje frekvensområde der løber vidre?
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
braarup skrev:
den blive koblet i serie...kablerne fra anlæg løber ind i subben på en indgang og igennem noget isenkram indeni og fra en udgang vidre til HT
isenkram? Aha - måske er der alligevel indbygget delefilter (highpass filter), så subben sorterer de dybe tober fra inden de får videre til centeren. - Prøv dig frem, hvis du synes om det så er det jo godt...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum