Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er en sub overkill? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har B&W's DM600S3 serie hele vejen rundt (6.0), i et ca. 18 kvm stort rum. 604 som fronter, LCR600S3 som center, 602 som bag og LCR60S3 som bag-center. Det har fungeret upåklageligt og jeg er overordentligt tilfreds med mit setup. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det vil lyde med en sub.

Jeg er, som sagt, slet ikke utilfreds med bassen i mit nuværende setup, men nogen gange ved man ikke hvad man går glip af før man har hørt det. Så derfor ville jeg høre om det ville være overkill at presse en sub (ASW675) ind i et så forholdsvist lille rum. Subben skal bruges mest til film.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

hej pulse! imponerende setup du har. den højtalerserie du har der har i forvejen en god basgengivelse.. det er jeg ikke i tvivl om.. men i surround er en sub altid nødvændig for en fuldkommen film oplevelse..  jeg mener dine fronthøjtalere går ned til ca 35-40 hz.. det rigtigt godt.. men det blir først fremragende når du får en sub til de dybeste toner omkring 20-25 hz... så begynder man også for alvor at kunne mærke når man ser film... jeg kan klart anbefale dig b&w asw650 eller asw675.. begge to vil være mere end tilstrækkeligt til 18m2... men ellers kan du jo gå ind diy verdenen. det billigt og der er det kun fantasien der sætter grænser hvis man altså overhovedet har overskuddet til at bygge selv... www.frequence.dk her har de masser af glimrende sub byggesæt!
Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Med mit nuværende setup, kan jeg skam også mærke når jeg ser film! Ingen problemer der!  

Grunden til at jeg tøver er jo naturligvis at jeg ikke vil smide 8000 kr. efter noget der måske er overflødigt eller direkte ødelæggende.

Jeg har hverken hænder eller tid til at bygge selv. Men tak for opfordringen og linket.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

okay kan jeg godt se så men ellers prøv og se om du ikke kan finde en herinde der har asw650 som vil stille den til rådighed for en enkelt dag. folk er meget venlige
Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Det var selvfølgelig en mulighed. Tak for hjælpen.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

Tak for svaret.

Med mit nuværende setup, kan jeg skam også mærke når jeg ser film! Ingen problemer der!  

Grunden til at jeg tøver er jo naturligvis at jeg ikke vil smide 8000 kr. efter noget der måske er overflødigt eller direkte ødelæggende En sub kan hverken være overflødigt eller ødelæggende til fil brug og din højttalere går ikke ret langt ned i frekvensen (39 Hz ved + - 3 dB). Køb dig en sub, du vil ikke fortryde det.

Jeg har hverken hænder eller tid til at bygge selv. Men tak for opfordringen og linket.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder mindsandten som om at jeg skal ud og købe subwoofer så. Men det bliver dog ikke foreløbig. Skal først have skiftet min forstærker (Denon 2802) og DVD (Denon 2200) ud, med noget kraftigere. Formentlig AVC-A11XV og DVD-3910.  Men tak for svarene.

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
.........Så derfor ville jeg høre om det ville være overkill at presse en sub (ASW675) ind i et så forholdsvist lille rum. Subben skal bruges mest til film.

Du bør absolutt kjøpe en SUB til "kinoen" din, og aller helst en SVS. De har mange modeller å velge mellom, lave priser, samme SUB-signatur uansett modell og spiller bedre til musikk og film enn noe annet fabrikat. Selv den minste/billigste SVS'n spiller MYE bedre enn den største/dyreste B&W.

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Man behøver ikke en sub hvis der bare er tilstrækkelig effekt til frontkanalerne og dine højttalere kan gå dybt nok . Istedet for en sub kunne du jo investere i en effektforstærker hvis din surroundreceiver har pre-out, det vil også gavne ved afspilning af musik   

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

tag asw675'eren. men overkill. jeg har en asw750 subwoofer og dm604s3 højtalere på et ca 10 m2 værelse. det er vist overkill.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Flageborg skrev:

pulse83net skrev:
.........Så derfor ville jeg høre om det ville være overkill at presse en sub (ASW675) ind i et så forholdsvist lille rum. Subben skal bruges mest til film.

Du bør absolutt kjøpe en SUB til "kinoen" din, og aller helst en SVS. De har mange modeller å velge mellom, lave priser, samme SUB-signatur uansett modell og spiller bedre til musikk og film enn noe annet fabrikat. Selv den minste/billigste SVS'n spiller MYE bedre enn den største/dyreste B&W.

Uden at have hørt SVS subs, er jeg ret sikker på at den dyreste B&W spiller bedre end den billigste SVS. Udover at det er sund fornuft, er det vel også en smagssag. Men jeg vil helst købe en ASW675, som passer rent designmæssigt (og lydmæssigt?) bedre til mit nuværende setup end et andet mærke. Så jeg vil helst holde mig indenfor B&W. Dem kender jeg og elsker jeg. Men tak for svaret.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Man behøver ikke en sub hvis der bare er tilstrækkelig effekt til frontkanalerne og dine højttalere kan gå dybt nok . Istedet for en sub kunne du jo investere i en effektforstærker hvis din surroundreceiver har pre-out, det vil også gavne ved afspilning af musik   

Jeg har overvejet en effektforstærker, men jeg har simpelthen ikke plads til den nogen steder. Så er det lettere at få plads til en sub. Men tak for responsen.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du er på udkik efter dybde er det kun SVS som vil kunne gi dig det for en fornuftig penge. Fra 25hz (måske 30hz) og nedover er det ingen andre subs som kan konkurrere med SVS med mindre de koster en formue.

Skulle du mene at ydelsen under 25hz er af mindre betydning kan du også se på Velodyne SPL1000 og SPL1200 som er på tilbud hos Expert i Varde for henholdsvis 6 og 7000kr.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
...Uden at have hørt SVS subs, er jeg ret sikker på at den dyreste B&W spiller bedre end den billigste SVS. Udover at det er sund fornuft, er det vel også en smagssag.

Vel........jeg har kjørt demo med både B&W og de fleste modeller av SVS, så stikk i strid med "sund fornuft" er SVS både dypere, strammere og mer musikalsk enn noen av B&W sub'ene

Til film: helt KONGE!

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Flageborg skrev:

pulse83net skrev:
...Uden at have hørt SVS subs, er jeg ret sikker på at den dyreste B&W spiller bedre end den billigste SVS. Udover at det er sund fornuft, er det vel også en smagssag.

Vel........jeg har kjørt demo med både B&W og de fleste modeller av SVS, så stikk i strid med "sund fornuft" er SVS både dypere, strammere og mer musikalsk enn noen av B&W sub'ene

Til film: helt KONGE!

Du benytter også enhver lejlighed til at skamrose dem  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes