Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken af disse sub skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står og skal til at købe ny (brugt) sub. Jeg har kig på et par forskellige, som skal bruges til film og musik. Det er:

1. Dali SWA 12
  2. Audio Pro Sub Impact
  3. Jamo D6 - 3015 THX (Jeg kan ikke finde så meget om den, men ved den har en 400W forstærker og en 15" enhed)
  4. Cerwin Vega CLSC-15S

Hvad kan i anbefale mig? Jeg har læst meget godt om Dali'en, som jeg hælder lidt til, men kunne godt tænke mig at høre, hvad i mener om de andre.

Mvh danniman2002

Til top Vis danniman2002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniman2002

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hei.

Du bør velge en SVS.

Her følger link til den norske diskusjonen:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14735

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

De ser bestemt lækre ud . Jeg har læst lidt om dem. De virker ret populære i USA, men jeg har desværre ikke så stort et budget, at købe subwoofer for. Så det bliver nok noget a la dem, som jeg har skrevet i mit første indlæg.

Til top Vis danniman2002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniman2002

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Med en startpris på ca. kr. 5000,- hjem til deg, for den minste..........bør du være "on track" på budsjettet.
Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Det er desværre det dobbelte af, hvad jeg har til rådighed. Den mindste er jo også "kun" på 10". Jeg har jo en rimelig stor stue, som min nuværende 8" KEF PSW1000 har problemer med at fylde ud

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Har du kigget på System Audio's SA-175 ??

Jeg er selv blevet vild med denne lille sag, der i øvrigt har den fordel, at den kan sættes op både som bass-reflex samt lukket box.

Ellers er både Sub Impact samt SWA-12 anbefalelsesværdige fra min side.

Det er i øvrigt lidt overfladisk kun at se på enhedens størrelse. Man er nødt til at tage selve lyden i betragtning. En velkonstrueret 8" kan godt banke en dårlig 12". Det afhænger af så meget.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bare ikke den jeg har nu, er så vild. Har også lyttet til en 10", dog en "Eltax Atomic", som jeg ikke synes var særlig vild. Først da jeg hørte Eltax'en i 12" var der noget ved det. Jeg kan godt lide, at hele stuen ryster ved eksplotionerne i en film . Jeg ved også godt, at forstærkerens størrelse, kvaliteten af enheden osv spiller ind.

Hvilken en vil du mene er bedst af Audio Pro'en og Dali'en til henholdsvis film og musik? Mht. System Audio'en har en ide om at det også er en af de "små fesne" 8" subwoofere, så den er udelukket, selvom du nok ved bedre . Kan i øvrigt heller ikke finde en billig brugt til omkring 2-2,5K lige pt.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Når du skal bruge den til musik også udelukker det Cerwin Vega og Audio Pro. Af de 2 er CV klart den bedste til film. Så er der Dali SWA12 tilbage, men hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en brugt B&W sub istedet - de er ofte gode til både film og musik, især ASW675 og opefter  

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Den ser godt nok lækker ud, men tvivler på jeg finder en asw675 i min prisklasse. De andre B&W i den prisklasse ser ellers ud til at få tæsk af Dali'en i den her tråd. Så dem vil jeg smutte udenom. Jeg tror det bliver noget Dali, hvis jeg kan finde en til en rimelig pris.

EDIT: Det blev en DALI

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Må man høre hvilke fronter/udstyr du er i besiddelse af?? Det er måske lettere at relatere sig så.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hehe, det var du ikke længe om at finde ud af!
Jeg kunne selv godt tænke mig en Dali SWA12. Tror den vil passe godt til mine andre højttalere (Dali Blue 6006 og senere skal center+bag også være i blue-serien).
Hvor meget gav du for den subwoofer?

Skriv endelig, eventuel en privat besked til mig, når du har fået testet din sub og har dannet et indtryk af den.

Mvh Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

danniman2002
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Her er det udstyr, som den skal spille med:

Receiver: Marantz SR4500
Front: Avance Omega 30
Center: Infinity Reference 100 mkII

Jeg gav 2300,- for den, med 3 1/2 års rest garanti igennem DBA. Der fulgte noget 5 meter Profigold dobbelt RCA kabel med. Sælgeren fortalte mig, at den kun havde spillet 8-10 timer i den tid han havde haft den. Det er jo lidt svært, at se om han havde ret, men den ser i hvertfald helt ny ud, og han virkede som en reel og ærlig person. Jeg har ikke rigtigt fået brugt den så meget endnu, men har da prøvet at fyre den op på max  med bl.a. noget podrace og "de utrolige" for at se, hvad den kan. Der er i hvertfald lidt mere guf i den end i min KEF , men der kan i øvrigt også gå noget tid og nogle film/spil/musik, inden jeg har fået den justeret helt til. Det gjorde der i ihvertfald med min KEF.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Swa-12 helt klart en delikatesse til prisen.

Den er behagelig og med en god kontrol i det niveau, vil virke godt med musik og bedre med film.

Tror du ville blive glad for den.

Har selv Suite 1.2, 12" med 200 w.

De kan noget med subber dali...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes