| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Pt. har jeg et sæt Peak Consult Empress (de sidste 2 måneder) der som i sikkert ved er en særdeles fornuftig monitor højtaler i den pænt dyre ende. Den gengiver uden bævren det der er på pladerne. Mit problem er at jeg hælder meget til tysker metal og den slags og det er altså ikke alt sammen lige tilgivende at lytte til. Jeg har forsøgt at høre Jazz, men jeg gider sgu ikke, så nu skal der måske skiftes ud så det passer bedre til 80% af samlingen.
Spørgsmålet går på om der er nogle anbefalinger som man kunne bytte sine Peaks' ud med for at opnå et bedre resultat. Budget hedder bytte med nuværende speakers. Stuen er på 30m2 og WAF faktor er ikke noget problem. Håber i har nogle ideer.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke nogle Dali Grand kunne gøre det?
De kan sagtens spille rummet op, og har stadig masser af vellyd - også ved høje niveauer.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det er straks lidt sværere. Det ser ud til at du vil tilpasse dine højttalere til mindre gode indspilninger.
Måske ville det være "bedre" et skyde en equalizer ind i tape loopen på din forforstærker. Så kan du manipulere med lyden så den passer dig og samtidigt have mulighed for at høre den uforfalskede vare når optagelserne er til det.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Er det lydtryk du mangler?
2: Eller blot en anden lyd?
Hvis 1 tjah, så er det nok en anden HT du skal have. JBL 240/250 TI eller evt. JBL 4412.
Hvis 2 så holde jeg mig til studiosound. En eq. vil her være sagen.
Hvis du alligevel vil farve lyden, kan du ligeså godt selv have styr på
begivenhederne. Hvis det drejer sig om audiofile eq's skal du nok på
det professionelle marked.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm en EQ det var måske en ide - hvad med en Tact rumkorrektions dims? - ikke at jeg har forstand på hvad de kan, men man har da hørt godt om mærket.
Kjeldsen, problemet er lidt at det hele bliver lidt for fint, f.eks. en omgang Iron Maiden skal jo ikke lyde som Mark Knopfler. Måske skal jeg bare købe et sæt CV og sætte dem ved siden af .
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
|
Kjeldsen, problemet er lidt at det hele bliver lidt for fint, f.eks. en omgang Iron Maiden skal jo ikke lyde som Mark Knopfler. Måske skal jeg bare købe et sæt CV og sætte dem ved siden af .
|
|
|
Er du sikker på at problemet er højttalerne? Havde engang et lignende problem da jeg havde en Sony ES cd-aspiller på prøve (en fra 7 serien). Den spillede rigtig godt, men alt lød bare "pænt" hvilket sikkert er fint hvis man holder sig til Celine Dion eller Norah Jones, men hvis man hører noget rock med forvrænget guitar skal den også lyde forvrænget.
Hvis højttalerne er så detaljerede i lyden burde de jo ikke få det hele til at lyde pænt, så burde de jo afsløre det hele - bare en tanke  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
|
Hmm en EQ det var måske en ide - hvad med en Tact rumkorrektions dims? - ikke at jeg har forstand på hvad de kan, men man har da hørt godt om mærket.
|
|
|
Jeg tror jeg trækker eq forslaget tilbage. Men please drop CV for din egen skyld. Find en JBL 4412A (har ikke hørt den oprindelige 4412). Så får du med garanti det du søger.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er nok at grejet er for afslørende som du jo også skriver.
Syntes bare højtalerne er et let sted at "skrue" på da de er så
afgørende for lyden set i hele kæden. Det med at det er meget
afslørende er nok kernen, det er sgu ikke det bedste til gammel metal
hvor produktionerne halter gevaldigt. Tror jeg skal helt over i et
setup kun til metal, altså som supplement ... tak for tippene gutter
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontakt jensen. Forklar i detaljer hvor problemet ligger , krydret med ønsker omkring lydidealet, og han fremtryller en fornuftig løsning, fx. et sæt VA...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har chatet lidt med Jensen om det, men det skader jo ikke at høre
andres ideer og forslag ... til trods for Jensens guro status 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Har chatet lidt med Jensen om det, men det skader jo ikke at høre andres ideer og forslag ... til trods for Jensens guro status   |
|
|
Jensen er sq ikke en guru. Han har blot lyttet til en forfærdentlig masse grej, ligesom os andre, men har ofte haft det mellem "hænderne". Der ligger forskellen.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|