Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sub indstilling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har et anlæg bestående af Dali concpet 8, concept 2 og concept center. jeg har en Audio Pro Sub Impact. Denon dvd 2200 og en Denon Avr 3801. Jeg er sådan set godt tilfreds med mit anlæg, Men jeg har aldrig kunne finde ud af indstille min sub. Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle tommelfinger regler når man skal tilpasse sin sub til sit anlæg. Subben skal kun bruges til film.

Eller kan man få nogen programmer der kan hjælpe en eller en test dvd eller noget andet? Jeg ved godt at jeg selv kan lytte efter og høre hvornår den er bedst men syntes det er mega svært også tager det monster lang tid.

Jeg syntes det er som om at den lyder lidt mudret når den går lidt dybt. Så nogen forslag?

På forhånd tak! 

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det kan være rigtigt svært at få en sub til at passe ind i sit system, men jeg synes nu selv man bare skal give sig god tid.

Man kan godt få programmer/test-cd'er til formålet. Der er i øvrigt en gratis guide på frequence.dk omhandlende indstilling og opsætning af subwoofer.

Prøv i øvrigt også at flytte lidt rundt på din sub. Står den i et hjørne giver det ofte anledning til bulder og mudret bas. En god idé er, at sætte subwooferen dér hvor du normalt sidder, og så ellers kravle rundt på gulvet og finde det sted hvor det ny lyder bedst. Der skal sub'en så stå.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hehe nu er det ikke sådan jeg bare kan sætte den hvor dét lyder bedst, der jo også det praktiske at tænke på. så jeg har ikke de store muligheder angående at flytte den, men den står ikke i et hjørne.
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes