Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W Matrix modifikation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er en glad ejer af et sæt B&W Matrix 801 series 2. For nogen tid siden så jeg et indlæg på en udenlandsk side, hvor en fyr skrev at man kunne lave en stor lydmæssig forbedring på højtalerne ved at lodde alle diodernes ene ende af, i APOC sikringskredsløbne. De 2 blå relæer skal luses over. Jeg valgte at prøve det, da det er en meget nem modifikation, som kan laves "tilbage med et snuptag" hvis ikke det virker som forventet. Jeg kan på det varmeste anbefale at udføre denne mod. da højtalerne virkelig åbner op, og kvitterer med bedre perspektiv i alle plan, endnu bedre evne til at nuancere og gengive dynamik på en mere naturlig måde. Kort sagt højtalerne spiller mere homogent og "forsvinder" bedre, så man hører musik og ikke anlæg.

Modifikationen gælder Matrix 801 og 802 serie 2.

Mvh Peter.

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ja, det er et velkendt tweak at fjerne overbelastelsessikringen på de højttalere.

Jeg kender dog et par stykker, som ikke bør gøre det. Det ville nemlig helt sikkert komme til at koste adskillige diskantenheder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes