Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Trådløse højtalere + reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ydemark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg skal snart flytte, og leder i den anledning efter et nyt hifi-anlæg. Da jeg skal have muligheden for at kunne koble højtalerne til både min computer og mit fjernsyn, har jeg brug for et sæt trådløse højtalere med tilhørende forstærker/reciever.

Prisnivaeuet skal være under de 5.000,- og jeg vil gerne høre om I har nogle forslag til hvad jeg skulle købe. Ydelsen skal selvfølgelig være ok. Nu er jeg ikke den store hi-fi ekspert, og da jeg har en helt almindelig forstærker i forvejen, ville jeg også lige høre om der var mulighed for at koble trådløse højtalere til den.

Mvh. Mads Ydemark

Til top Vis Ydemark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ydemark

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Man kan da ikke få trådløse højttalere? Hvordan skal energien fra forstærkeren så overføres? Jeg tror der skal nogle PÆNT STORE batterier til at holde højtallere kørende!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Man kan godt få "trådløse højtalere". Disse er bare aktive højtalere monteret med en radio-modtager. På den måde slipper man for at trække et højtalerkabel henover gulvet.

Jeg er ret sikker på at de fleste løsninger vil kunne bruges på en alm. forstærker. Hvis ellers udviklingsteamet bag dem har forsynet dem med en high-power indgang som på de fleste subwoofere, så vil det kunne lade sig gøre.

Jeg mindes Jamo lavede et par "OK" af slagsen. Jeg kan desværre ikke huske mere.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

"Da jeg skal have muligheden for at kunne koble højtalerne til både min computer og mit fjernsyn, har jeg brug for et sæt trådløse højtalere med tilhørende forstærker/reciever."

Det forstår jeg ikke? Du kan da få et sæt almindelige højttalere og sætte dem til forstærkeren. Og så kan du sætte dit fjernsyn til forstærkeren, og din computer til forstærkeren. Så skal du bare vælge indgang når du skal høre de forskellige ting.
Lettere bliver det da ikke. Så forstår ikke hvorfor det skal være trådløst? Tror der kan komme en del støj ind i signalet. Desuden er det jo ikke så slemt at trække kabler. Man kan købe 25 meter højttalerkabel i jem&fix til 100 kr., og så kan man jo købe kabelbakker, som heller ikke koster det hvide ud af øjnene, så ledningerne ikke ligger og er grimme. Så forstår ikke hvorfor du skal have trådløse højttalere, for dit problem kan løses på en bedre måde (som beskrevet ovenfor).
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes