Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 805S - Magisk ht ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har lige læst det nyeste nummer af det norske
blad Fidelity hvor den nye 2-vejs stander-ht B&W 805S
får en helt overstrømmende modtagelse. En af de mest
positive anmeldelser jeg har set. De skriver det er den
bedste stander-ht de har hørt nogensinde til Akustisk
musik.

Nogle pluk fra Fidelity -

"Bedste ht fra B&W nogensinde!"
"Overlegent køb hvis magisk illusion af levende akustisk musik er målet"
"Bedste lydbillede vi har hørt fra en stander-ht"
"overgåes kun af JMLabs Micro Utopia Be"

Roy Gregory kaldte skrev i HifiPlus nr. 38 - "It's a honey".


Den er da vist et lyt værd. Nogen der har hørt den endnu ?


mvh




Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt den på hifiklubben, og tror jeg er litt rar. Kunne ikke like denne høyttaleren i det hele tatt. Spiss og klinisk i diskanten på en måte som jeg ikke kan leve med.
Men smaken er forskjellig, takk og pris.


__________________
Rega RS5-Rega Elicit R-Rega DacR-Bluesound node2
Til top Vis thomand3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomand3 Besøg thomand3's Websted
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg syntes også den lød himelsk. men det er ikke en højttaler som man spiller metallica men rigtig til akustisk musik er den genialt. det er utroligt den måde den "skaber" lyden på. den er helt sindssyg præcis og der er en ro i lyd billedet som er eminemt. men jeg må indrømme at den nye Nautilus 800D syntes jeg er endnu bedre, den har den samme ro og præcision men tilgengæld er der også noget bas, hvilket jeg syntes 805'eren mangler lidt, men det er jo alt sammen smag og behag. om man syntes B&W diskanten er skarp i lyden ja den har vi jo efterhånden hørt før og jeg vil give folk ret men med det rigtig anlæg og kabler dertil er lyden ikke skarp.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu nok at sammenligningen med 800D er lidt urimelig - det er højttalere i hver sit pris-segment, og samtidig med at 800D er så meget større, kan det vist ikke overraske mange at den spiller mere bund end 805´eren.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jeg synes nu nok at sammenligningen med 800D er lidt urimelig - det er højttalere i hver sit pris-segment, og samtidig med at 800D er så meget større, kan det vist ikke overraske mange at den spiller mere bund end 805´eren.

 

selvfølgeligt rigtig det var mere for at bringe den på banen da den mestre det samme som 805, men tilgengæld stadigvæk har bas.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hmm, øv. Har altid selv fravalgt B&W pga. diskanten.
Det tegner ikke for godt med jeres meldinger.
Både Fidelity & Roy Gregory skriver ellers at denne B&W
805S netop *ikke* skulle have spor af skarp diskant.

Nå, vi får se. Høres skal den da.


mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Af dem jeg har hørt, er det D-diskanten der gør sig bemærket - den er klasser bedre end S-diskanten, og udmærker sig ved ikke at være hidsig og metallisk!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Af dem jeg har hørt, er det D-diskanten der gør sig bemærket - den er klasser bedre end S-diskanten, og udmærker sig ved ikke at være hidsig og metallisk!

Jeg kan ikke være mere enig.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
... Roy Gregory skriver ellers at denne B&W
805S netop *ikke* skulle have spor af skarp diskant.

mvh


Fandt lige Hifi+ issue 38 artiklen frem.

"Listen to the 805S and the first thing you'll notice is that the
treble doesn't draw attention to itself the way it used to in the
earlier models. The detail is still there and so is the texture,
but it's happy to find its natural position in the musical landscape,
rather than stepping forward and waving ... Don't let the lack of
a diamond tweeter put you off". Roy Gregory Hifi+ 38.

Men ok, derfor kan den da stadig godt være skarp. Den får et lyt.
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

I testen mener de at 805S er bedre en 802D også diskanten....kun den dybeste bas er ikke i top. Så de sammenligner den med alle B&W modeller og finder den bedst  (iøvrigt også bedre en 805 signature).

Det mener dog stadig at Respons Baby er den bedste stativ højttaler (til dobbelt pris).

 

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

What HiFi roser dem til skyerne...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

L.B.; hvornår har et Engelsk Hifi-magasin IKKE (skam) rost Engelske højtalere......

 

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

L.B.; hvornår har et Engelsk Hifi-magasin IKKE (skam) rost Engelske højtalere......

 

mvh

Jesper/Oldhifinut

Hej Jesper,

Ja, det har du som ret i. Mission, KEF, B&W, Rogers, Epos, Quad falder tit godt ud i disse tests...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Den får et lyt.


Det fik den i dag. Kort. På Thule 150. Jeg kan kun opfordre folk der bor i Århus til at
gå en tur forbi den gamle Audioscan, da disse ht er noget helt specielt. De står klar
til at spille derhenne. Puh-ha. Svedigt. Tror aldrig jeg har hørt en så lille ht med så
stor krop uden at lyde oppustet. Hørte den dog for kort tid til at danne mig et godt
samlet indtryk. Men det er en spiller.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes