| Forfatter |
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lige læst det nyeste nummer af det norske
blad Fidelity hvor den nye 2-vejs stander-ht B&W 805S
får en helt overstrømmende modtagelse. En af de mest
positive anmeldelser jeg har set. De skriver det er den
bedste stander-ht de har hørt nogensinde til Akustisk
musik.
Nogle pluk fra Fidelity -
"Bedste ht fra B&W nogensinde!"
"Overlegent køb hvis magisk illusion af levende akustisk musik er målet"
"Bedste lydbillede vi har hørt fra en stander-ht"
"overgåes kun af JMLabs Micro Utopia Be"
Roy Gregory kaldte skrev i HifiPlus nr. 38 - "It's a honey".
Den er da vist et lyt værd. Nogen der har hørt den endnu ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
thomand3 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt den på hifiklubben, og tror jeg er litt rar. Kunne ikke
like denne høyttaleren i det hele tatt. Spiss og klinisk i diskanten på
en måte som jeg ikke kan leve med.
Men smaken er forskjellig, takk og pris.
__________________ Rega RS5-Rega Elicit R-Rega DacR-Bluesound node2
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg syntes også den lød himelsk. men det er ikke en højttaler som man spiller metallica men rigtig til akustisk musik er den genialt. det er utroligt den måde den "skaber" lyden på. den er helt sindssyg præcis og der er en ro i lyd billedet som er eminemt. men jeg må indrømme at den nye Nautilus 800D syntes jeg er endnu bedre, den har den samme ro og præcision men tilgengæld er der også noget bas, hvilket jeg syntes 805'eren mangler lidt, men det er jo alt sammen smag og behag. om man syntes B&W diskanten er skarp i lyden ja den har vi jo efterhånden hørt før og jeg vil give folk ret men med det rigtig anlæg og kabler dertil er lyden ikke skarp.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu nok at sammenligningen med 800D er lidt urimelig - det er højttalere i hver sit pris-segment, og samtidig med at 800D er så meget større, kan det vist ikke overraske mange at den spiller mere bund end 805´eren.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jeg synes nu nok at sammenligningen med 800D er lidt urimelig - det er højttalere i hver sit pris-segment, og samtidig med at 800D er så meget større, kan det vist ikke overraske mange at den spiller mere bund end 805´eren. |
|
|
selvfølgeligt rigtig det var mere for at bringe den på banen da den mestre det samme som 805, men tilgengæld stadigvæk har bas.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, øv. Har altid selv fravalgt B&W pga. diskanten.
Det tegner ikke for godt med jeres meldinger.
Både Fidelity & Roy Gregory skriver ellers at denne B&W
805S netop *ikke* skulle have spor af skarp diskant.
Nå, vi får se. Høres skal den da.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dem jeg har hørt, er det D-diskanten der gør sig bemærket - den er klasser bedre end S-diskanten, og udmærker sig ved ikke at være hidsig og metallisk!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Af dem jeg har hørt, er det D-diskanten der gør sig bemærket - den er klasser bedre end S-diskanten, og udmærker sig ved ikke at være hidsig og metallisk! |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
... Roy Gregory skriver ellers at denne B&W
805S netop *ikke* skulle have spor af skarp diskant.
mvh
|
|
|
Fandt lige Hifi+ issue 38 artiklen frem.
"Listen to the 805S and the first thing you'll notice is that the
treble doesn't draw attention to itself the way it used to in the
earlier models. The detail is still there and so is the texture,
but it's happy to find its natural position in the musical landscape,
rather than stepping forward and waving ... Don't let the lack of
a diamond tweeter put you off". Roy Gregory Hifi+ 38.
Men ok, derfor kan den da stadig godt være skarp. Den får et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I testen mener de at 805S er bedre en 802D også diskanten....kun den dybeste bas er ikke i top. Så de sammenligner den med alle B&W modeller og finder den bedst (iøvrigt også bedre en 805 signature).
Det mener dog stadig at Respons Baby er den bedste stativ højttaler (til dobbelt pris).
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
What HiFi roser dem til skyerne...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B.; hvornår har et Engelsk Hifi-magasin IKKE (skam) rost Engelske højtalere......
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
L.B.; hvornår har et Engelsk Hifi-magasin IKKE (skam) rost Engelske højtalere......
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Hej Jesper,
Ja, det har du som ret i. Mission, KEF, B&W, Rogers, Epos, Quad falder tit godt ud i disse tests... 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fik den i dag. Kort. På Thule 150. Jeg kan kun opfordre folk der bor i Århus til at
gå en tur forbi den gamle Audioscan, da disse ht er noget helt
specielt. De står klar
til at spille derhenne. Puh-ha. Svedigt. Tror
aldrig jeg har hørt en så lille ht med så
stor krop uden at lyde oppustet. Hørte den dog for kort tid til at danne mig et godt
samlet indtryk. Men det er en spiller.
mvh
|
| Til top |
|
| |