Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bassen der blev væk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline
Sendt: 22 September 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Bassen der blev væk.

Nu har jeg altid kørt med elledning til mine højttalere, men jeg skulle da lige prøve det der Cat5 kabler, der ligger en del reklame for her på siden. Og det er helt rigtigt. Det var jo lissem at få nyt anlæg. Blot blev bassen strammet så meget op, at den forsvandt. I hvert fald den dybe del af den. Og da jeg ikke tror det er et delefilter, jeg har lavet, ka' jeg jo kun udbryde: Hvordan f..... kan det nu være?

Til orientering har jeg nogle gamle Jamohøjttalere fra dengang Jamo var nyt og upcoming. Delefilteret består kun af et gult kanonslag i vejen til diskanten.

HJÆLP!

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 September 2003 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej Novicen

Er du sikker på at du har vendt fasen korrekt på dine nye højtalerkabler. Der kunne jo være sket en smutter. 

Mvh Mousel

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke du har været vant til så meget mudret og upræcis bas med dine elledninger, at det bare føles som om den er væk? Sådan at den i virkeligheden har den volumen den skal have nu?

Jeg spørger fordi jeg engang (for lang tid siden) var i samme situation, men efter nogle timer synes jeg alligevel det lød bedre selvom jeg var vant til meget bas

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Novicen skrev:

Bassen der blev væk.

Nu har jeg altid kørt med elledning til mine højttalere, men jeg skulle da lige prøve det der Cat5 kabler, der ligger en del reklame for her på siden. Og det er helt rigtigt. Det var jo lissem at få nyt anlæg. Blot blev bassen strammet så meget op, at den forsvandt. I hvert fald den dybe del af den. Og da jeg ikke tror det er et delefilter, jeg har lavet, ka' jeg jo kun udbryde: Hvordan f..... kan det nu være?

Til orientering har jeg nogle gamle Jamohøjttalere fra dengang Jamo var nyt og upcoming. Delefilteret består kun af et gult kanonslag i vejen til diskanten.

HJÆLP!

2 ting kan dette måske skyldes hvis vi antager at alt er koblet korrekt sammen.

1) Dit gamle kabel tilførte kunstigt for meget bas og derfor hørte du bas på numre som du ikke gør nu.

2) Det nummer du spiller har slet ikke dybbas prøv med en ande cdplade hvor du med sikker hed ved at der er meget dybbas. 

Mit råd spil nogle forskellige plader og skift mellem de to kabel typer og det kabel som viser de største forskelle i f.eks. bassen det kabel vælger du.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar. Det var godt nok ekspedit.

Fasen vender korrekt og meget af lyden er afgjort bedre.

Jeg har tænkt over det der med, at de gamle kabler "tilførte"(?) mere bas, end der egentlig hørte til. Men så taler vi om ret meget. De gamle fik min sofa til at vibrere, de nye gir mig højst lyst til en kop te og en krydder.

Jeg har lavet forsøg med at spille i mono med gammelt kabel i den ene og nyt i den anden højttaler og så lire med balancen. Så er det vel ligemeget hvor meget bas der er på nummeret. Forskellen er mærkbar.

Men tak igen. Jeg havde håbet, der var en eller anden simpel forklaring; men jeg skal altså vælge...

Venligst

Novicen 

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 September 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Novicen

Det er faktisk lidt på mode med te og krydder !

Forstået på den måde, at flere og flere "High end" kabler spiller meget lyst - og nogen virker som et decideret fliter - alt under 400 Hz forsvinder ! subjectivt.
Men bassen bliver utrolig hurtig ! - lige som Lucky Luke, der er hurtige end sin skygge.

Hvis du ikke er til Lucky Luke bas - så stol på dine øre.

Prøv lån nogle kabler ude i byen - Tara Labs og Cardas er blandt mine favoritter - og sammenlign med dine Cat5-kabler, mens du nyder en kold pils.

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej Nørd

Ja, jeg begynder at forstå, at det nok bare er sådan. Nåede sgu ikke engang over i sofaen, før den var væk. Prøvede dem netop fordi jeg kun har råd til enten kabler eller pils (og cat5 har jeg uhæmmet, gratis adgang til, da min arbejdsplads netop har opgraderet hele netværket til cat6). Afgørelser...evig og altid afgørelser, tsk, tsk...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes