| Forfatter |
|
Fodkoen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fik anbefalet denne side, da jeg spurgte en kollega til råds vedr. udskiftning af mit hifi.
Jeg har læst lidt indlæg og det har hjulpet lidt, men indlægende omhandler ofte de lidt større og dyrer systemer.
Som sagt kigger jeg efter et sæt 5.1 surround højtalere. Jeg har en Sony 840QS forstærker.
Krav.
1.Det skal være et forholdsvis kompakt system (ingen gulvhøjtalere).
2. Pris omkring 8000kr.
3. til en ca. 20 kvm. stue.
Jeg er meget åben overfor forslag da jeg er total ny inden for dette område. Startede med at kigge på de (for mig) kendte mrk. som Sony, Pioneer osv..., men efter at have læst lidt her på siderne har jeg droppet dem igen.
Drønede derfor ned i Hifiklubben og hørte :
Dali elegance + concept sub 12 til 7.500 kr. og syndes de lød godt, men har ikke rigtigt noget andet af samme kvalitet at sammenligne med. Pæne og føltes som om de var af en god kvalitet.
Dali Trio system til 4000 kr. Bedre end mine nuværende Sony højtalere, men jeg var ikke imponeret.
Micropod Podspeakers til 3.500 kr. udover at jeg syndes de er grimme så var lyden ikke på højde med Dali.
Har læst at en del herinde syndes KEF 2005.2 sættet er rigtig godt til prisen, men har ikke fået hørt dem (min lokale Fona har dem ikke).
Jeg har ikke rigtig kunnet finde frem til andre sæt, men er MEGET åben overfor forslag!!!!!
ALLE FORSLAG er meget velkomne.
Når jeg så engang endelig finder et sæt, så er det et 32' LCD fjernsyn der skal indkøbes 
|
| Til top |
|
| |
Fodkoen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været inde og kigge på TapeConnections side og fundet : AudioPro allroom til 8000kr. Nogen erfaringer?? Kører derned for at høre dem hvis nogen siger god for dem, ellers er der for langt til butikken...
Har også set JAMO 410DD, pænt sæt, men formentlig et typisk designer sæt med dårlig lyd til følje. Erfaringer?
/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Check også KEF KHT2005 (fåes i Fona) -Der er meget lyd i de små æg... __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fodkoen skrev:
|
Har lige været inde og kigge på TapeConnections side og fundet : AudioPro allroom til 8000kr. Nogen erfaringer?? Kører derned for at høre dem hvis nogen siger god for dem, ellers er der for langt til butikken...
/Kasper |
|
|
Jeg kender ikke lige til Allroom, men kender AudioPro, og ved at her går man ikke helt galt i byen, så til prisen vil jeg mene det er et godt bud. Hvis derned er til butikken i Karrebæksminde, så tag lige kontakt til dem først (Bjarne er altid flink  ), da den afdeling dernede ikke er ret stor, og de har ikke alt representeret dernede, så det kan være de skal have de pågældende højttalere fragtet over fra butikken i Århus, men det skulle vist ikke være noget problem.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Audio Pro skal du være obs på en ting: Du kan risikere at betale
mange tusen kroner for pianolakk. Så lyt gjerne også til de billigere
settene fra Audio Pro for at forsikre dig om at du får noget mere for
pengene.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra din geografiske placering, var det måske oplagt at smutte ind forbi Kf scanaudio på Frederiksberg og lytte til Tannoy, de har vist endnu 40% på udvalgte højtt til surround
|
| Til top |
|
| |
Fodkoen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon, tak for hjælpen alle.
Jeg har prøvet en anden Fona og fik lyttet til sættet. Rigtig pæn lyd til prisen.
Jeg ringer lige til TC og spørger mht. om de har et sæt højtalere jeg kan lytte til (tak for tippet, langt til Karrebæksminde ).
Kigger forbi KF Scanaudio og ser om de har noget lækkert.
Pt. er status at valget er mellem :
Dali elegance + concept sub 12 til 7.500 i HIFIKlubben, hørt - god lyd (lækker bas).
AudioPro allroom til 8000kr hos TC. Har ikke hørt dem endnu. Tjekker også lige de billiger Audiopro sæt (det er jo lyden jeg vil betale for, ikke lakken).
KEF KHT 2005.2 God lyd.
Og tager en kigger på Tannoy
Modtager gerne forslag og erfaringer med forhandlere. Har selv købt HDD optager hos TC og har her fået ekstrem god service. HIFIKlubben har jeg læst en del skidt om her på siderne?
/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Fodkoen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endelig fået købt mig et sæt 
Det Blev KEF 2005.2 til 5000kr. i EC. Har ikke den store erfaring inden for Hifi, men er super tilfreds. Blev lidt overasket over at dette sæt lød bedre end mange af de lidt dyre løsninger.
Jeg siger mange tak for hjælpen Nu skal jeg ud og kigge på lcd....
/Kasper
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
5000 var da også underlig billig, jeg trodde det settet kostet rundt om 10.000kr?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe sikker på det ikk er en nedslidt demo du fik med så? Til den pris
|
| Til top |
|
| |
Fodkoen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre de har pakket en røvfuld demomodeller ned i pæne æsker og jævnligt fylder op, så er jeg sikker på at den er god nok
Står at man sparer 3000kr. så gætter på normalpris omkring 8000 kr.
Det var i Electrik City i Høje Taastup....
Well anyways i skal have tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den er vist go' nok - de er pt nedsat med 3000 - og så er det jo et ekstra godt køb  - Tillykke! __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |