Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 19:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 5.0 setup til 12k +/- 2k i kbh? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 August 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til forhandlere udover hfk i kbh?
evt nogle idéer til et 5.0 setup fra hhv hfk som andre forhandlere?

- vil 6006 som front og bag være overkill?

da det er til min far og han ikke rigtig ved hvilken lyd han går efter så mangler jeg blot forhandlere og/eller forslag som vi skal ud og lytte til.

på forhånd tak for hjælpen

mvh
/Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej flaz,

jeg er selv ejer af 6006, bruger dem til front.

Til rear bruger jeg 5005, som jeg har fundet ud af, ikke decideret er overkill, men absolut heller ikke en nødvendighed, det er virkelig begrænset, hvor meget bas og punch der skal komme bagfra, så med mindre han hører mange koncerter, så vil jeg anbefale at nøjes med en 2002, eller lign.

ellers vil jeg klart anbefale blue serien, valgte selv denne frem for mange andre, bl.a. dali's egen suite serie, bruger dog subben derfra.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej

I den prisklasse har Hifiklubben jo flere gode bud på 5.0 systemer - F.eks. synes jeg da også din far skal høre B&W's systemer (baseret på DM300-serien hhv. DM600-serien), og et Dali suite setup er også en mulighed (Front: Suite 1.7 + Rear: Suite R0.7 + Center: Suite C0.7).
Af andre muligheder er der jo f.eks. SA (Front: SA 1280 Mk II + Rear: SA 510 + Center: SA 520 AV).

Men, men, men.....I må jo ud og lytte, må I Af forretninger i Kbh. kan da nævnes
KT Radio, Top sound hifi, Speakers corner og Lydbutikken.

God fornøjelse
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun anbefale dig at kigge forbi Top Sound på østerbrogade..Og samtidig ligge øre til et par jamo d430.

Har selv købt et helt sæt der. 4 stk jamo d430, 1 stk d4cen, og 4 standere for 11000 kr.

Var selv ude og lytte på bl.a. dali og b&w, dog sammenlignede jeg ikke med blue serien fra dali, da denne efter min mening slet ikke kan leve op til Jamo'erne. Højtalere jeg sammenlignede med fra HFK var bl.a. Dali Royal Scepter og B&W cm2, begge kanon gode højtalere. Men jamo'erne havde bare det bedste fra dem begge..

Nu skriver du ikke om du foretrækker stander højtalere eller gulv. Men hvis det skal være standerhøjtalere så lov mig at lytte til Jamo'erne..

ellers kan du jo købe brugt, og komme meget langt...

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for linkene ..

Havde selv tænkt at vi skulle lytte til blue-serien, suite og evidence..og så dm300 og dm600..

fx m blue-serien...nogen som har en ide om det vil være at fortrække fx et 6.0-setup med 6006 som front og bag, og så 2002LE som center-front og center-bag - fremfor et 5.0-setup med 6006 og c1000 (hedder den vidst)?..

tak for hjælpen

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Dali's højttalere plejer at komme i en venstre og højre version, så om det er så godt at bruge dem som center højttalere ved jeg ikke.

Hvis der er plads til det er det en udemærket idé med gulvhøjttalere som baghøjttalere, specielt hvis der skal køres uden sub. Om 6006 vil være overkill som baghøjttalere kan man jo altid diskutere, men det vil være fedt  5005 vil også fungere fint, jeg bruger selv 104 som er 5005's bedstefar.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kører pt. selv med 5005 som rear, og 6006 som front.

At bruge 2002 til front og rear er næsten direkte dumt, den fungere langt fra ligeså godt (efter min mening) som den direkte egenede c1000.

Hvad angår om det er fornuftigt at køre 6006 begge steder, tja, jeg synes det kommer an på forstærker, har du en meget kraftig og solid forstærker er det ganske fint, man får bare ikke særlig meget bas fra baghøjttalerne, med mindre man ser mange koncerter.

Derfor vil jeg 100% anbefale, at du får 6006 som front, og så nogen mindre bag og en direkte center, og så i stedet sparer til en sub? Den kan levere noget der er meget sjovere, med mindre din reciever er meget kraftig self.

Skriv hvad reciever du har, og også lige om det skal bruges meget til koncerter.

Grunden til jeg idag har 5005 som bag er, at jeg fik et godt tilbud på 6006 samt centeren, og derfor benyttede chancen til at få 5005 som bag. Hvis jeg idag skulle ud og invistere i det, vil jeg klart nøjes med 2002, som kan gå ligeså dybt, og detaljeret som 5005 eller 6006, i hvert fald i forhold til de signaler der kommer bagfra, og så i stedet købe en sub eller større reciever.

Giv os lidt feedback...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hej igen..

altså det er til min far, så det er HANS receiver
en marantz sr 4500

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

En SR4500 kan fint trække Dali højttalerne de er ikke så slemme.

5005LE front og bag sammen med C1000LE er da også en fin kombination.

At der ikke er så megen bass i baghøjttalerne er jeg nu ikke enig i, det kommer så sandelig an på hvilke film man ser. Koncerter bør da heller ikke have så meget bas i bagkanalerne, det er jo der publikum er

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også mene at sr4500'en ingen problemer ville have da det er 4ohms højttalere (dali'erne ihvertfald)..

Skal ud og lytte imorgen, glæder mig sku' ....også selom det IKKE bliver mine højttalere  

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Du må huske at fortælle os hvad det ender med, gerne med billeder

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

SÅ ER DAGEN GÅET!...
..og vi fik lyttet til en del - dog mest 'dårlige' højttalere, i vores øre!

Vi startede dagen i hifiklubben på gl.kongevej..hvor vi startede med at lytte på standerhøjttalere, 2002LE fra dali kontra B&W dm601 - vi fandt straks B&W'en KLART bedst, den spillede mest rent og klart..men vi savnede noget dybde, så vi gik videre til den lidt større dm602 kontra evidence 370..og vi fandt stadig B&W'en bedst, hvilket resulterede I at vi ikke gad lytte til flere dali'er ! Da jeg selv har 'gengangeren' til B&W's 705, CDM 1SE, ville min far lige give den et lyt...hvilket resulterede I at han satte sig helt godt til rette i sofa'en og var ret så imponerende hehe..men der manglede stadig noget dybde!
- SÅ vi fik tilføjet med en sub, B&W ASW750..hvilket resulterede i meget mere dybde, men jeg må indrømme at jeg blev NOK SÅ SKUFFET. Sys virkelig ikke at sub'en var særlig god, ville hellere nøjes uden sub - hvis valget var mit!...skal dog lige siges at sub'en måske ikke var indstillet 100% korrekt, men var stadig skuffet .. men det resulterede så I at vi måtte lytte til 704, hvilket var utrolig imponerende ....sjovt nok gik vi så videre til 703, hvilket resulterede I at vi bare sad og lyttede til sange fuldt ud og flere numre i træk  vi var simpelthen overrumplet af skøn skøn lyd, i vores øre ! Min far og jeg snakkede på vej ud af hifiklubben at det måske ville være en god idé at starte med god stereo og så senere bygge ud til surround...da det jo var lidt flere penge end han havde regnet med.

Turen gik så videre til lydbutikken, som have lukket ..
Derfra var vi i ktradio, hvor der simpelthen var dårlig ekspedition - måske var vi bare uheldige, men vi sys at det var får dårligt!... samtidigt sys vi at højttalerne ikke lige spillede vores lyd.. vi lyttede til noget jm lab og audio vector...og endnu et mærke som jeg ikke lige kan huske.. - men vi blev langt fra imponeret!
Vi kom så videre til Top Sound, hvor de ikke have så meget andet end Audio Vector, som vi lige havde høret hos ktradio...men vi blev anbefalet HiFi Forum, hvor vi lyttede til en dansk højttaler kaldet, Raidho Emilie...og NØØØØJ de var s*tme gode  der var virkelig godt dynamik og klar/ren mellemtone og diskant! dog kostede de 25000kr sættet...og stander-modellen og center-modellen stod til 8500kr stk..så hvis min far skulle opgradere senere til surround, ville det blive FOR mange penge, set i forhold til de omkring 12000kr han havde regnet med at give for et KOMPLET set 5.0 ..

Men alt resulterede i at vi imorgen skal hente en denon AVR3805 receiver, en denon dvd-2910 og et sæt b&w 703, til prøve...for at se om højttalerne er passende til hans ene stue på 20-25kvm, men også for at se hvordan lyden er med dén receiver - vi fik dén anbefalet i hifiklubben, men jeg har hørt at b&w og denon skulle give en FOR lys lyd?!.. er der andre receivere i ca. samme prisklasse som der er at foretrække til b&w 703??? (den skal senere spille med htm7 og 705)

Det var alt for nu...håber at I har læst hele mit lange indlæg, så jeg lige kan få svar på mit spørgsmål til sidst

Mvh
/Malik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes