Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali helicon 400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har kigget lidt på Dali Helicon 400. Jeg hører primært rock som Led zeppelin, pink floyd, bon jovi, live, audioslave, iron maiden, system of a down, lynyrd skynyrd osv. Men vil denne lille højttalere mangle noget da jeg selvf godt kan lide at skrue lidt højt op. Jeg har lige nu Dali concept 8. Tror i at jeg vil komme til at mangle lidt bas ved at skifte?

Vil min Receiver overhovedet kunne trække dali helicon 400 det er en Denon avr 3801?

Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Du kan jo starte med at tage ned i Hifiklubben og høre højtaleren.

Om du kommer til at mangle tyngde i lydden afhænger meget af dit lytterum.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Hej jeg har kigget lidt på Dali Helicon 400. Jeg hører primært rock som Led zeppelin, pink floyd, bon jovi, live, audioslave, iron maiden, system of a down, lynyrd skynyrd osv. Men vil denne lille højttalere mangle noget da jeg selvf godt kan lide at skrue lidt højt op. Jeg har lige nu Dali concept 8. Tror i at jeg vil komme til at mangle lidt bas ved at skifte?

Vil min Receiver overhovedet kunne trække dali helicon 400 det er en Denon avr 3801?

Den vil sagtens kunne få dem til at spille. Men det vil absolut ikke spille optimalt efter min opfattelse. Det er såmænd ikke fordi Denonen har alt for få kræfter. Kvaliteten er bare ikke høj nok. Helicon 400 fortjener gode kræfter af en kvalitet som modsvarer højttalerens kvalitet.

En anden ting du skal tænke på, er at Helicon 400 er en forholdsvis stor højttaler der kræver et pænt stort rum for at spille optimalt. Jeg har selv forkastet den, blandt andet fordi den er 40 cm dyb. Det vil altså sige, at den kommer til at rage langt ud fra væggen (for langt til min stue).

Men har du rummet til det og er du villig til at opgradere din elektronik. Så er Dali Helicon 400 en FED højttaler.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 August 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Mit værelse er faktisk kun 12^m. de er kun 5cm dybere end mine dali concept 8. Jeg ved godt at mit værelse er alt for lille men det er også en fremtids investering.

Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Helicon er ikke en lille højtaler. I hvert fald ikke lydmæssigt, og hvad angår plads, så sætter de store krav afstanden af bagvægen. Derfor står de ikke i min stue på ca 25 kvm. De fylder simpelthen for meget... Det er en rigtig lækker højtaler som kræver meget af udstyret. Ang. din Denon vil det svare til at putte en knallertmotor i en sportsvogn .

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Mit værelse er faktisk kun 12^m. de er kun 5cm dybere end mine dali concept 8. Jeg ved godt at mit værelse er alt for lille men det er også en fremtids investering.

Jeg ville aldrig nogensinde anskaffe sådan et par højttalere til et rum på 12 kvm. Og jeg ville heller ikke forsøge at drive dem med en AVR-3801 eller nogen anden receiver for den sags skyld. Men det er jo selvfølgelig en temperamentssag.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej Dennon 2200.

Jeg har et sæt Helicon 400 og det er en vildt fed højttaler. Det vil dog være synd at mase den ind på 12 m2. Mine står ca 1m fra væggen og det vil jo gøre et kraftigt indtag på dit værelse. Hvis du vil have en god allround ht. som bare spiller derudad kan jeg anbefale Dali Grand diva. Kim Therkelsen har et sæt til salg og de går både dybt og spiller hammergodt. Du kan se mit setup her Besøg wrong's Websted

Helicon og diva for den sags skyld kræver(som skrevet længere oppe) En del at leve af så måske du skulle overveje også at købe en effektforstærker til at trække dine kommende fronter.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes