| Forfatter |
|
molfen Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2003
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 29 September 2003 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.. Jeg går og overvejer at skifte mine nuværende højttalere ud med nogle nye, da jeg er ved at være lidt "træt" af mine gamle som er nogle Infinity Kappa 70. Et krav er at de skal kunne levere et større tryk i bassen end de gamle som efter min mening levere en anelse mindre bas end jeg foretrækker. Er der nogle der har nogle friske bud på et par velspillende og "rå" gulvhøjttalere så skriv endelig...
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 29 September 2003 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det kun er bassen i dine Infinity'er du er træt af, så tilføj en sub til systemet. Det skulle kunne sætte gang i bassen.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 29 September 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket prisleje snakker vi om?
|
| Til top |
|
| |
molfen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wrong
I omegnen af 5000-7000 for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
molfen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas_h
D er selvfølgelig også en mulighed. Har du nogle anbefalinger?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes jo mange gode subs. En af mine venner har lige købt Dali SWA12, og han er mere end tilfreds. Den kan du få for ca. 2500 brugt. Ellers skulle Audiovector lave nogle gode subs. Men det er jo bare med at komme ud og lytte :)
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Molfen!
Jeg har aldrig hørt en Dali SWA12, men jeg bruger selv en Audiovector C-sub som suplement til mine Audiovector M3, da jeg havde samme problem som dig. Og jeg må sige, at den sub virkelig gør det voldsomt godt! Den spiller rigtig godt til både musik og film. Den kan jeg helt klart anbefale dig at lytte til. Evt. låne den med hjem fra en forhandler, så du kan se, om den passer til dine højtalere, hvis det kan lade sig gøre.
Held og lykke med det! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Hvis det kun er bassen i dine Infinity'er du er træt af, så tilføj en sub til systemet. Det skulle kunne sætte gang i bassen. |
|
|
Det ville sku da nok ødelægge det hele, der laves meget få gode SUB efter min mening, i hvert fald hvis de skal fungere til musik, så skal du op over 10.000 kroner.
Hvis det er til film kan du sagtens købe en langt biligere bulderboks, de gør det helt ok til det formål, men ikke til musik __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas_h skrev:
| Hvis det kun er bassen i dine Infinity'er du er træt af, så tilføj en sub til systemet. Det skulle kunne sætte gang i bassen. |
|
|
Det ville sku da nok ødelægge det hele, der laves meget få gode SUB efter min mening, i hvert fald hvis de skal fungere til musik, så skal du op over 10.000 kroner.
Hvis det er til film kan du sagtens købe en langt biligere bulderboks, de gør det helt ok til det formål, men ikke til musik
|
|
|
Jeg har en yamaha YST-SW1500 og den lyder godt til både film og musik. Det er 2 indstillings muligheder ved wooferen, en til musik og en til film. Jeg er meget tilfreds med den. og den kan købes (ink. fragt) for ca. 5500 kr. i tyskland.
V. H. Keyvan.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, underligt gad vide om der er stor forskel fra en YSW-800 til en 1500, for min 800 er så godt som ubrugelig til musik, men den er fremragende til film.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal de friske herrer jo også have i baghovedet at ikke alle stiller lige stor krav til præcision osv. Nogle prioriterer jo direkte meget bass, lig med ordet "smag"!
Jeg er dog enig med Slips, men vi er alle forskellige og de fleste kan skam godt leve med en af ovennævnte i et musik-setup! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Hmm, underligt gad vide om der er stor forskel fra en YSW-800 til en 1500, for min 800 er så godt som ubrugelig til musik, men den er fremragende til film. |
|
|
Vil du forklare lidt, hvordan du mener din 800 er ubrugelig til musik?
V.H. Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas_h skrev:
|
|
Hvis det er til film kan du sagtens købe en langt biligere bulderboks, de gør det helt ok til det formål, men ikke til musik
|
|
|
Tjaeh, det er jo så din mening. Jeg mener absolut, at du kan få en rigtig god sub til musik til under 10.000 kroner. Har selv hørt en Audiovector med en 10" basenhed, som jeg synes lød fremragende til musik hvor den havde en præcis og hurtig bas, og lød langt fra som en "bulderboks", som du så flot kalder det.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keyvan: Den er alt for langsom og gumpetung til at jeg kan bruge den til noget fornuftigt i stereo.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas_h skrev:
|
|
|
|
|
Tjaeh, det er jo så din mening. Jeg mener absolut, at du kan få en rigtig god sub til musik til under 10.000 kroner. Har selv hørt en Audiovector med en 10" basenhed, som jeg synes lød fremragende til musik hvor den havde en præcis og hurtig bas, og lød langt fra som en "bulderboks", som du så flot kalder det.
|
|
|
Hmm, syntes nu eelrls audiovectors højtalelre ikke ligefrem er det huritgste på markedet, men ok, selvfølgelig findes der der gode SUB, men de er klart i fåtal og jeg forestrækker så sandelig at højtaleren tager sig af basgengivelsen når der er tale om musik. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Ikke kun ment som feedback til Ikke Slipsefyr, men jeg synes generelt tit at man hører at subwoofere gør mere gavn end skade, er der nogen der har nogen forklaring på hvad der er galt, det er ligesom om mange mener at når man smider enheder i en subwoofer frem for en alm. højtaler går det galt.
Hvad går det galt? Er enhederne for store, for sløve, er det forstærkerne det er galt med? Skyldes det at subwoofere ofte bliver kombineret for tilfældigt med hovedhøjtalerne og er sæt som fra starten er lavet til hinanden bedre (her tænkes ikke på billige "HomeCinema_In_A_Box" ala Sonys Pascal med små sattelitter hvor subwooferen skal spille et meget bredt område, men nærmere de lidt dyere sæt som eks. Jamo's System One, D6 & D7 Serie samt MK's S150 (Thx Ultra). Kan nogle af de kritiske komme med eksempler på subwoofere som de mener rent faktisk dur til musik.
Ofte plejer man at gøre signalvejen så uændret som muligt, med subwoofere hører man tit at de skal være aktive før de kan bruges til noget. Gør det noget at en subwoofer ikke har fase indstilling hvis den står lige under hoved højtaleren. Kan Motion Feedback bruges seriøst til musik?
Hvor meget kan man aktivt koorigere sig ud af ? Læste et svar i en bygselv sektionen, hvor det blev anbefalet at man byggede et lukket kammer, som helst ikke skulle være for stort og så koorigerede sig til rette frem for at bygge en subwoofer med passiv membran eller reflex port. Er der nogen fordele ved enten passiv membran & bass reflex port lydmæssigt frem for et koorigeret lukket kammer, forudsat man har masser at effekt, hvilket jeg ikke vil mene er noget problem idag, med mulighederne for billige PWM forstærkere på en 200-1000w.
Har efter at have fundet Speak/Abyss konstruktionen i et gammelt high fidelity blad (mener jeg det var i) været lidt facineret at konstruktionen og tænkt lidt på at bygge et (selv om jeg dog ikke rigtigt har noget sted at gøre af dem), dog nok med DAT's Amadeus Icon istedet for Speak delen. Hvis et mindre Abyss kabinet vil kunne koorigeres til et bedre resultat blot ved et aktivt delefilter og noget mere effekt ville jeg da helt klart foretrække dette, evt. bruge en XLS/XLS bil enhed hvis dette skulle give bedre resultat, ikke sikker på at den vil være egnet da jeg har læst lidt negativt om mens musikalske evner.
Håber der er nogen der kender lidt mere til det
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Keyvan: Den er alt for langsom og gumpetung til at jeg kan bruge den til noget fornuftigt i stereo. |
|
|
Det lyder interessant. En af mine venner har en M&k S150 og jeg tror jeg vil lave en test sammenligning med hans woofer på samme anlæg. M&K er dyrere end min, så jeg glæder mig til sammenligningstesten.
|
| Til top |
|
| |
molfen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for de interessante svar, nu har jeg da lidt at lytte efter 
Også må vi se hvad det bliver til, det vigtigste er jo man selv er tilfreds med sit nye HI-FI om det koster 2000,- eller 10000,- 
|
| Til top |
|
| |
molfen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten nogle der har lyttet til Infinitys egen sub-serie: PS-8, PS-10 og PS-12???
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Du kunne jo tjekke Dali 8008. el evidence-serien 470 el. 870. Tjek www.hifiklubben.dk for mere info.
De kan alle købes brugt på www.dba.dk .
mvh WRONG
PS. glem alt det der subsjov. Det lyder alligevel aldrig rigtigt i stereo(efter min mening)
|
| Til top |
|
| |