| Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er begyndt at se på nye højttalere, mine gamle trænger til en udskiftning. Eftersom jeg er flyttet til en ny lejlighed hvor de gamle er mere dominerende end jeg bryder mig om, kigger jeg efter udseende og størrelse udover lydkvaliteten. Lydkvalitet er naturligvis stadig i fokus, der er hvad der er udfordringen.
Det skal lige siges at de gamle højttalere er JBL LX5 - acceptable højttalere, men det kan blive meget bedre.
B&O har deres Beolab 6000, men efter hvad jeg har læst er det mere form end funktion, og selvom de ikke er elendige, så er de efter sigende ikke forfærdeligt gode, prisen taget i betragtning.
Er der andre producenter der laver højttalere i en lignende formfaktor (uden at det dog behøver være så smalle som Beolab'erne)?
Hvad skal jeg kigge på? Forslag? Jeg er ikke så vild med reol højttalere på en fod, som f.eks. BW har, en slank gulvhøjttaler vil fungere bedre i mit rum.
De skal ikke bruges til nogen bestemt musikstil, da jeg hører meget blandet musik, så de må gerne både kunne håndtere rock, rap og klassisk. Desuden vil de på sigt blive fronthøjttalere i mit surround system, men musik lydkvaliteten er den primære. Det vil naturligvis være en fordel hvis det er til at finde baghøjttalere i samme serie, men det er ikke noget krav.
L.
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
well jeg er vist en stor tilhænger af SA, så kan også kun anbefale dig nogen af dem. __________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ArciTec eller TP Tube (aktive)
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konkrete anbefalinger ville være rart. (Specifikke modeller).
Jeg glemte at skrive budgettet - det er fleksibelt til en vis grænse, men omkring 15.000 er nok det umiddelbare maksimum.
L.
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
et sæt SA1750 burde kunne gøre det til under den pris den pris. mener at de er omkring 13-15cm brede
__________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se efter SA og kontakt en lokal Expert forretning, de har alle priserne.
SA laver de slankeste HTere på markedet idag og priser er fra 4000 per styk i gulvmodeller, såvidt jeg husker
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sims-m skrev:
| et sæt SA1750 burde kunne gøre det til under den pris den pris. mener at de er omkring 13-15cm brede |
|
|
Hvis du kigger på SA, så prøv også at lytte på audiovector k3 og k3super __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
TP-Radio
De bliver ikke flotter til den pris også følger lyden med .
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol: Det var egenligt 15k for et sæt, men de er godtnok lækre de XT4... :) Man kunne overveje at skyde lidt mere i det.
Boye: Ja, jeg så dem godt på DBA, men jeg kender ikke noget til Arctic - er de overhovedet noget værd? Hvem forhandler dem så man kan auditione højttalerne?
Jensen: De er nydelige, men til 12k per stk. er det måske lige i overkanten.
Det skal lige siges min forstærker står for udskiftning til en forstærker der kan håndtere surround (Det er en stereo Sony ES jeg har nu), og det ser ud til at blive en HK DP1005 eller AVR435 der kommer til at afløse den, så det spiller naturligvis også lidt ind på hvilke højttalere der kan komme på tale.
L.
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De smalleste ht jeg har set (bortset fra Line Source) var de kanadiske Totem af forskellige størrelse
Michael
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener de TP-Radio hter Jensen omtalte er aktive.Det gør vel deres pris mere spiselig.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Great Dane skrev:
|
Hej
De smalleste ht jeg har set (bortset fra Line Source) var de kanadiske Totem af forskellige størrelse
Michael
|
|
|
De minder lidt om System Audio i udformningen, hvordan er lyden i forhold? (Jeg fandt ingen priser, så jeg ved ikke om de er i samme klasse rent prismæssigt).
Andre: Egenligt ikke, de skal alligevel kobles til en forstærker, så det gør vel ikke den store forskel i mit tilfælde. Er den forstærker der er indbygget i højttaleren bedre end hvis man smider lyden ud fra en AVR435 eller AVR630?
L.
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun hørt Totem Rainmaker som er en Stader højttaler, op imod SA1730, som er en lille gulv højttaler. Prismæssigt er de meget lig hinanden, omend man vist lige nu skal have Totem fra Sverige. (jeg har selv begge skal det lige indføres)
Jeg synes Totem gør det rigtig godt i forhold til SA1730, den er meget musikalsk, men mavepusterbas har den ikke, men det har SA'erne heller ikke. så hvis du går op i en standermodel fra Totem, og hvis de ellers har samme lyd, så er du godt på vej vil jeg mene.
Men som sagt, så har jeg kun hørt denne ene model, og det er ikke nemt at komme til at høre andre Totem herhjemme. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |