Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Concept6 vs B&W DM603? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Nu er lidt i tvivl?Da jeg har set pris forskel mellem det 2 ht.sæt på www.hifiklubben.dk  var jeg overbevist om at jeg har lavet fejl med min køb?Vil gerne vide hvad i synes om?

Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Synes om hvad? Ikke forstået hvad du mener. mvh
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hvilken sæt er bedre lydmæsigt?
Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Det er jo en smagssag. 1/3 vil sige B&W, 1/3 vil sige Dali og den sidste 1/3 vil sige noget helt andet. Hvis du skal have et, så klart svar som muligt må du også præcissere dit spørgsmål så godt som muligt. Jo bedre spørgsmål, jo bedre svar.

Hvad skal de spille sammen med og i hvilket rum og ikke mindst i hvilken genre de skal benyttes til/i???????

MVH WRONG

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

OK så!Stuen er på 24kvm, har faktisk købt B&WDM300 men når jeg har set pris forskel på Dali concept og B&W-DM300 tænkt jeg F**k, har jeg lavet fejl her.Ikke kun på grund af pris forskel men også lydmæsigt!Har ikke haft mulighed at høre på begge to, da jeg var i hastigheds køb!Jeg skal selfølgelig høre på noget musik, surround, dvd-musik.

Håber at min svar hjælper?

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa og tillykke med dit køb.

Der findes vel kun et svar, og det er hvad der lyder bedst i dine øre..... man skal jo ikke købe hvad andre syntes lyder bedst, vel??

Personligt bryder jeg mig ikke om lyden i B&W ht'erne, men det er kun min mening.

Claus

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Det har du fuldstændig ret i!Dali er også lækre ht, det var bare prisen mellem det to, jeg har set forskel bagefter.Hvis man ka' spare 3-4000 hvorfor ikke ofre det penge på gode kabler eller noget andet.

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg B&Ws 600-serie lyder langt bedre end Dali Concept-serien. Men jeg er nok lidt forudindtaget da jeg selv har 601S3. Der er iøvrigt også en pæn prisforskel, og det bør man vel kunne høre. Hvor stor forskellen er fra B&Ws 300 serie ved jeg ikke, men udfra prisen ligger de nok tættere på Concept-serien end deres "storebror".

Det bedste råd er som altid at bruge dine egne ører! Bed om at få højttalernbe demonstreret med noget musik du kender eller tag ligefrem et par af dine favorit-CDer med i byen. Så plejer det ikke at gå helt galt

mvh Klaus

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også stemme for b&w...synes at stemmerne kommer mere klart og rent igennem, ved b&w'erne!..altså 603 - har ikke hørt til 300-serien.

Men det er dine øre, som skal lytte til dig...så vores meninger, holdninger og religion skal du tage med et gran salt

Håber du bliver glad for det, uanset hvad du ender med eller er endt med

Mvh
/Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Som sagt i en helt anden tråd, har også AlesisActive-MK2 studio ht stående på min comp-bord hvor jeg spiller musik gennem midi.Har vænet mig meget til dene ufarvet lyd som kommer ud fra det ht.Det er virkeligt svært at forvente at sådan noget kommer også fra mine hjemmeht-er?Har også 2 hjemmelavet ht som spiller rigtig godt, dem vil jeg aldrig sælge eller bytte!Har kørt i mange år på en gamle nad stereo forstærker og jamo 3-vejs gulvht.Ikke noget kvalitets ht, men når det kommer til bass, så kan det sagtens spille!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes