Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Utrolig dårlig erfaring med CV V-10F (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa.
I aftes holdt jeg en lille fest, og havde dertil lånt min vens Cerwin Vega V-10F (jeg ville ikke risikere at mine Dali 6006 skulle gå i stykker pga. fulde mennesker). Men diskanten kan da slet ikke noget i den CV? Jeg kunne ikke høre nogen detaljer i den. Så prøvede jeg at skrue helt op på treble knappen (som jeg normalt holder mig fra). Så kom der lidt hul igennem, men specielt godt lød det ikke.. Men kan det virkelig passe at den er så dårlig den diskant?

Det skal dog siges at den højttaler satte hele rummet i bevægelse, og mit skab, som stod ved siden af, klaprede sindsygt meget.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Den højttaler har vist ikke en decideret diskantenhed, men nærmere en ekstra mellemtoneenhed med lidt mindre diameter, til at spille diskanten.

Den spiller sikkert noget diskant, hvis man står lige foran højttaleren, men nok ikke meget ud til siderne.

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jo den har skam diskant, det her skriver Cerwin selv.
* New 1 1/4" Blue Mylar Balanced Dome Tweeters are protected with Ferrofluid and PTCs.

Måske er bekyttelseskredsløbet stået af :-)

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hehe alle snakker om CV's V-serie og her sidder jeg og har ikke hørt dem  Kunne være man skulle smutte en tur i klubben, så kan man da sige at man har prøvet det!

M.v.h.

Tylle

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Nøjagtig det samme jeg opdagede med de nyere CW højtalere... De brummer bare af en. Der kommer faktisk ikke musik ud af dem. Sådan oplever jeg det.

Vi var et par stykker nede i HFK og vi lyttede på at par af modellerne. Det var altså ingen succes. Jeg forstår ikke at folk køber dem. Jeg syntes ikke engang at bassen var så vild. Et par mellemstore dali, jbl eller B&W kan sagtens følge med dem i bassen også. Men igen hver mand sin mening.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede og høre på et par classic da jeg stod og skulle have nye højtalere, og fy føj da  Der var skam diskant i dem bevares, men den skreg af en og var utrolig ubehagelig for ørene at høre på! Bare man skruede lidt op lød det som, at det hele ville ryge sig en tur

M.v.h.

Tylle

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Ja, det er gået ned af bakke for CV!! Førhen kunne man faktisk få ganske glimrende lyd fra CV, med eks et par DC-10 eller DC-12. Denne serie kombinerede voldsom lydtryk, med næsten-hifi lyd. Men prisen var også noget højere.

I dag kan man købe et sæt med 12" bas til 2598,-... for et sæt!!! Så kan man sige sig selv, at kvaliteten er elendig. Noget i stil med de store papæsker man kan købe på tilbud i Bilka.
Jeg begriber simpelthen ikke, at folk kan være så naive.... Kæmpe kasse, kæmpe enheder og lav pris... hvad lugter det af???

Skal man have CV der kan spille højt, og stadig lyde nogenlunde, så tag dog en DC-12. Og ja, jeg ved godt at det er en højtaler med ca. 10 år på bagen, som brugt koster det samme som en ny V-12F. Hvorfor mon??? Tror næppe en V-12F handles brugt til disse priser om 10 år... Gad vide hvorfor??? Kvalitet kan købes for billigt!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

det er godt nok v12 men jeg havde ok erfaringer med den, men havde den så os på en amp til 30 k

http://www.hifi4all.dk/brugeranmeldelser/anmeldelse.asp?iKat =1&iAn=14531&titel=Cerwin%20Vega%20V-12F

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes