Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er på jagt efter nye højtalere i 50.000-100.000kr klassen og vil gerne vide hvor jeg kan lytte andre typer end dem som lige findes her i Århus området. Som de fleste ved går jeg efter det udstyr som kan vise mig de største forskelle på pladerne og på samme tid høre til den musikalske side. Jeg ved at der findes mange højtalere men hvor findes de og hvor kan man lytte dem og det gør ikke noget hvis det er studie højtalere ? Jeg vil ikke blot købe det første og bedste og jeg vil være grundig da jeg skal være helt sikker på at det er det rigtige.

Jeg har allerede teste B&W, Dynaudio og Linn så dem behøver i ikke forreslå mig. Dali har arrengeret en demo for mig for de mener jeg skal give MS højtaleren en chance mere så DALI skal i heller ikke foreslå. Naim regner jeg med at tage til ålborg for at lytte.

Er der nogle tyskere og svenskere som er værd at lytte til og hvad med Tannoy som lige er købt af en dansk virksomhed her i Århus hvor kan man lytte dem ?

Håber i kan hjælpe for det var faktisk med en forspørgsel som denne der førte til at jeg fik mit Linn udstyr, men det var dengang på hifi-link

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Tja,

Systemaudio,  gryphon,  er det i den stil du mener....

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er bestemt ikke ekspert inden for højtalere i denne prisklasse - nærmere det modsatte! Jeg bryder mig ikke om at høre på så dyre og gode højtalere for så hader jeg bare mit eget anlæg bagefter - selv om jeg elsker det... nåh, men nu til sagen!

Men jeg har dog hørt på et par stykker. De højtalere som jeg syntes lød bedst var nogle Snell XA 90ps. Jeg hørte dem spændt på noget Parasound Halo forstærker system - ikke sikker på hvad?!? Men jeg blev totalt forelsket! Jeg syntes at de lød knaldgodt. Men jeg er dog ikke helt sikker på at de er noget for dig? Jeg tror de er lidt for "surround-højtaler" agtig... hvis man da overhovedet kan sige det! he he... men jeg syntes alligevel lige at du skal høre dem, hvis bare kort! De koster 40.000kr pr. stk.

Hvad med Linn Akurate. Hvad syntes du om dem? Er det favoritterne ind til videre? Jeg/vi ved jo at du elsker Linn's lydfilosofi... det er da altid dejligt at have et yndligsmærke!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Tja,

Systemaudio,  gryphon,  er det i den stil du mener....

SA7K kommer til test og Gryphon er en Steen duelund højtaler og da jeg skal besøge ham snart vil jeg få endnu mere viden der.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Hej

Jeg er bestemt ikke ekspert inden for højtalere i denne prisklasse - nærmere det modsatte! Jeg bryder mig ikke om at høre på så dyre og gode højtalere for så hader jeg bare mit eget anlæg bagefter - selv om jeg elsker det... nåh, men nu til sagen!

Men jeg har dog hørt på et par stykker. De højtalere som jeg syntes lød bedst var nogle Snell XA 90ps. Jeg hørte dem spændt på noget Parasound Halo forstærker system - ikke sikker på hvad?!? Men jeg blev totalt forelsket! Jeg syntes at de lød knaldgodt. Men jeg er dog ikke helt sikker på at de er noget for dig? Jeg tror de er lidt for "surround-højtaler" agtig... hvis man da overhovedet kan sige det! he he... men jeg syntes alligevel lige at du skal høre dem, hvis bare kort! De koster 40.000kr pr. stk.

Hvad med Linn Akurate. Hvad syntes du om dem? Er det favoritterne ind til videre? Jeg/vi ved jo at du elsker Linn's lydfilosofi... det er da altid dejligt at have et yndligsmærke!

MVH
Mads

Hejsa hvor kan jeg lytte disse snell højtalere ?

Linn Akurate er kun smålyttet men de lyder aller finest  men jeg vil gerne have nogle flere med i billedet når jeg skal teste højtaleren. Jeg har jo testet og lytte meget for hver gang jeg skal have nyt udstyr og undlade at teste noget er kun at snyde sig selv.

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte dem hos Lydbutikken i Danmark... men der ligger sikkert også en forretning i Århus som sælger dem! Kender bare ikke rigtig Århus... Det er der sikkert andre som gør!

Men ja, testeriet skal der da igang med... Specielt når der er tale om en del penge... Det er utroligt at du gider bruge så mange penge på lyd!... Snøft! Gid det var mig ...

he he!

MVH
Mads

P.S. det er en joke det der med at bruge penge!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Du bør lytte på Shahinian Hawks evt. Obelisk. De er så meget anderledes i konstruktionsfilosofi at man i det mindste bør kende dem. De reagerer på alt du spænder for, det er ligefør lyden ændres når man tænder et stearinlys, hehe, forstået de er neutrale. De spiller altså som kvaliteten i elektronik tillader, og du kan male himlen blå og rød ved at skifte kabler hvis det er derfor man har kabler. De er også befriende anderledes end de ensartede designs som nu er in. 

En anden ht. som jeg er faldet for desværre kun ved læsning er Living Voices fra den underskov i England der kommer med meget spændende. (Tom Evans, Lavardin). Men Ryan Air er billigere til London end IC3 til København.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Du skal selvfølgelig tage en lytter på B&O beolab 5 (dette er seriøst ment, da jeg selv har hørt dem). Så er der piega prøv om ikke hifi klubben i århus kan få et sæt af dem med coaxial mellemtone hjem til en lytter.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hmm.

Audio vector S6... Jeg har desværre ikke selv hørt dem endnu, da jeg ikke er meget for at lytte uden mønten på lommen.

Hvis du skulle få lyttet til dem, vil jeg meget gerne høre om oplevelsen.

God jagt.

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Du burde også lytte til nogle elektrostathøjttalere, f.eks de hollandske Audiostatic. Eller Quad989.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Til Jonas.

Jep det kan være lidt svært at finde alle de spændende højtalere til demo  i dk. Jeg bor halvdelen af året i USA og der er rig lejlighed til at tage rundt og lytte..Jeg tror efterhånden at jeg har lyttet på alle de dyre spændende højtalere. Og der er 2 som er mine absolutte favoritter! Tannoy DMT2 15 (main monitor) den er faktisk ikke "specielt" dyr mener et sæt i dk koster 4ok plus moms. min anden favorit er JBL K2 9800..den er derimod dyr ca 12k (dollars pr stk).  Har lyttet til begge to ved mange lejligheder..på forskellige opsætninger og intet har været i nærheden af den lyd. De to er meget forskellige og hvilken en jeg bedst bedst kan lide svinger lidt af hvilket humør jeg er i.......leder du efter den ultimative højtaler..så prøv at give de to her et lyt...

Jeg kan forstå at du er Linn mand, jeg hørte jblerne på et par Klimax 500 solo amps...i chicago det var virkelig godt..svært at beskrive....senere blev soloerne skiftet ud med en Crown Studio Reference 1 og den total sønderbankede Linn forstærkerene. Så hvis du ikke har prøvet en Crown Studio Reference 1 kunne det måske være spændende for dig.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hejsa

Jeg er på jagt efter nye højtalere i 50.000-100.000kr klassen og vil gerne vide hvor jeg kan lytte andre typer end dem som lige findes her i Århus området. Som de fleste ved går jeg efter det udstyr som kan vise mig de største forskelle på pladerne og på samme tid høre til den musikalske side. Jeg ved at der findes mange højtalere men hvor findes de og hvor kan man lytte dem og det gør ikke noget hvis det er studie højtalere ? Jeg vil ikke blot købe det første og bedste og jeg vil være grundig da jeg skal være helt sikker på at det er det rigtige.

Jeg har allerede teste B&W, Dynaudio og Linn så dem behøver i ikke forreslå mig. Dali har arrengeret en demo for mig for de mener jeg skal give MS højtaleren en chance mere så DALI skal i heller ikke foreslå. Naim regner jeg med at tage til ålborg for at lytte.

Er der nogle tyskere og svenskere som er værd at lytte til og hvad med Tannoy som lige er købt af en dansk virksomhed her i Århus hvor kan man lytte dem ?

Håber i kan hjælpe for det var faktisk med en forspørgsel som denne der førte til at jeg fik mit Linn udstyr, men det var dengang på hifi-link

Hvad mener du med at Tannoy er blevet købt af en dansk virksomhed??

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Essoxfly skrev:

Hmm.

Audio vector S6... Jeg har desværre ikke selv hørt dem endnu, da jeg ikke er meget for at lytte uden mønten på lommen.

Hvis du skulle få lyttet til dem, vil jeg meget gerne høre om oplevelsen.

God jagt.

Dem lyttede jeg i Scala HIFI dengang de have dette højtaler mærke og S6 er ikke værd at skrive hjem om ;o)

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Til Jonas.

Jep det kan være lidt svært at finde alle de spændende højtalere til demo  i dk. Jeg bor halvdelen af året i USA og der er rig lejlighed til at tage rundt og lytte..Jeg tror efterhånden at jeg har lyttet på alle de dyre spændende højtalere. Og der er 2 som er mine absolutte favoritter! Tannoy DMT2 15 (main monitor) den er faktisk ikke "specielt" dyr mener et sæt i dk koster 4ok plus moms. min anden favorit er JBL K2 9800..den er derimod dyr ca 12k (dollars pr stk).  Har lyttet til begge to ved mange lejligheder..på forskellige opsætninger og intet har været i nærheden af den lyd. De to er meget forskellige og hvilken en jeg bedst bedst kan lide svinger lidt af hvilket humør jeg er i.......leder du efter den ultimative højtaler..så prøv at give de to her et lyt...

Jeg kan forstå at du er Linn mand, jeg hørte jblerne på et par Klimax 500 solo amps...i chicago det var virkelig godt..svært at beskrive....senere blev soloerne skiftet ud med en Crown Studio Reference 1 og den total sønderbankede Linn forstærkerene. Så hvis du ikke har prøvet en Crown Studio Reference 1 kunne det måske være spændende for dig.

Hejsa tak for dine råd omkring højtalerene jeg kan fornemme at Tannoy er noget som skal testes på min hjemme side www.hifisamling.dk under poul's anlæg lyttede jeg nogle gamle tannoy og de var ikke ringe.

Lige et spøgsmål blev anlægget tunet mellem de 2 opstillinger mellem crown og linn klimaxerne ? jeg kan nemlig i en demo vise at mine effekter spiller dårligere end en lk140 blot ved tune anlægget forkert. Når det er highend ting vi snakker er det som i formel 1 dem som "tuner" indstiller indstillingerne på bilerne mest optimalt er dem som vinder. Typisk når folk tester linn komponenter i blandede anlæg får de kun de "hifiske" aspekter med som dybde og brede men musikkens sjæl er noget som ikke får lov til at slippe ignnem så jeg ville sige at linn passer bedst samme med linn fordi udgangspunktet er musik og ikke en eller ande indgangsvinkel til f.eks kun realistisk og luftig perspektiv.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Du burde også lytte til nogle elektrostathøjttalere, f.eks de hollandske Audiostatic. Eller Quad989.

Jeg har ikke høre en eneste elektrostat som blot spiller noget der ligner musik det er nummer 1 på min hade liste ;O) er du til kunstig luftig perspektiv på alle dine plader så er de noget for dig men en som mig der vil have HIFI dur de simpelthen ikke.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:

Hejsa

Det kan være jeg tager fejl men er tannoy ikke købt af TC Electronic her i Århus ? sidste år ?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Måske du skulle en tur ind til Tom og lytte Pro Arc eller op til Peter og lytte Aerial ?
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:

Hejsa

Det kan være jeg tager fejl men er tannoy ikke købt af TC Electronic her i Århus ? sidste år ?

Det har jeg ikke hørt, det virker lidt underligt på mig hvis et snart 77 år gammelt firma skulle blive købt op af en dansk virksomhed. Det eneste jeg umiddebart ved er at firmaet KinoVox har overtaget distrutionen af Tannoy´s proffesionelle afdeling (studiomonitor m.m).

Tannoys hi.fi højt. distribueres af Audiophil Aps.

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

SA7K var den bedste højtaler jeg hørte inde på Mariott under hifiudstillingen. Der var bare meget mere hul igennem end på nogen anden højtaler jeg hørte den dag!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:
SA7K var den bedste højtaler jeg hørte inde på Mariott under hifiudstillingen. Der var bare meget mere hul igennem end på nogen anden højtaler jeg hørte den dag!

Her er jeg ikke helt enig, rummet ved siden af som Tom (Audio Art) havde med sine Proac højtaler spillede  nu med et langt mere åbent lybillede og hul igennem, men ok, bakgearet var også lige et par klasser over Primare udstyret.

Men jeg kan iøvrigt også anbefale Proac, de laver mange gode modeller.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes