Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W Matrix 802s3 enheder kan ikke skaffes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 10 år gammelt sæt B&W Matrix 802 s3, som jeg har været utroligt glade for. Nu er der desværre sket det at den ene basenhed er begyndt at skratte. Jeg har taget den ud og koblet den direkte til HT-kablerne og det lyder som om den har en løs forbindelse. Kan ikke umiddelbart se noget på svingspolen.

Jeg ringede idag til HiFi-klubben for at bestille en ny enhed. Der var svaret at den kan ikke skaffes længere.

Jeg er i chok. Jeg har lige investeret i den matchende subwoofer ASW-800, og har også den matchende center HTM. Et rigtigt lækkert sæt, hvor fronterne nu er lige til at smide væk..... eller hvad? Skal jeg nu til at starte forfra med at samle et surround sæt

Så vidt jeg husker blev serie 3 udgaven solgt helt frem til 1997, dvs. indtil for 8 år siden. De kostede dengang i valnød 22.000 for et sæt. Er det ikke at sjofle kunderne at man så kort efter ikke kan reparere på dem. Jeg havde overvejet at skifte dem ud på et tidspunkt med Nautilus 803, men jeg tror da ikke jeg skal have B&W igen, hvis det er deres politik.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Lyder sku mere somom den pågældende medarbejder bare ikke gad bestille dem... ?

De plejer da ellers at være villige til at finde reservedele til selv gamle højtalere! Med Paradigm ihvertfald, der er deres politik dog, at man bytter den ødelagte enhed, så de kan refurbishe den gamle, og sælge den viddere som reservedel til en anden... Til gengæld er de rimelig billige ;-)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hun sad og kiggede på skærmen, og sagde at de hverken kunne bestille ny, eller recone, da recone kittene ikke fandtes mere. Da jeg 2 gange havde bedt hende om hun lige ville tjekke igen, om de måske havde skiftet navn eller sådan, så fik jeg en der hedder Jørgen i røret. Han ville dobbelt tjekke hos B&W, sagde han. 1 time efter havde han indtalt på telefonsvareren, at de ikke kunne skaffe den mere. 

Jeg er fuldstændig paf.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 14 September 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hmm. Det er ellers ikke længe siden at jeg skrev en mail til dem og spurgte efter en basenhed til Dali 104 (som jo endda er en betydeligt billigere højttaler) og dem havde de stadig. Det er vel et halvt år siden.
Så det er sku da egentlig trist!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jo, men det er jo ikke HiFi-klubben der har bestemt at de ikke kan skaffes. Det er B&W der, efter min mening, skider på deres kunder.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:
Jo, men det er jo ikke HiFi-klubben der har bestemt at de ikke kan skaffes. Det er B&W der, efter min mening, skider på deres kunder.

Har du talt med Jørn Ritter Nielsen , HiFi klubbens spareparts ??

jorn.ritter.nielsen@audionorddistribution.com

Han har meget styr på de ting, og det lyder lidt underligt de er udgået

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det lyder mærkeligt

Jeg har en kammerat, der har 3 sæt og det bliver han da ikke glad for at høre...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Nej, det gør jeg sgu heller ikke, har 4 styk 805 og en HTM center, kunne være man snart skulle skyde dem af så.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Har lige aflyttet min svarer igen. Det var Jørn Ritter der indtalte. Beskeden var: den er udgået, B&W kan ikke levere den længere.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

piobyte skrev:

Har lige aflyttet min svarer igen. Det var Jørn Ritter der indtalte. Beskeden var: den er udgået, B&W kan ikke levere den længere.

Det er da irriterende så er mit bedste bud at du søger efter brugte enheder

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at kontakte B&W direkte! Det kan da ikke passe...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Jeg har et 10 år gammelt sæt B&W Matrix 802 s3, som jeg har været utroligt glade for. Nu er der desværre sket det at den ene basenhed er begyndt at skratte. Jeg har taget den ud og koblet den direkte til HT-kablerne og det lyder som om den har en løs forbindelse. Kan ikke umiddelbart se noget på svingspolen.

Jeg ringede idag til HiFi-klubben for at bestille en ny enhed. Der var svaret at den kan ikke skaffes længere.

Jeg er i chok. Jeg har lige investeret i den matchende subwoofer ASW-800, og har også den matchende center HTM. Et rigtigt lækkert sæt, hvor fronterne nu er lige til at smide væk..... eller hvad? Skal jeg nu til at starte forfra med at samle et surround sæt

Så vidt jeg husker blev serie 3 udgaven solgt helt frem til 1997, dvs. indtil for 8 år siden. De kostede dengang i valnød 22.000 for et sæt. Er det ikke at sjofle kunderne at man så kort efter ikke kan reparere på dem. Jeg havde overvejet at skifte dem ud på et tidspunkt med Nautilus 803, men jeg tror da ikke jeg skal have B&W igen, hvis det er deres politik.

Har du tjekket at litzetrådene er intakte

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle fejl på dem.

Enheden kører fint frem og tilbage, uden modstand, men hvis jeg trommer lige så forsigtigt på enheden så klevrer den. Jeg har tjekket for kantophæng osv, men kan altså ikke se nogen defekter.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Prøv at kontakte B&W direkte! Det kan da ikke passe...

Jeg har sendt en mail til B&W, i formiddags. Så må jeg jo se om de gider svare. Jeg formoder at de har tjek på det i HiFi-klubben, men synes dog også at det lyder så mærkeligt at det næsten ikke kan passe.

Jeg opgav nummeret på enheden "zz8073", og hun slog den så op i computeren. Da hun kom tilbage med svaret, spurgte jeg om ikke den kunne have skiftet modelnummer, og om hun ikke ville tjekke på højttaleren istedet. Hun sagde at hvis der skulle være kommet en afløser ville det stå under denne enhed, så hun tjekkede ikke under modellen Matrix 802s3 istedet. Så svaret jeg fik er ihvertfald at ZZ8073 ikke kan fåes længere og heller ikke kan repareres. 

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Lyder da fuldstændig gak!

Mærkeligt at man kan få sig selv til at tillade det...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

B&W skriver dette på deres internetside:

B&W skrev:

B&W will endeavour to repair or replace drive units or diaphragm assemblies, crossovers and grilles for all finished products up to 10 years from the last manufacturing month (not from date of retail purchase). Note that individual crossover components are not available, only complete crossovers or fully loaded printed circuit boards.

In respect of prestige high-end products such as 800 Series, Signature Series and Emphasis, this period is extended to 15 years from the final production month.

Dette gælder så åbenbart ikke den gamle 800 serie. Jeg mener kun der er gået 8 år siden de holdt op med at producere den.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 September 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

B&W skrev:

B&W will endeavour to repair or replace drive units or diaphragm assemblies, crossovers and grilles for all finished products up to 10 years from the last manufacturing month (not from date of retail purchase). Note that individual crossover components are not available, only complete crossovers or fully loaded printed circuit boards.

In respect of prestige high-end products such as 800 Series, Signature Series and Emphasis, this period is extended to 15 years from the final production month.

Det står jo sort på hvidt at B&W vil bestræbe sig på at kunne reparere eller levere nye enheder til Matrix 802 S3 frem til 2012 (såfremt den udgik i 1997)...det kan da ikke passe så seriøst og respekteret et mærke render fra sit ord, og så 7 år før tid?? Det er jo heller ikke ligefrem en serie der ikke har solgt godt, så der er jo masser af potentielle kunder. Der må da være tale om en misforståelse!?

Såfremt det ikke er tilfældet, har jeg da tabt alt for B&W! At man byder sine loyale kunder, der har sluppet en pæn slat penge for produkterne i sin tid, sådan en elendig behandling...det hører ingen steder hjemme!!

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

B&W skrev:

Det står jo sort på hvidt at B&W vil bestræbe sig på at kunne reparere eller levere nye enheder til Matrix 802 S3 frem til 2012 (såfremt den udgik i 1997)...det kan da ikke passe så seriøst og respekteret et mærke render fra sit ord, og så 7 år før tid?? Det er jo heller ikke ligefrem en serie der ikke har solgt godt, så der er jo masser af potentielle kunder. Der må da være tale om en misforståelse!?

Såfremt det ikke er tilfældet, har jeg da tabt alt for B&W! At man byder sine loyale kunder der har sluppet en pæn slat penge for produkterne i sin tid, sådan en elendig behandling...det hører ingen steder hjemme!!

Jeg ved nu ikke om 1997 er det rigtige årstal, men stadigvæk... det er helt sikket en af de højttalere der er solgt rigtig mange af. Man ser sjældent nogle til salg brugt og brugtprisen er høj, hvilket tyder på at mange stadig er glade for dem. De personer får sig da en slem skuffelse hvis dette er en realitet.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jeg ved nu ikke om 1997 er det rigtige årstal, men stadigvæk... det er helt sikket en af de højttalere der er solgt rigtig mange af. Man ser sjældent nogle til salg brugt og brugtprisen er høj, hvilket tyder på at mange stadig er glade for dem. De personer får sig da en slem skuffelse hvis dette er en realitet.

Jeg er ikke selv helt sikker på årstallet, men jeg købte mine i 1995, og jeg mener bestemt at der gik 1-2 år før Nautilus'en kom på banen.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået svar fra B&W, eller rettere fra Jørn Ritter igen. B&W havde sendt min mail videre til ham.

Han skriver at B&W har fundet nogle enheder på et andet marked og at jeg derfor kan få en ny enhed. Han skriver også at den koster 2900,-, som jeg synes virker dyrt men accepterer og bestiller en enhed.

Han skriver så en halv time senere at prisen var forkert og at jeg kun skal betale 900. Det er da til at forstå.

Nu er jeg en glad mand, der selvfølgelig vil passe rigtigt godt på mine højttalere og håbe på at de kan holde nogle år endnu.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes