Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 13:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W dm601s3/602s3 på væg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg er netop flyttet i større lejlighed og nu skal der endelig opgraderes til noget ordentlig lyd

Jeg har været rundt og lytte/kigge og har set mig lidt lun på NAD T753v2 og B&W 600-serie (601s3 ell. 602s3 som fronter), som også skulle være gode i kombination.

P.g.a. begrænsninger i den stue hvor jeg skal lave hjemmebio vil det dog være en kæmpe fordel for mig hvis jeg kan hænge fronterne op på væggen. Jeg ved godt dette ikke er optimalt for lydkvalitet, men begge højttalere har i det mindste fremadrettede basrefleksporte, hvilket da må være en fordel.

Mit spørgsmål er vel egentlig om man kan få god lyd ud af at væghænge disse højttalere eller om jeg bør prøve at finde en anden løsning.

På forhånd tak for alle evt. input.

Til top Vis Andreas A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas A.

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

hvad med en omgang standere til dem? kommer de op i en god højde vel.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Det var fand´me hurtigt svar

Jo, ved godt at standere nok ville være den bedste løsning, men det er desværre ikke muligt. Problemet er at jeg skal lave projektor-lærred mellem en dør og en pejs, så der bliver kun mulighed for at have højttalerne over disse 2 ting sådan som jeg har tænkt mig det nu.

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

jamen der er service på

men har da set nogle hjemmebioer herinde hvor folk har hængt dem op på væggen. ser fornuftigt nok ud. og jeg tror ikke det vil påvirke lyden så meget igen. du kan evt snakke med klubben om problemet. de har vel en løsning.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Det lyder da ihvertfald ikke helt afskrækkende

Jamen når nu servicen er så god vil jeg da lige slynge en anden tanke ud.

Min lytteposition kommer til at være ret tæt på bagvæggen (sofa ca. 30 cm. fra væg) så det bliver jo lidt svært at få klemt et sæt dm600s3/601s3 ind, selvom man selvfølgelig kan hvad vil, men hvor vigtige er baghøjtalerne egentlige?

Altså jeg kan godt forstå at klangbalancen fortil er vigtig men det er jo mget mindre lyd der kommer ud bagtil, hvordan ville det virke f.x. at sætte et pr micropods SE op bagtil

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

jeg har selv nogen 602 som fronter i mit system (ja søg her inde der ligger en tråd et sted) men har dem så stående på en reol (det er jo real høttalere ;-) ... btw så er der ret stor lydforskel mellem 602, 601 og 600.. og vil sige af dem er 602 klart at fortrække som fronter, pga de lige klare de dybe toner det bedre...  

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

så længe recieveren ved hvor langt der er mellem lyttepost til baghøjtalere burde der ik være den store forskel. Men hvis du vil have det optimale så køb en Denon reciever. den kan jo justere sig selv ind med niveau og afstand på højtalerne.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg kunne vel egentlig godt lave en lille hylde til dem, istedet for decideret at hænge dem på væggen, på den måde kunne jeg jo få dem en lille smule ud fra væggen. Ville måske være meget smart. 

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at høre 602s3 endnu. Har kun hørt 600 og 601, og der var ihvertfald stor forskel. Tror også jeg optimalt set helst ville have 601s3 som baghøjtaler. 602 bliver desværre nok for stor til mit formål.

Og ja, selvom de hænger tæt oppe i nakken på en, kan man vel justere sig ud af det langt hen ad vejen????

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Men vedr. problemet med at sidde tæt op af bagvæg og skulle have plads til baghøjttalere, så skal de jo lidt op i højden så vidt jeg kan forstå. Hifi-klubben anbefaler ihvertfald ca. 1,5 meter hvis det er små højttalere og så sidder man jo nærmest inde under dem!!! Det var det jeg kunne forestille mig ville blive problematisk. Derfor ideen med et pa micropods SE, som man jo ville kunne vinkle lidt nedad. Ved ikke om dette giver mening eller ej .

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Kan fronterne iøvrigt komme for højt op??

Vil som sagt hænge dem over dør med underkanten af højttaler i ca. 225 cm højde over gulv - altså godt oppe under loftet. Er det et problem.

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

synes det lyder lige lovlig højt må jeg sige. jeg ved ikke noget der faktisk. sry. måske er der andre herinde der ved noget. ellers koster det vel ik noget og spørge i klubben .

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg snakkede med gutterne i HiFiklubben om at høre B&W's DS6 S3 baghøjttalere, men de havde dem ikke hjemme og vidste ikke om de fik det, da det normalt er en bestillingsvare.
Det der var væsenligt her er at jeg fik at vide at DS6 S3 lød meget som 601 S3 i klang og tone - derfor var det måske en ide at bruge DS6 S3 som baghøjttalere hvis pladsen er et problem. De fylder kun 15cm ud i rummet, hvilket er hvorfor jeg kigger på dem, da min sofa også står op ad en væg hvor et par store baghøjttalere vil se lidt voldsomt ud.

Mht. at have fronthøjttalerne så højt er det nok ikke optimalt, men hvis de bliver vinklet mod lyttepositionen og du konfigurerer surroundforstærkeren med de korrekte info omkring afstand, så burde det fungere.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Tak Lestat.

Sidder faktisk også lige med B&W kataloget og tænkte lidt over DS6-S3. Lyder ganske interessant. Skal de egentlig monteres på sidevæggen eller bagvæggen i en 5.1 opsætning???

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes