| Forfatter |
|
Ulrich Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have en sub til min nye Hjemmebio og ville høre om nogle har nogle ideer e.l
TV: Loewe 32" Aventos DVD: Denon DV-1600 Reciver: Denon 1804 <- Den er max fed (kan anbefales) Front: B&W 602.5 S3 Center: B&W LC60 Bag: B&W 600
Da højtalere kun er 2 dage gamle er membranerne stadig "stive", men her soon, når de er spillet til skal jeg igang med at se på en Sub, så man kan få noget "bund" i systemet. Jeg har set på B&W's egen (B&W ASW600) meen syntes den mangler et eller andet som jeg ikke pt kan sætte ord på...go figure...
Nogle som har en ide til en anden? eller erfaringer med en? håber på noget respons.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DALI SWA 12 eller 15. Eller B&W`s cdm sub hvis du har råd. Tjek www.hifiklubben.dk for mere info.
Har selv swa 12 og er rigtig godt tilfreds. Se profil for mere info.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
Ulrich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
DALI SWA 12 eller 15. Eller B&W`s cdm sub hvis du har råd. Tjek www.hifiklubben.dk for mere info.
Har selv swa 12 og er rigtig godt tilfreds. Se profil for mere info.
MVH WRONG
|
|
|
B&W`s cdm sub, har de samme lyd billede som 600 serien? har ikke hørt, men kan da være man skulle give den en chance :)
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du behøver meget mere end en b&w asw650. Den sparker godt igennem.
Da du har de lidt "mindre" modeller i serien går jeg ud fra, at dit værelse ikke er så stort. Derfor behøver du ikke en vanvittig sub. Hvis dit værelse ikke er større end de 12-15kvm, kan asw600 sagtens klare ærterne og Dali Swa12 for den sags skyld. SWA12'eren er dog kratigere end asw600'eren og kan også klare de 20kvm.
Men kunne du ikke lige fortælle hvor stort dit værelse er? Det gør det lidt nemmere. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag et lyt på Dali Suite S1,2 den er betydeligt federe end Swa12 ;). Suite'en har en 200w forstærker og en bedre enhed, så der er meget mere lyd i, har selv 2 af slagsen, og de rykker sammen med et sæt Dali Grand i stereo, og for ikke at tale om i hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har pengene en B&W ASW675, og har du lidt ekstra en ASW750 (den er sgu fed).
__________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-sub fra Audio Vector er suveræn i klassen....
|
| Til top |
|
| |
Ulrich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Jeg tror ikke du behøver meget mere end en b&w asw650. Den sparker godt igennem.
Da du har de lidt "mindre" modeller i serien går jeg ud fra, at dit værelse ikke er så stort. Derfor behøver du ikke en vanvittig sub. Hvis dit værelse ikke er større end de 12-15kvm, kan asw600 sagtens klare ærterne og Dali Swa12 for den sags skyld. SWA12'eren er dog kratigere end asw600'eren og kan også klare de 20kvm.
Men kunne du ikke lige fortælle hvor stort dit værelse er? Det gør det lidt nemmere.
|
|
|
Ja, det er ikke det største rum. Men jeg vil senere skifte Front ud med en stører model og så bruge dem som baghøjtalere (602.5). Dali Swa12, må jeg prøve at høre, kender ikke vildt meget til sub's fra Dali. Men en chance skal de jo have :)
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du alligevel tager og lytter til Swa12, så få lige et lyt med på Dali Suite S1,2 subben, den er klasser bedre. Jeg har selv haft en Swa12 engang, og den er blevet udskiftet med 2 Dali Suite subs, og det har jeg bestemt ikke fortrudt :). Men Swa12 er såmen ok til at give lidt ekstra dybde i film, men jeg er bare af den mening at du vil være bedst tjent med en Suite.
Mvh.
Per
|
| Til top |
|
| |