| Forfatter |
|
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...vil lige starte med at sige at jeg har brugt søge-funktionen, men jeg kan ikke rigtig finde svar på om jeg får noget ud af at sætte mine CLSC215 (vægt 50,3kg) op på nogle spikes/sd-fødder? De sætter self gulv i bevægelse, men på den anden side kan man mærke bassen ved at lægge en hånd på vægen ( eller lytte til rudernes klirren..når det går vildt for sig).
Hvad ville i anbefale? spikes? sd-fødder? begge dele? ingen af delene? og vil jeg få noget ud af det?
Jeg er åben overfor alle forslag...kom gerne med nogle links til sd-fødder/spikes/ eller hvad ellers kan være en løsning for mig.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst og er blevet klogere Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad den bedste løsning til mine højtalere er? sd?, spikes?, fliser?, kork? eller måske noget helt andet ( det er en forvirrende omgang...). BTW så står de på et tæppe derunder er der betongulv.
Forslag modtages
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart så ville jeg prøve med nogle spike  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Umiddelbart så ville jeg prøve med nogle spike  |
|
|
Kan du anbefalde nogle? jeg vil ikke have dem fra thansen-de er grimme.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemlig det der gør tweaks så forunderlige... noget virker for nogen, noget andet virker for andre. Sagt med andre ord, du er nødt til at prøve dig frem 
Umiddelbart ville jeg starte med det billigste (kork). Det vil jeg fordi jeg selv lige har prøvet og det endda med et rigtig godt resultat.
Jeg har mine højttalere stående på granitfliser. Fliserne står på et stykke tæppe der er skåret til hele vejen rundt om dem. Ovenpå har jeg så lagt 4 stykker kork (et i hver hjørne) og så stillet højttalerne ovenpå.
Gulvet spiller MEGET mindre med end før, hvor de stod på spikes, så jeg beholder korkklodserne endnu  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De store spikes fungerer fint på mine B&W og de har samme vægt som dine HT´ere + -. Jeg har dog trægulv . Prøøøv det.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
Umiddelbart ville jeg starte med det billigste (kork). Det vil jeg fordi jeg selv lige har prøvet og det endda med et rigtig godt resultat. |
|
|
Når hans højttalere står på et tæppe så gør kork næppe nogen særlig forskel i forhold til den dæmpningsgrad gulvtæppet allerede tilfører. Havde det været et hårdtgulv, så ville det nok fungere bedre.
Jeg vil helt klart anbefale at prøve nogle spikes, du kan evt prøve dem hos THansen først, for at se hvilken effekt det har, før du går ud og bruger flere hundrede på spikes og finder ud af det måske ikke lige var det. Virker THansen spikene fint, så kan du altid købe nogle pænere/bedre senere. (Selvom jeg tvivler på der er en verden til forskel på spikes, hvis de er solidt bygget og det er næsten svært ikke at lave spikes solide. )
L.
|
| Til top |
|
| |
BDuelund Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overhovedet ingen erfaringer med spikes, men har efter at hve læst om dem her på forummet, har jeg købt de omtalte spikes fra T-Hansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=187732252&n=70259662 8&pn=702597224
men hvordan skal de monteres ? Der medfølger 4 gummi plader der er klæbende på den ene side og fire selvklæbende filtplader. Er det ikke meningen at spiken skal fastmonteres på højttaleren ?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du skruehuller i bunden af dine ht´ere ? Hva´ er det for nogle ?
|
| Til top |
|
| |
BDuelund Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er skruehuller i bunden - og jeg kan selvfølgelig bruge de skruer der fulgte med højttaleren og bundpladen fra T-Hansen sættet. Højttaleren er Infinity Alpha Sub.
Men jeg undrede mig over hvordan man ellers kunne montere hele T-hansen sættet - man skal vel ikke bore huller i sine ht'ere ?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes er efter min bedste overbevisning vejen frem.
Efter min mening og erfaring er der ikke noget der tilnærmelsesvist afkobler lige så godt
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BDuelund skrev:
|
Ja, der er skruehuller i bunden - og jeg kan selvfølgelig bruge de skruer der fulgte med højttaleren og bundpladen fra T-Hansen sættet. Højttaleren er Infinity Alpha Sub.
Men jeg undrede mig over hvordan man ellers kunne montere hele T-hansen sættet - man skal vel ikke bore huller i sine ht'ere ?
|
|
|
De TH spikes er kun lavet til lettere ting hvor de klæbes på , jeg brugte dem selv på et sæt B&W hvor jeg kunne skrue dem direkte op i bunden så der er ordentlig kontakt.
Skal de monteres korrekt skal der være islagsmøtrikker i bunden af subben til spiksene og så skal der jo nok en længere pinol skrue på . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
BDuelund Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| De TH spikes er kun lavet til lettere ting hvor de klæbes på , jeg brugte dem selv på et sæt B&W hvor jeg kunne skrue dem direkte op i bunden så der er ordentlig kontakt.
Skal de monteres korrekt skal der være islagsmøtrikker i bunden af subben til spiksene og så skal der jo nok en længere pinol skrue på . |
|
|
Der er ikke mulighed for at klæbe TH spikes'ne fast på noget, med det der medfølger - ingen af gummi eller skum skiverne er klæbende på begge sider. TH spikes'ne er todelte, så den del med conen har skruehul, så den kan jeg ikke skrue i nogen steder.
Jeg tror jeg nøjes med de skruer der fulgte med Sub'en, de er spidse i den ene ende, og så bund-pladen fra TH sættet.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BDuelund skrev:
piobyte skrev:
| De TH spikes er kun lavet til lettere ting hvor de klæbes på , jeg brugte dem selv på et sæt B&W hvor jeg kunne skrue dem direkte op i bunden så der er ordentlig kontakt.
Skal de monteres korrekt skal der være islagsmøtrikker i bunden af subben til spiksene og så skal der jo nok en længere pinol skrue på . |
|
|
Der er ikke mulighed for at klæbe TH spikes'ne fast på noget, med det der medfølger - ingen af gummi eller skum skiverne er klæbende på begge sider. TH spikes'ne er todelte, så den del med conen har skruehul, så den kan jeg ikke skrue i nogen steder.
Jeg tror jeg nøjes med de skruer der fulgte med Sub'en, de er spidse i den ene ende, og så bund-pladen fra TH sættet.
|
|
|
Det er nok fornuftigt så er du sikker på der er ordentlig kontakt __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Efter min mening og erfaring er der ikke noget der tilnærmelsesvist afkobler lige så godt |
|
|
Spikes afkobler ikke, tværtimod tilkobler de højtaleren til gulvet. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
jkjaers skrev:
Efter min mening og erfaring er der ikke noget der tilnærmelsesvist afkobler lige så godt |
|
|
Spikes afkobler ikke, tværtimod tilkobler de højtaleren til gulvet.
|
|
|
Hvilken løsning bruger du på ht´erne . Jeg kan se på dine billeder at du tilkopler hele setup´et
Det ser godt ud  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Lige nu bruger jeg SD fødder, det synes jeg umiddelbart fungerer bedst i min nye lejlighed, men skifter engang imellem tilbage til eks. spikes for at være sikker på at det ikke bare er en placebo effekt. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Tak 
Lige nu bruger jeg SD fødder, det synes jeg umiddelbart fungerer
bedst i min nye lejlighed, men skifter engang imellem tilbage til eks.
spikes for at være sikker på at det ikke bare er en placebo effekt. |
|
|
Ja det er jo ikke altid man skal lade sig narre og tro der kun
findes en løsning, jeg har ikke prøvet blød afkobling endnu , men mon
ikke det kommer en skønne dag.Egentlig bruger jeg også spiksene til at
hæve ht´erne .
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Holfi Feets (en slags gummi) i øjeblikket på trægulv. Har også prøvet med spikes, men de er efter min mening ikke gode til trægulve.
__________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |